דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית

יום העצמאות בסימן תפילה לחזרת החטופים. מי הם 8 המופלאים שקיבלו את אות מצטייני ומצטיינות הנשיא לשנת תשפ"ד מהקיבוצים? נערכים לרפסודיה 2024 בתקווה ובחשש ואופיר אנגל מרמת רחל ששוחרר משבי חמאס הניף את גביע המדינה בכדורסל. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
לוגו התנועה הקיבוצית
 17/05/2024
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

ערב יום הזיכרון לחללי מערכות הביטחון ופעולות האיבה תשפ"ד: אחד מכל שבעה נופלים הינו מהקיבוצים

בערב יום הזיכרון תשפ"ד התנועה הקיבוצית התייחדה עם זכר 3,445 בניה ובנותיה שנפלו על תקומת המדינה והגנתה מראשית ימי ההתיישבות ועד היום, או נרצחו בפעולות האיבה והטרור
בשנה החולפת נוספו עוד 334 חללים מקרב התנועות הקיבוציות. האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: סער רמון
בשנה החולפת נוספו עוד 334 חללים מקרב התנועות הקיבוציות. האנדרטה לזכר חללי הקיבוצים. צילום: סער רמון

בשנה החולפת נוספו עוד 334 נופלים ונופלות נרצחים ונרצחות מקרב התנועות הקיבוציות - רובם הגדול נרצחי טבח השבת השחורה של השבעה באוקטובר ונופלי המלחמה שפרצה בעקבותיו. התנועות הקיבוציות שילמו מחיר כבד מנשוא: אחד מכל שבעה נופלים הינו מבניה ובנותיה, נתון המעיד על הקשר בין ההתיישבות הקיבוצית לביטחון במשך למעלה ממאה שנים.

ההתיישבות הקיבוצית היא שקבעה במקומות רבים את גבולות היישוב העברי לימים - גבולה של מדינת ישראל והיא מהווה גם היום את קו המגע הראשון מול פני האויב - והמחירים לכך כבדים. כבדים מאוד. התפקיד הזה נמשך גם היום בנגב המערבי, שם הותקפו הקיבוצים וחוו טבח חסר תקדים בתולדותינו ופונו, ולאורך גבול הצפון שם פונו יישובי הגבול ופונו עשרות אלפי תושבים והם פליטים בארצם כולם כבר שבעה חודשים. 

התנועה הקיבוצית מחבקת את משפחות הנופלים והנרצחים, את חברינו בקהילות קיבוצי הנגב המערבי ומתפללת לשלום החטופים וקוראת להשבתם הביתה משבי מרצחי חמאס.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה: "אנחנו גאים לקחת תפקיד מרכזי ומשמעותי בהגנת המדינה כבר חמישה דורות. לצד הגאווה, אנו נושאים איתנו את זיכרון בנות ובני התנועה ששילמו בחייהם על זכותנו לחיות במדינה שלנו. אנו מחבקים את המשפחות והקהילות שלנו בכאבם הגדול ומלווים אותם בימים קשים אלה. התנועה הקיבוצית תמשיך לעבד את אדמת ישראל עד התלם האחרון ולהיות שותפה בבניין הארץ.

יהי זכר הנופלים והנופלות, הנרצחים והנרצחות ברוך וחקוק בליבנו לעד.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

יום העצמאות בסימן
תפילה לחזרת החטופים

קיבוצים רבים נצבעו צהוב, הצבע המזוהה עם מטה משפחות החטופים, והתאימו את תכני יום העצמאות למצב הרוח הלאומי, ובמרכזו - התפילה לחזרת החטופים כי 'אין עצמאות כל עוד הם לא בבית'. צפו בסרטון שהכנו ומרכז את היוזמות מהקיבוצים
לחצו על התמונה לצפייה בסרטון

יום עצמאות שונה עבר עלינו השנה. המסורת אמנם נשמרה וכל קיבוץ עשה לעצמו מסיבה, ססגונית יותר או פחות, אך התוכן והאווירה היו מותאמים למצב הכללי שלנו מאז שבעה באוקטובר, מאז הטבח בנגב המערבי, המלחמה, פינוי עשרות קיבוצים בדרום ובצפון, עשרות אלפים עקורים מבתיהם, ומעל הכול - הימצאם בשבי האויב של 132 מאחינו ואחיותינו.

