דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יוצאים לדרך רביד - לזכרו של מחנך וחבר

תנועת השומר הצעיר השיקה תכנית חדשה לשיקום החינוך בקיבוצי הנגב המערבי הנושאת את שמו של רביד כץ ז"ל מניר עוז, שהיה בעבר רכז אזור דרום בתנועה ונפל ב-7 באוקטובר על הגנת קיבוצו. ירדנה, אימו של רביד: "אם היינו שואלים את רביד איך הוא היה רוצה שינציחו אותו, כך בדיוק הוא היה רוצה". קרן התרומות של התנועה הקיבוצית אישרה תמיכה של 150 אלף ש"ח לתכנית
השותפים לתכנית ומשפחתו של רביד ז"ל בטקס
השותפים לתכנית ומשפחתו של רביד ז"ל בטקס

ביום שלישי נערך טקס פתיחת תכנית 'דרך רביד' לשיקום החינוך בקיבוצי הנגב המערבי, הקרויה על שמו של רביד כץ ז"ל מקיבוץ ניר עוז, שנפל על הגנת קיבוצו ב-7 באוקטובר. את התוכנית מובילות תנועת הנוער השומר הצעיר והמחלקה למעורבות חברתית ותיקון עולם בהסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף עם התנועה הקיבוצית והקואליציה הישראלית לטראומה.

רביד כץ ז"ל
רביד כץ ז"ל. איש חינוך שבלט בחיוך
הענק שלו ובנכונות לעזור בכל דבר.
התכנית מנציחה את מורשתו

התכנית מגייסת צעירים וצעירות אחרי צבא להשתלבות ובנייה מחדש של מערכות החינוך החברתי בקיבוצי הנגב המערבי, ומעניקה להם ליווי והכשרה מקצועיים, במטרה לתת מענה למשברים והאתגרים הייחודיים איתם מתמודדות הקהילות ומערכות החינוך בקיבוצים בעקבות ה-7 באוקטובר והמלחמה, ולהעניק מחדש את חווית הילדות והנעורים בקיבוץ, ושל האמון והאמונה באדם. השבוע, כבר התחילו את דרכם בתכנית מדריכות ומדריכים בקיבוצים ניר יצחק, ניר עוז, מגן, גבולות וכרמיה.

רביד כץ (52), נשוי ואב לשלושה, לחם בכיתת הכוננות של קיבוצו, ונהרג מאש המחבלים שפלשו לקיבוצו ב-7 באוקטובר. גופתו נחטפה לעזה וחולצה במבצע צבאי. רביד היה רכז אזור דרום בתנועת השומר הצעיר לפני כ-20 שנה והיה איש חינוך שהתאפיין באהבת האדם והארץ. "בתקופתו כרכז אזור, בלט רביד בחיוך הענק שלו, ברוח השטות, בנכונות לעזור בכל דבר ולא לעשות מזה עניין, במסירות המדהימה לקומונרים שלו ובאהבה עזה לוויכוחים", אומרת מזכ"לית השומר הצעיר רונית שניר. "התכנית מנציחה את מורשתו ברוח ערכיו ועשייתו". ירדנה, אימו של רביד הוסיפה כי "אם היינו שואלים את רביד איך הוא היה רוצה שינציחו אותו, כך בדיוק הוא היה רוצה". 

נרי שוטן, מנהל קרן התנועה הקיבוצית שהוקמה לגיוס תרומות לטובת סיוע ושיקום קיבוצי הנגב המערבי, מציין כי "הקרן נענתה בחיוב לבקשת השומר הצעיר לסייע בהוצאתו לפועל של מיזם "דרך רביד" לזכרו של רביד כץ. מתוך הבנת חשיבות העניין והרצון כי המיזם יפעל במספר קיבוצים רב ככל הניתן, אישרה הנהלת הקרן סכום של 150 אלף ש"ח להפעלת המיזם".

הוספת תגובה חדשה