דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"כל חברי הכנסת שלנו, על אף שאין לנו נציג קיבוצניק היום, מרגישים שליחים ונציגים שלכם"

יו"ר מרצ התייחסה לניסיונות נתניהו בעניין הסכסוך הישראלי פלסטיני: "כלום לא יצא כי נתניהו לא רוצה וטראמפ לא מסוגל. שניהם לא מאמינים בפיוס, בפשרה או בשלום"

יו"ר מרצ זהבה גלאון הגיעה לברך בכנס הנהגות הקיבוצים ופתחה את דבריה בהתייחסות לתנועה הקיבוצית ולקשר שלה עם מפלגת מרצ: "לצערי אין לנו חבר קיבוצניק כרגע בכנסת אבל סיעת מרצ כולה רואה בתנועה הקיבוצית כאבות המייסדים שלה וכולנו, כל חברי הכנסת שלנו, מרגישים שליחים ונציגים שלכם. אנחנו מבינים שמה שחשוב כרגע זה שכל החסמים שהשלטון מציב יוסרו כדי שהקיבוצים יוכלו להמשיך ולקלוט חברים חדשים ולהתרחב, הבעיה הזו היא בעיה קשה ואנחנו נעשה את כל המאמצים כדי לעזור לפתור אותה".

לאחר מכן, המשיכה גלאון והתייחסה לחקירות רה"מ נתניהו ושורת החוקים שמבקשים ח"כ בליכוד להעביר בימים אלו: "המשפט האהוב על ראש הממשלה בחודשים האחרונים הוא "לא יהיה כלום כי אין כלום". אני שומעת אפילו ילדים מצטטים את זה. זה שקר מוחלט בכל הנוגע לחקירות שלו, אבל תיאור מדויק באופן מפתיע של הישגי הממשלה שלו. אין שום דבר שהממשלה הזו שנמשכת כבר יותר משמונה שנים יכולה להתגאות בו באמת שעשתה, וחברי הכנסת בקואליציה הפכו מנציגי ציבור לשכפ"ץ של נתניהו והדבר היחיד שמעסיק אותם בימים אלו הוא להעביר חוקים להקטנת הדמוקרטיה ולשמירת כסאו של נתניהו".

יו"ר מרצ ביקשה להתייחס גם לנושא המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בטענה שפחות מדי ממנהיגי המפלגות השונות מתייחסים לזה ונותנים לנושא הבוער את הדעת. היא התייחסה לדבריו של נתניהו אתמול בכנסת בטקס לציון 40 שנה לביקור סאדאת כי 'אין סאדאת פלסטיני': "נתניהו שכח שגם על סאדאת אמרו שאינו פרטנר, וחבל שהוא לא מבין את מה שראש הממשלה בגין, שחתם על הסכם השלום עם מצרים, הבין היטב – שאין נשק שיכול לייצר את הביטחון שהסכם מדיני מבטיח, ושיש מחיר דמים כבד לחיים על החרב, גם כשאתה אוחז בחרב הגדולה יותר". והנה, יש לנו שלום עם מצרים, המדינה שתקפה אותנו ביום הקדוש ביותר ליהודים, שלחמנו נגדה ב-48', 56', 67' ו-73', שזו המלחמה שהיא זיקוק כל הרע שיש במלחמות. למרות שהוקז עוד דם רב בעשורים שעברו מאז, ולמרות סבבים רבים, רבים מדי, של אלימות, הצלקות של מלחמת יום הכיפורים הן עדיין אלו שמתוות את נוף התודעה הלאומית שלנו. ובכל זאת, שלום".

עוד הוסיפה: "לפני כמה ימים שמענו את ממשל טראמפ משחק עם עצמו בנדמה לי, ומציע הסדר בגיבוי אזורי לפתרון הסכסוך, ללא סיום הכיבוש, השארת ההתנחלויות במקומם וריבונות ישראלית בירושלים. מה הפלא שנתניהו מוכן לקנות את היוזמה הזאת, להתניע מהלך שלא יהיה בו כלום כי אין ביוזמה כלום. טראמפ ונתניהו שותפים לאותה השקפת עולם. הם אינם מאמינים בפיוס, אינם מאמינים בפשרה ואינם מאמינים בשלום. כלום לא יצא כי נתניהו לא רוצה וטראמפ לא מסוגל".

גלאון סיכמה: "אני לא מוכנה לקבל את הטענה שסכסוך שגובה קורבן אדם כל חודש הוא "לא פתיר". אני לא מוכנה לקבל את מחיר הדמים הזה כ"טוב מספיק".
כל ראשי הצמרת הביטחונית של מדינת ישראל, בעבר ובהווה, מזהירים יום-יום שהמשך המצב הקיים מסכן את ביטחון ישראל. הם מסבירים שוב-ושוב שישראל חייבת להגיע להסדר, ובממשלה מתייחסים לאנשים האלו כאילו הם הסהרורים.
אבל אם נכון לנו עתיד, אנחנו חייבים להתחיל לחשוב איך אנחנו רוצים שהוא יראה, ולאן אנחנו רוצים להגיע. כולנו ביחד בסירה הזו, כדאי שנתחיל לנווט אותה".

הוספת תגובה חדשה