דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שנה ל-7 באוקטובר: נשיא המדינה ישתתף בטקס לזכרם של הנרצחים והנופלים מהקיבוצים

הנשיא אישר הגעתו לטקס הנחת אבן פינה באנדרטת נופלי התנועות הקיבוציות, שם ייחרטו על לוחות נוספים שמות נרצחי ונופלי הקיבוצים ב-7 באוקטובר ובמלחמה. אירוע כלל קיבוצי נוסף מציע לקיבוצים מעמד זיכרון והורדת הדגל בקיבוץ לחצי התורן ביום 6.10 בשעה 17:30, כמחווה של הזדהות עם יישובי הנגב המערבי ותמיכה במשפחות כל נפגעי 7 באוקטובר
האנדרטה.
האנדרטה. לוחות ושמות נוספים

שנה עברה מאז טבח 7 באוקטובר, בו פלשו מחבלי חמאס לישראל ועוללו טבח חסר תקדים ביישובי הנגב המערבי וחטיפת יותר מ-250 ישראלים לעזה. בטבח ובמלחמה שהחלה ישראל למיטוט חמאס נרצחו ונפלו עד כה יותר מ-1,700 ישראלים, ביניהם 319 חברי וחברות, תושבים ותושבות קיבוצים. הנתון המזעזע אינו כולל עוד עשרות גופות של חטופים, המוחזקות בעזה, בין 101 החטופים, שחייבים לחזור משם הביתה, עכשיו.

לקראת יום השנה ל-7 באוקטובר, תקיים התנועה הקיבוצית אירועי זיכרון לנרצחים והנופלים בטבח ובמלחמה. הראשון יתקיים ביום שני 30.9 באנדרטה לנופלי התנועות הקיבוציות ונפגעי פעולות האיבה בהרי מנשה, במעמד נשיא המדינה, משפחות נפגעי הטבח והמלחמה, התנועה, מועצה אזורית מגידו, קק"ל ומתעניינים. במקום מונצחים על לוחות שיש יותר מ-3,100 נופלים בהגנה ובמערכות ישראל, מאז ראשית ההתיישבות הקיבוצית ב-1910. בטקס תונח אבן פינה להתקנת לוחות הנצחה נוספים, עליהם ייחרטו שמות הנרצחים והנופלים מאז 7 באוקטובר.

יחד, כל הדרך: אירוע הזיכרון השני מתוכנן להתקיים בכמה שיותר קיבוצים, בעת ובעונה אחת, כמפגן של אחווה וחיזוק עם אחינו ואחיותינו בנגב המערבי, במלאת שנה ל7 באוקטובר.

ההצעה שהועברה למנהלות ומנהלי התרבות והנהלות הקיבוצים היא לקיים (יום שני, 6.10) באותה השעה (17:30) מעמד זיכרון על רחבת הדגל בקיבוץ, כזה שיכבד את כל נפגעי טבח 7 באוקטובר והנופלים במלחמה, ויעביר מסר של תקווה לחזרתם של החטופים הביתה ולשיקום הקהילות והקיבוצים שפונו. ההצעה לקיים מעמד יזכור מקומי נועדה לאפשר לכמה שיותר חברים ותושבים להשתתף ולכבד, לבטא את הכאב הגדול שבלב.

ההצעה שהועברה מזמינה להתכנס על רחבת הדגל (6.10) בשעה 17:30, או בשעה אחרת עליה יחליט הקיבוץ. לבצע הורדה של הדגל לחצי התורן, ולהקריא קטע קריאה קצר שכתב מוקי צור לכבוד יום השנה ל-7 באוקטובר (נשלח למנהלי התרבות). מעמד הזיכרון יסתיים בשירת התקוה. התכנים נשלחו לקיבוצים, ובתנועה מדגישים כי זו הצעה בלבד, וכל קיבוץ יחליט איך יחשה את מעמד הזיכרון.  

הוספת תגובה חדשה