דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אנשים טובים באמצע הדרך

מאות מתנדבים ממשיכים מדי שבוע לעזור בשיקום קיבוצים שפונו אחרי 7 באוקטובר. השבוע הם הפשילו שרוולים וטיפחו בנאות מרדכי, ארז, כרמיה, ניר יצחק, חולית ועוד. מוזמנים להצטרף אלינו ואליהם
נאות
המתנדבים בנאות מדרכי. פינות חמד

מתנדבים מטעם חמ"ל ההתיישבות של התנועה הקיבוצית - קיבוציניקים מכל רחבי הארץ, מתנדבים מבריטניה, חיילי צה"ל ושינשינים, מפשילים שרוולים ועוזרים לשקם קיבוצים שתושביהם פונו אחרי 7 באוקטובר בנגב המערבי ובגבול הצפון.

באחרונה הגיעו לקיבוץ ארז חברים מתנועת FZY הבריטית, וצעירים שמשתתפים בתוכנית "תגלית". המתנדבים ניקו את גן הילדים של הקיבוץ, שחלק מהתושבים התחילו לחזור אליו. המפגש עם תושבים שחזרו לגור בסמוך לגבול עם עזה הצית אצלי את הרצון לעלות לארץ, סיפרה אחת המשתתפות. מתנדבת אחרת סיפרה שהצטערה לראות גן ילדים מוזנח, אבל התרגשה לסדר ולנקות אותו. קבוצה נוספת של "תגלית" עבדה בקיבוץ ניר יצחק, ובקרוב תגיע קבוצה נוספת לקיבוץ בארי. בנוסף, בימים האחרונים הגיעו עשרות מתנדבים, חלקם חיילים, גם לקיבוצים נאות מרדכי וכרמיה. וגם בקיבוץ חולית ממשיכים בעבודת השיקום – שם הגיעה קבוצת מתנדבים מהיישוב תמרת שבעמק יזרעאל. הם יצאו מהבית ב 4:00 לפנות בוקר כדי להגיע לחולית ב 6:30 ובמשך היום עבדו על שיקום הנוי שנהרס ב 7 באוקטובר. חברי הקבוצה סיפרו על תחושת מחויבות עמוקה לעבודה בחולית, שספג פגיעה קשה מאוד בהתקפת המחבלים, ובכל ביקור הקבוצה גדלה בעוד מתנדבים. חברי חולית במקום מספרים על קיבוצם, על ההיסטוריה, ההווה, ועל התוכניות לשקם את ביתם ולבנות מחדש את הקיבוץ והקהילה, שהייתה בצמיחה אך לפני שנה.

גם צפונה הגיעו מתנדבים, לקיבוץ נאות מרדכי, שלא פונה. לשם הגיעה חבורת מתנדבים מקיבוצים שונים ואחרי מספר שעות עבודה "הפכו פינות עזובות לפינות חמד", לשמחתם של המקומיים מנאות, שהודו למתנדבים בחום.  

רוצים להתנדב? הצטרפו לקבוצת העדכונים בווטסאפ של חמ"ל המשימות התנועתי https://bit.ly/Wapp-Hamal

 

הוספת תגובה חדשה