כל קיבוץ מצא לעצמו את השילוב המתאים והנכון לו איך לציין בגאווה יום ההולדת למדינה, וגם לבטא את התפילה העמוקה לחזרת החטופים הביתה. במטה התנועתי לשחרור החטופים לוקחים חלק גם נציגי כמאה קיבוצים שהוציאו לפועל יוזמות שטח מגוונות שהוציאו לפועל חברות וחברים, ילדים ובני נוער, חלקן בתוך הקיבוץ, בכניסה אליו, בצומת הקרוב ועל גדר המקיפה אותו. התפילה לחזרת החטופים נכחה בתכני ההופעות והברכות במסיבות יום העצמאות, והצהוב - צבעו של מטה מאבק משפחות החטופים – הופיע על ביגוד המופיעים, התפאורה, צבעי הבלונים שהתעופפו לשמיים, לשמחתם של הילדים, ובעוד שורה ארוכה של פעילויות ומיזמי העלאת המודעות לנושא, שהוציאו לפועל חברות וחברים, ילדים ובני נוער בקיבוצים.


באנר ביטוח חקלאי

קבלו את "השמינייה": מצדיעים למצטייני הנשיא לשנת תשפ"ד מהקיבוצים

טקס מצטייני נשיא המדינה ליום העצמאות ה-76 למדינת ישראל התקיים ביום שלישי בבית הנשיא באופן מצומצם יותר מבדרך כלל. במהלך הטקס העניק נשיא המדינה תעודות הצטיינות וסיכות ל-120 קצינים, נגדים וחיילים מצטיינים מכלל יחידות צה"ל. בין המצטיינים גם 8 חיילים וחיילות מהתנועה הקיבוצית, מתוכם 5 מגיעים מקיבוצי הנגב המערבי
שמיניית המצטיינים שלנו. גאים בהם מאוד! צילום: דו"צ
שמיניית המצטיינים שלנו. גאים בהם מאוד! צילום: דו"צ

הטקס נערך במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון ח"כ יואב גלנט, הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וראש אכ"א אלוף יניב עשור, ובהשתתפות משפחות המצטיינים בלבד. השנה, הטקס התקיים בצל מלחמת ׳חרבות ברזל׳ בה לוקחים חלק משמעותי כלל המצטיינות והמצטיינים במסגרת תפקידיהם השונים. כחלק מהטקס, הופיע הזמר עדן חסון בביצוע מיוחד לשיר ״שקיעות אדומות״ יחד עם יובל שרעבי מבארי, בתו של יוסי שרעבי ז״ל שנחטף מביתו ונרצח בשבי חמאס, ומיכל גרינגליק, אחותו של סרן (במיל’) שאול גרינגליק ז״ל שנפל בקרב בעזה. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה, ברך את מצטייני הנשיא לשנת תשפ"ד ואמר: "שמונה מצטייני ומצטיינות הנשיא מהקיבוצים הם הישג מרשים ללא ספק. כל אחד ואחת מהם נלחם ונלחמת על הבית במובן הכי עמוק של המילה, והם עושים זאת בהצטיינות ותוך שימוש דוגמה ומופת לאחרים. יש לנו מחויבות אדירה להם ולבני דורם. אנחנו מחוייבים שיהיה להם לאן לחזור, לדאוג לבנייה מחדש, ומחוייבים לשגשוג הקהילות וצמיחת הקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה. כל הכבוד, כל כך גאים בכם ובכל המצטיינים ברחבי הארץ".

אז קבלו את המצטיינים שלנו:

סמ"ר ארי אפרים – בית השיטה, מפקד טנק בגדוד הפיקוד ״שחק״ 196 של חיל השריון 

ארי נאבק עד שהעלו לו את הפרופיל וגויס לחיל השריון. ביום העשירי לאחר כניסתו ללחימה בעזה הוא שימש בתפקיד הטען בשעה שהטנק עלה באש. ארי ניסה להשתלט על האירוע, ולאחר מכן איבד את הכרתו ונפצע באורח אנוש. הוא היה מאושפז בבית החולים מעל לחודש ועבר ניתוח להשתלת עור בידיים. כעת הוא נמצא בתהליך שיקום הכולל ריפוי בעיסוק. 

