- 21/08/2019
content
מסלול ההמראה שלכם
בעלי עסקים קטנים ובינוניים בקיבוצים? מיזם חדש של התנועה הקיבוצית יסייע לכם בחשיפה למיליון וחצי לקוחות פוטנציאליים
ניר מאיר: ""התנועה הקיבוצית רואה בעסקים הקטנים פוטנציאל ומנוע צמיחה משמעותי". צילום: דנה בר-און
מאת: איתי גונאל. באדיבות 'על הצפון'
העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. כמה משמעותי? ובכן, על סמך הנתונים שפרסמה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים בשנת 2017, מעל לחצי מיליון עסקים קטנים ובינוניים פועלים בשוק. אלה מהווים 99.8% מהעסקים במדינה, אחראים ל-53% מהתוצר העסקי ומעסיקים כ-69% מכלל המועסקים במגזר העסקי. העסקים הקטנים הם, אם כך, התורמים העיקריים לתוספת משרות במשק, ומהווים מנוע חיוני ורב עוצמה לפעילותו הסדירה והתקינה.
מנהלים עסק קטן בקיבוץ או ביישוב כפרי? דעו שהקשיים היומיומיים עמם עליכם להתמודד לא נעלמים מעיניה של התנועה הקיבוצית, שהקימה עבורכם את 'מסלול ירוק'.
"מטרת המיזם להפוך את העסקים הקטנים בקיבוצים וביתר המרחב הכפרי, במיוחד בפריפריה בה חסרים מקומות עבודה, לכר פורה להקמ
ה ולהצלחת אלפי עסקים בבעלות חברי ותושבי ההתיישבות הכפרית", אומר חיים חבלין, האחראי על תחום היזמות בתנועה הקיבוצית. חבלין, בן הגושרים, שהגה את המיזם ומוביל אותו, מבין היטב את הקשיים המובנים של הפריפריה, ולכן דחף ליצירת מיזם דיגיטלי שלא יתחשב בפערים גיאוגרפיים. לפלטפורמה שהקים שני ממדים: האחד, B2B (עסקים לעסקים), "שכן העסקים הם בראש ובראשונה לקוחות האחד של השני, ולכן כל העסקים שיחברו אל המסלול ירוק יוכלו לרכוש מוצרים ושירותים מוזלים זה מזה, לצד רכש מרוכז המאחד כוח קנייה של עסקים לצורך הוזלות מחירים, לדוגמא הנה"ח, מוצרים מתכלים וכו', וכן הטבות למחזיקי כרטיס חבר"; הממד השני הינו B2C (עסקים ללקוחות), באמצעותו ייחשף העסק שלכם גם ללקוחות רבים דרך מועדוני לקוחות ודרך אפליקציה מבוססת מיקום וחיתוך הרגלי צריכה.
"התנועה הקיבוצית רואה בעסקים הקטנים פוטנציאל ומנוע צמיחה משמעותי, הן בפן החברתי והן בפן הכלכלי", אומר מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר; "אנחנו מאמינים ביצירתיות ובתעוזה של היזמים וההוכחה לכך היא מאות יזמויות מצליחות בקיבוצים רבים. על מנת לחזק ולהביא את הבשורה לכלל האזרחים, מתוך כוונה כי הם יצרכו את המוצרים והשירותים של היזמים, הקמנו את 'מסלול ירוק'".
להבליט את הייחוד שלכם
"בעשור האחרון, עם קליטה מואצת של משפחות מכל הארץ וחזרתם של בנים רבים לקיבוצים, בעיקר בפריפריה, ישנה פריחה משמעותית של יזמות בתחומים רבים ועסקים קטנים בשלל תחומים", אומר ראש מועצה אזורית הגליל העליון, גיורא זלץ; "לצערנו, עסקים רבים בבעלות פרטית בקיבוצים המתחדשים אינם מפרנסים באופן מלא את בעליהם, מה שמאלץ אותם לעבוד בעבודות נוספות. כתוצאה מכך העסקים אינם גדלים מספיק, ונשארים על פי רוב בגדר עסק זעיר או תחביב במקרה הטוב, ובמקרה הרע - נסגרים. בעלי העסקים משקיעים את רוב זמנם ומרצם בניהול השוטף ופחות בשיווק, וזאת בגלל מחסור בזמן, באמצעים, בידע וגם בעלויות גבוהות לכל עסק קטן בנפרד. לכן יש חשיבות רבה למיזם זה".