סמל עילי פוסלושני – נחל עוז, מפעיל D9 בגדוד 603 של חיל ההנדסה הקרבי

בשבעה באוקטובר שהה עילי בממ"ד של דירתו שבמגורי החיילים של הקיבוץ, וחולץ על ידי כוחות ימ"מ וגבעתי באחת עשרה בלילה. אבא שלו, רן פוסלושני ז"ל, נפל באותה שבת שחורה בשעה שהגן על ביתו. עילי נכנס עם הגדוד לעזה ונלחם במשך ארבעה חודשים בחאן יונס. במבצע לחילוצם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, הוא היה אחראי על פתיחת הציר עם ה-D9 עבור הכוחות שהשתתפו.

סמל תאיר טיטלבאום  גבולות, לוחמת בחפ"ק סמג"ד של גדוד 'פנתר'

התגייסה להיות לוחמת מעברים בגדוד 'תעוז' של המשטרה הצבאית. כשהגדוד נסגר עברה תאיר יחד עם כלל הלוחמות והלוחמים לגדוד "פנתר" המשתייך לחיל הגנת הגבולות, שהוקם בשנה שעברה ומתמחה בהגנת מרחב התפר בחטמ"ר אפרים. תאיר שירתה במשך חמישה חודשים בחפ״ק סגן מפקד פלוגת ההסבה של הגדוד, ולאחר 7.10 עברה לחפ״ק סמג״ד. באותה שבת שחורה היא סגרה שבת בבסיס, אך ליבה היה במועצה שלה.

סג"מ שקד שבו – בארי, מ"מ טירונים בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל

שקד התגייס לגדוד 50 ולאחר שיצא לקורס מ"כים נשאר לפקד כמ"כ בקורס. לאחר מכן הוא יצא לקורס קצינים וכיום הוא משמש מ״מ טירונים בבסיס ההכשרה של חטיבת הנח"ל.ב-7 באוקטובר היה שקד בביתו בקיבוץ בזמן שמחבלים השתלטו על השכונה. אבא שלו נפצע בידו באותו הבוקר ולא היה למשפחה קשר עמו. שקד היה עם נשקו האישי ולאחר שחולץ חבר לצוות שלו. 

סמ"ר זיו שגב – נען, קשרית מ"פ בחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף

זיו היא התגייסה לחטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף ובמבצע "בית וגן" שהתקיים בחודש יולי שהתה בכוננות בעוטף ועזרה לאוכלוסייה. ב-7 באוקטובר היא הוקפצה לאשקלון כקשרית מ"פ, הייתה עם המג"ד שלה בכפר עזה והם תפסו שני מחבלים. במבצע הראשון בבית החולים שיפאא' היא נכנסה עם הכוחות והייתה החיילת היחידה שהשתתפה בו.

סמ"ר ה' – קיבוץ במועצה האזורית אשכול, לוחם ביחידת מגלן של חטיבת הקומנדו

ה' התגייס לחטיבת הצנחנים, עבר את הגיבוש ושובץ במגלן. בתום מסלול ההכשרה הוא עלה לפלוגת הלוחמים, השתתף בפעילות מבצעית ביו"ש, במבצע 'בית וגן' בג'נין ובמבצעים נוספים. הוא שירת כמ"כ, נגביסט ומטוליסט, וכיום משרת כמש"ק תקיפה פלוגתי. ב-7 באוקטובר, הוא היה בבית בקיבוץ עם נשקו האישי ועזר לחלץ ולהחביא אצלו בממ"ד אנשים מהשכונה שלו ועוד 15 מבלים שברחו מפסטיבל הנובה והגיעו לקיבוץ. כשמחבלים חדרו לדירה שבה היה וזרקו לתוכה רימונים, הוא נלחם בהם יחף וחטף כדור ברגלו. באירוע נהרג חברו הטוב שגדל איתו מהקיבוץ וברח גם מכן מהנובה. הוא התחבא בדירה עד בוא הצבא, ויום לאחר מכן חזר להילחם כשרסיסים עדיין בגופו. במהלך הלחימה בעזה הוא הוצא מהצוות שלו לטובת הצטרפות לחפ"ק מ"פ. 

צוער י' – צאלים, לוחם בשייטת 13, כרגע נמצא בקורס קצינים בבה"ד 1

י' היה שחיין תחרותי במשך תשע שנים עד לגיוסו לצה"ל. לאחר גיוסו יצא לקורס חובשים ואז עבר מסלול בשייטת 13. מהרגע שהגיע לפלגת הלוחמים הוא שימש בתור סגן מפקד צוות לוחמים, והיום הוא בקורס קצינים בבה"ד 1. 

סמ"ר ז' – חיילת בודדה בגרעין צבר במולדת, מפקדת לוחמת ביחידת "חרב מגן", מערך ההגנה האווירית 

ז' עלתה מארצות הברית לפני קרוב לשלוש שנים דרך גרעין "צבר", יחד עם אחותה שמשרתת בחיל האיסוף קרבי בגזרת סוריה. שתיהן מתגוררות במגורי הגרעין במושב מולדת, כחלק מתכנית אימוץ חיילים בודדים של התנועה הקיבוצית. תחילה היא התגייסה לקורס עברית בבסיס מחו"ה אלון שנמשך שלושה חודשים. לאחר מכן החלה טירונות במערך ההגנה האווירית ושובצה ביחידה המפעילה את מערכת טיל ה"חץ".


באנר משקארד

הנגב שוב יהיה פורח

בגיליון יום העצמאות של העיתון 'ידיעות אחרונות' בחרו לספר על מיזם "החיטה צומחת שוב" שמוביל אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, ונולד בהשראת המיזם של ותיקי קיבוץ בית השיטה, בהובלת ניצן סלע ועידו פרבר, שהעתיקו את מגוריהם לקיבוץ כפר עזה למספר ימים בכל שבוע כדי לעזור בשיקום הנוי והגינות. המיזם ממשיך להתרחב, ובסוף השבוע שעבר הגיעו מתנדבים מנען לעזור בשיקום הנוי במושב מבקיעים
המתנדבים מנען עוזרים למושבניקים ממבקיעים לשקם את הנוי
המתנדבים מנען עוזרים למושבניקים ממבקיעים לשקם את הנוי

"שאפנו לשכפל את ההצלחה של קיבוץ בית השיטה שהיה החלוץ בתחום, לאחר שנוכחנו כי זה עובד מעולה מבחינת החיבור בין המתנדבים לקיבוצים, ליישובים נוספים בדרום ובצפון ולתת מענה ליותר צרכים שעולים מהשטח. במקביל, רצינו גם לתת ליותר אנשים שרוצים לקחת חלק להירתם ליוזמה המדהימה הזו״, סיפרו לכתבת העיתון גל גנות מנהלת רשת הצעירים רותם שניצקי ומנהלת מחלקת מעורבות חברתית שיר גורן, שמובילות את המיזם מטעם התנועה הקיבוצית. ״מנהלי הנוי בקיבוצים יוצרים איתנו קשר ומעלים את הצורך מהשטח ומהן הדרישות מהמתנדבים מבחינת ההכשרה המקצועית, והתנועה הקיבוצית מבצעת את התיאום בין הקיבוץ או המושב שמבקש את הסיוע לקיבוץ המתנדב. חלק מהיישובים מבקשים סיוע בנוי הקהילתי וחלק בנוי הפרטי. בסוף כל חיבור כזה אנחנו גם מוודאות שהפעילות המשותפת עברה בצורה מוצלחת״, הן מוסיפות.

עד כה, כ-100 מתנדבים לקחו חלק בפעילות שיקום הנוי של קיבוצי הנגב המערבי ובהם מגן, בארי, רעים, ניר עוז ונחל עוז, ואחרים הגיעו גם לקיבוץ סאסא בצפון. עיקר העבודה מתבצעת בשטח. המתנדבים נדרשים לעבודה פיזית לא פשוטה בכלל, לעיתים תחת שמש חזקה ובמשך שעות ארוכות. יש בהם חבר׳ה שרק השתחררו לצד מבוגרים בפנסיה. חלק מהם בעלי מקצוע כמו גננים או מנהלי נוי, אחרים באים מעולמות החקלאות, ויש גם נהגי טרקטור, מלגזנים ועוד. 