בבסיס המיזם, אם כן, הדאגה לנפח המכירות של העסק שלכם. כיצד זה נעשה? איגום הכוחות והבלטת העסקים הפועלים במרחב הכפרי ע"י מיתוגו כייחודי, עשוי להגדיל משמעותית את תנועת הלקוחות.
במדיה הדיגיטלית פועלות כיום עשרות פלטפורמות שיווקיות לעסקים, בעיקר בתחום התיירות, אך שום אתר לא ריכז עד כה תחתיו את כלל העסקים במרחב הכפרי. היתרונות והחידוש בפלטפורמה מסוג זה, הינם בהבלטת העסקים במרחב הכפרי כולו ובחשיפת סל המוצרים והשירותים לקהל הלקוחות שכבר בחרו להגיע ולבקר בקיבוץ או במושב.
אתם תתרכזו באיכות, והמסלול הירוק בשיווק
קהל היעד הוא, אם כן, אתם, בעלי העסקים הקטנים, והלקוחות שלכם.
"בקהל העסקים הקטנים ישנו מגוון רחב, לדוגמא תחום התיירות, הכולל לינה, הסעדה ואטרקציות, תחומי התרבות, הבילוי והפנאי, תרבות היופי, אומנות, מקצועות חופשיים ועוד", מפרט חבלין; "קהל הלקוחות של העסקים הקטנים הינו בראש ובראשונה למעלה ממיליון וחצי מחזיקי כרטיסי אשראי ממועדוני הלקוחות של STYLE (השותפה של התנועה הקיבוצית במיזם), ויתר הקהל הרחב". השירות החדש יכלול מגוון שלם של פעילויות, ובהן רכש מוזל, הטבות לעסקים, פרסום ומכירה דיגיטלית, הכוונה ממוקדת של לקוחות לסיוע בקבלת הטבות ממשרדי ממשלה ומוסדות אחרים, וכן מיפוי ועדכון צרכים שוטף של העסקים כחלק מתמהיל השירות. לטווח הקצר המטרה היא לגייס, בתוך שלוש שנים, כ-3,000 עסקים קטנים; בטווח הארוך התכנית היא להקטין למינימום את מספר העסקים הקטנים העומדים בפני סכנת סגירה בגלל מחסור בלקוחות.
"המיזם ישקיע חזרה מיתרות הפעילות השוטפת", מסביר חבלין את הרציונל העומד מאחוריו; "השאיפה היא לגייס את מרבית העסקים במרחב הכפרי במטרה לייצר תמהיל מוצרים ושירותים רחב ככל הניתן. המטרה המרכזית של הפעילות היא להקטין משמעותית את הסיכונים בהקמה ותפעול עסקים קטנים על ידי הגדלת רווחיותם, ובכך להפוך את מגזר העסקים הפרטיים למנוע צמיחה כלכלי ודמוגרפי בקיבוצים. יעדי המכירה לטווח הקרוב הם להחזיר את עלויות ההשקעה של כל השותפים ולעבור למצב בו התנועה הקיבוצית וחברת STYLE ינהלו את המיזם באופן עצמאי, וללא הזרמת כספים חיצוניים. היעד לטווח הבינוני הינו להפוך לפלטפורמה ארצית מרכזית למכירת שירותים ומוצרים במרחב הכפרי".
"החלום שלנו בתחום העסקים הקטנים הוא שהיזמים יוכלו להתרכז באיכות המוצרים והשירותים אותם הם מייצרים, ו'מסלול ירוק' תהיה הפלטפורמה השיווקית שתסייע להם במכירות ובשיווק", מסכם ניר מאיר. "כידוע, רוב מוחלט של הקיבוצים נמצאים בפריפריה, ואנחנו רואים חשיבות-על בהבאת היזמות בהם למודעות, לא רק באזור בו הם מתקיימים, אלא לכלל אזרחי ישראל. השקענו בכך הרבה מחשבה ומשאבים, משום שאנו מאמינים שבסופו של יום חיזוק העסקים בקיבוצים ובמרחב הכפרי הוא חיזוקה של ההתיישבות".
והודות למיזם החדש, נראים החלומות הללו ברי השגה מתמיד; לחצו כאן להצטרפות
הוספת תגובה חדשה