בסוף השבוע שעבר הגיעו מתנדבים מקיבוץ נען למושב מבקיעים, ויחד עם בני המושב פעלו במרץ לשיקום הנוי. הם הביאו מהבית את ציוד העבודה שלהם: מריצות, מעדרים, קילשונים, עגלות, מכסחות דשא, טרקטורים - וזאת בעזרת תרומה גדולה שגייסה עבורם התנועה הקיבוצית, ממשתלת קיבוץ יקום ומשתלת חי שתיל, של עצים, שיחים וצמחים. את המתנדבים הובילה רעיה בן אברהם, מנהלת הקהילה של נען, שאמרה: ״כששמעתי משיר על הפרויקט הבנתי שיש כאן הזדמנות נפלאה לחיבור בין קהילות. בדרך כלל החיבורים הם בין קיבוץ לקיבוץ ושמחתי להזדמנות לחיבור בין צורות התיישבות קצת אחרות דרך העשייה. אני מאמינה שזו הדרך להכיר, לחבר וליצור סולידריות וערבות הדדית שהיא בין כל האזרחים במדינת ישראל״.


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה אנגלית

תמונת השבוע:
גביע המדינה בכדורסל מוקדש לחטופים

אופיר אנגל מרמת רחל מניף את גביע המדינה בכדורסל יחד עם קפטן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף
אופיר אנגל מרמת רחל מניף את גביע המדינה בכדורסל יחד עם קפטן הפועל ירושלים ליוואי רנדולף

מחווה מדהימה: הפועל ירושלים זכתה אמש (חמישי) בגביע המדינה בכדורסל לאחר ניצחון מדהים על מכבי תל אביב. בקבוצה בחרו להזמין לטקס הנפת הגביע את אוהד הקבוצה אופיר אנגל, תלמיד י"ב מקיבוץ רמת רחל, שנחטף לעזה בשבת השחורה מביתה של חברתו יובל שרעבי בקיבוץ בארי ושוחרר בסוף חודש נובמבר. אופיר הניף את הגביע יחד קפטן הקבוצה ליוואי רנדולף, כשאת הגביע מכסה חולצה הנושאת את דמותו של הרש גולדברג פולין, אוהד נוסף של הקבוצה, וקוראת להחזירו משבי חמאס בעזה. אופיר אף קיבל מדליה מהנשיא יצחק הרצוג. לאחר ההנפה המשיך לחגוג עם הקבוצה והקהל ביציעים.

מדובר בהנפה לא שגרתית, אבל כל כך ראויה לשנה לא רגילה כמו זו, שגרמה לאופיר לחוות אושר שלא דמיין ויצאה בקריאה הכל כך ברורה מאליה - תחזירו אלינו את כל החטופים והחטופות בהקדם. 


פייסבוק התנועה

נערכים לרפסודיה 2024 בתקווה ובחשש

התנועה הקיבוצית נערכת לקראת קיום הרפסודיה המסורתית גם בקיץ 2024, אך כל זאת בהינתן שהמצב הביטחוני יאפשר את קיומה בתנאים מיטביים של בטיחות וביטחון. ההרשמה תיפתח בקרוב, אך לצד ההיערכות באגף חינוך מבקשים ליידע שלאורך תקופת ההכנות יתקיימו הערכות מצב, וייתכן שבמהלך חודש יוני יאלצו לשנות את ההחלטה על קיום הרפסודיה
תמונה מהרפסודיה של 2023. מקווים שיהיה ניתן לקיימה גם השנה. צילום: ניר לביא
תמונה מהרפסודיה של 2023. מקווים שיהיה ניתן לקיימה גם השנה. צילום: ניר לביא

בימים אלו מתקדמים באגף חיונך של התנועה הקיבוצית עם ההכנות לקראת פתיחת ההרשמה לרפסודיה 2024 ולקראת הכנת המדריכים, שעתידה להתקיים ב- 17-18.6. כזכור, לאור הביקוש הרב, שממשיך לגודל משנה לשנה, הרפסודיה מיועדת לבוגרי כיתות י' - י"ב וצפויה להתקיים זו השנה השלישית בארבעה מחזורים שיתקיימו ברצף החל מהשבוע של ה-14.7 ועד השבוע של ה-4.8

ההרשמה צפויה להיפתח בתאריך 04.06.24, ובאגף חינוך מזכירים שהשתתפות בהכנת המדריכים מהווה תנאי להרשמת קבוצה לרפסודיה. הסברים על תהליך ההרשמה והתשלום וכל הטפסים הדרושים יפרסמו בקרוב.

גיא גרסול, רכז המפעלים של התנועה קיבוצית מוסיף כי "חשוב לזכור שבשל הביקוש הרב, ייתכן ולא כל הקבוצות יצליחו להירשם למחזור שאליו הן מכוונות. לכן, יש להיערך לכך מראש, ובזמן ביצוע ההרשמה צריך לכתוב מה המחזור שבעדיפות ראשונה ומה המחזור שבעדיפות שנייה. קבוצות שלא יהיה להן מקום במחזור המועדף עליהן, ירשמו למחזור שצויין בעדיפות השנייה. כולנו תקווה שנוכל לקיים את הרפסודיות כרגיל ולייצר פעילות חינוכית זו בצורה בטוחה ומיטבית".


באנר גיוס תרומות לעוטף עזה עברית

נמשכת ההתמקצעות
בתחום האנרגיה בקיבוצים

תחום האנרגיה בקיבוצים ממשיך להתפתח כל העת וההתמקצעות בקיבוצים נמשכת ביתר שאת, והשבוע התקיימה השתלמות נוספת בנושא אגירת אנרגיה בקיבוצים. בתחילת חודש יוני יתקיים כנס האנרגיה השנתי הגדול לקיבוצים, שייערך הפעם במעגן מיכאל
הזמנה לכנס השנתי של מעגן פרויקטים

תחום אגירת האנרגיה באמצעות סוללות גדולות במכולות, מתפתח במהירות בעולם, בארץ וכמובן - גם בקיבוצים. הסוללות בקיבוצים מאפשרות גיבוי בחירום, הוזלת מחירי החשמל, הגדלת הייצור מאנרגיית השמש ועוד. גם הסכנה שהייתה בעבר מהתלקחות הסוללות כבר אינה רלוונטית - פיתוחים טכנולגיים בחומרי הסוללות הביאו לכך שהן אינן דליקות כלל כבעבר. אנו צפויים לראות פריסה נרחבת של סוללות ברחבי הארץ בשנים הקרובות שתביא איתה תועלות רבות.

מעבר לאגירת אנרגיה, קיבוצים רבים מזהים את ההתפתחויות הרבות בתחום והפוטנציאל הנרחב הגלום בו ואת הצורך בהתמקצעות בכדי לממש את הפוטנציאל הזה. בהתאם לכך, כיום כבר כמחצית מהקיבוצים מקדישים משרה, לעיתים חלקית, לתחום האנרגיה. הקיבוצים מבצעים התאמות ומתחייסים לתחום כענף מניב נוסף שיש לנהל באופן מסודר עם מנהל תחום מקצועי.

בני רגיל, רכז תחום האנרגיה בתנועה הקיבוצית מספר כי בהשתלמות שהתקיימה השבוע בבית התנועה ביקום סקרו את העלויות והרווחיות, כמו גם את האפשרויות לביצוע עם חברות שותפות או באופן עצמאי. בתוך כך, ב-30.5 יתקיים וובינר לקיבוצים בנושא הממשק של המחלק ההיסטורי (הקיבוץ) עם חברת חשמל והשינויים שחלו בתחום. ביום שלישי, 04.06.24, יתקיים כנס האנרגיה השנתי הגדול לקיבוצים במעגן מיכאל (ראו סדר יום למטה).


באנר משקארד

התנועה הקיבוצית מזמינה חברות וחברי קיבוצים להגיש מועמדות לתפקיד
מנכ"ל/ית התנועה הקיבוצית

המנכ"ל/ית הוא חבר/ה בצוות הניהולי הבכיר של התנועה הקיבוצית (הנהלה, מזכירות התנועה) בכפיפות למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ובהתאם לתחומי האחריות והגדרת התפקיד כמפורט בפרק 2 לחוברת הכחולה. המינוי דורש אישור של מועצת התנועה הקיבוצית
לוגו התנועה הקיבוצית

מהות התפקיד: שותפ/ה מרכז/ית למזכ"ל התנועה בעיצוב מדיניות התנועה, ובמתן מגוון השירותים לקיבוצי התנועה. ניהול התנועה ומוסדותיה. כתובת מרכזית לממלאי התפקידים בקיבוצים.

דרישות התפקיד:

  1. חבר/ת קיבוץ (לא בחופשה).
  2. ניסיון ניהולי קיבוצי בכיר, בתפקיד קיבוצי מרכזי, יתרון לבעלי נסיון ניהולי מגוון (מגוון תפקידים או מגוון קיבוצים או ניהול בארגון שכבתי ומורכב).
  3. נסיון בבנייה, ניהול ובקרה תקציבית.
  4. יכולות: תפעול, ארגון, ביצוע, קבלת החלטות, עמידה בלחצים, הנעת עובדים, ראייה רחבה, כושר ביטוי ויחסי אנוש מצוינים.
  5. היכרות עם מגוון קיבוצים ועם מוסדות התנועה הקיבוצית.
  6. השכלה אקדמית.
  7. זמינות לכניסה מיידית לתפקיד – עדיפות.

היקף משרה: 100%, קדנציה של 4 שנים (אפשרות להאריך ל-4 שנים נוספות).

הגשת מועמדות לתפקיד תתבצע עד לתאריך 31.05.24. קורות חיים יש לשלוח בקובץ WORD בלבד, לדוא"ל: rinatfein@gmail.com


באנר ביטוח חקלאי

קול קורא לאיתור פרויקטור/ית גיוס משאבים (ציוד) למרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) לנפגעי מלחמת "חרבת ברזל"

המרכז הלוגיסטי של התנועה הקיבוצית לנפגעי המלחמה הוקם לאחר השבעה באוקטובר ומיועד למתן מענה בציוד לקהילות מפונים ברחבי הארץ ומכלל החברה הישראלית. המרלו"ג נמצא במגמת התפתחות וגדילה מתמדת ולצורך פעילותו תלוי בתרומות תדירות של ציוד ובאיתור מקורות מימון מגוונים מהארץ ומחו"ל. התפקיד הינו בצמוד ובהנחיית מנהלת מחלקת מעורבות בחברה ומנהל/ת המרלו"ג
המרכז הלוגיסטי. מספק מוצרים לפי בקשות מהקהילות
המרכז הלוגיסטי. מספק מוצרים לפי בקשות מהקהילות

דרישות התפקיד:

  • עדיפות להשכלה אקדמית.
  • ניסיון מוכח בגיוס משאבים של 3 שנים לפחות.
  • ניסיון בכתיבת הצעות ודוחות לתורמים.
  • שליטה בעברית ובאנגלית ברמת שפת אם (דיבור וכתיבה), שפות נוספות - יתרון.
  • זמינות להעמדת השירותים בהיקף 91 שעות חודשיות (לפחות יום וחצי במרלו"ג, הממוקם בבית אריזה אפא"י בין גן שמואל לפרדס חנה)
  • זמינות גם בשעות לא שגרתיות. 

היקף המשרה: 50%

הרואה עצמו/ה מתאימ/ה לתפקיד מוזמנ/ת להציג את מועמדותו/ה ולשלוח קורות חיים לשיר גורן, בדוא"ל: shir@tkz.co.il


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
 
 
 
Copyright © 2024 התנועה הקיבוצית, כל הזכויות שמורות 
 
 
הכתובת שלנו היא:
התנועה הקיבוצית
מתחם העסקים Greenwork, בניין E, קומה 1
קיבוץ יקום 6097200
ישראל

תגובות

נתונים על התנועה הקיבוצית
יונתן אלתר
כמסביר תדיר את התנועה הקיבוצית לתיירים וישראלים אני מעוניין לקבל את דבריו של עו"ד מכי דרורי במפגש בלהב
על פריסת הקיבוצים, נתונים על החקלאות והכלכלה הקיבוצית הנובעת מתוך החקלואת וכן את מבנה התעשייה הקיבוצית ואת היקף התוצרת וההכנסות שהיא מניבה
תודה על שיתוף הםעולה
יונתן
אתם לא זקוקים לתגובות.
חיים כהן בינות
אתם לא זקוקים לתגובות. אתם הרי לא מפרסמים אותם. אז מי יקרא אותם ? אלה שישליכו אותם לפח ?
תחשפו את האתר גם לביקורת, אולי כך תחושו את יחס הציבור....

הוספת תגובה חדשה