דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יו"ר מפלגת העבודה: "המדינה חייבת לעודד את התעשייה בישראל ובעיקר בפריפריה. בנוסף, לא ייתכן שהממשלה לא תציב יעד של חמישים אחוז בצמיחה בחקלאות"

חברי מחוז הקיבוצים הביעו תמיכה בשינויים שמבקש יו"ר המפלגה לבצע וקראו לח"כים לעמוד מאחוריו

יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הגיע ביום חמישי לבית התנועה הקיבוצית בתל-אביב במפגש שאורגן על-ידי מזכירת מחוז הקיבוצים במפלגה, חניק מרשק, כדי לדבר עם חברי המפלגה ותומכיה מהקיבוצים בכל רחבי הארץ.

גבאי אמר לחברי וחברות הקיבוצים: "אני הבטחתי כמה הבטחות ואני משתדל לקיים. הבטחתי לשנות. לא אמרתי שאמשיך את המפלגה כמו שהיא. אנחנו רוצים לנצח בחירות ונעשה כל מה שצריך כדי לנצח. מסתובבים דווקא במקומות שיש פחות מצביעים. כל מה שאני עושה הוא למטרה אחת – לנצח בחירות. ייתכן שאני טועה, אבל זה מה שמדריך אותי. אני לא מנסה לחזק את עצמי במפלגה. אני רוצה להודות לניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית על גיוס הקיבוצניקים למען בחירתי. המגזר הקיבוצי הוא חשוב מאד וחשוב מאד שגם בקיבוצים החברים יחזרו למפלגה ויצטרפו אליה בהתפקדות".

בהמשך המפגש אמר גבאי: "לנציג הקיבוצים במפלגה יהיה מיקום ריאלי ומיקום מכובד. זאת לא טובה – יש מספיק מצביעים בקיבוצים. אני מקווה שגם ביום הבחירות תהיה התגייסות בקיבוצים למען המפלגה. הקמנו מטה מתנדבים ומטה בחירות כדי להחזיר את השרירים שחסרים לשלד של המפלגה. גם בקיבוצים אני רוצה להחזיר את התקווה, אנשים שירגישו תקווה יחזרו הביתה למפלגת העבודה".

יו"ר המפלגה המשיך ואמר: "כיום אין צמיחה בישראל, הממשלה לא משפיעה על הייטק בכלל. הממשלה יכולה להשפיע בתעשייה ובחקלאות. אנחנו יודעים מה קורה בתעשייה – בירוקרטיה ורגולציה ובירוקרטיה ורגולציה ולכן לא קמים מפעלים חדשים. צריך להשקיע כסף בהקמת מפעלים ולהביא עוד ועוד תעשייה לפריפריה ואת זה אנחנו נעשה.

יש תפיסה בשנים האחרונות שאת כל הרפורמות צריך לעשות על החקלאות, כלומר שאתה אומר חקלאות המילה הנרדפת זה או יוקר מחיה או רפורמות. אנחנו צריכים שהיעד המרכזי של החקלאות תהיה צמיחה. אין סיבה שראש הממשלה לא יורה לשר החקלאות שתהיה צמיחה של חמישים אחוז בחקלאות בישראל. חקלאות חשובה לא רק לקיבוצים אלא גם למושבים. חקלאות חשובה לצמיחה של המדינה וחקלאות מסייעת לתעשייה". גבאי התייחס גם למשק המים בישראל ואמר שגם שם צריכים לעשות שינויים.

יו"ר מפלגת העבודה דיבר על השינויים שהוא מבקש לעשות בתקנון ואמר :"אני רוצה להתייחס למינוי השרים – צריך לבוא לציבור עם הבטחות שונות ממה שהוא מכיר, ואני מאמין שצריך למנות את האנשים הכי מתאימים להיות שרים. מאסנו בפלגנות, מאסנו בהסתה הפנימית בקומבינה, אנחנו חייבים להחזיר את המדינה לממלכתיות. וזה חלק מהכלים שהוועידה צריכה לאשר.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר: "הדברים של אבי הם חשובים מאד בקשר למקום של הקיבוצים ברשימה, אבל אנחנו לא צריכים את ההבטחה – כשאנחנו מקבלים מקום, אנחנו מביאים שלושה מקומות. המסרים החשובים באמת הם המסרים שקשורים לרענון – רענון התפיסה והצמיחה. מסרים שלא נאמרו הרבה שנים במפלגה. אי אפשר המצב יימשך כמו שהוא היום שסיעת העבודה היא לא סיעה, אלא 24 סיעות יחיד, ולכן חייבים לשנות את התקנון וטוב שזה מה שאבי עשה כדבר ראשון".

חברי המפלגה במחוז הקיבוצים הביעו אחד אחרי השני את תמיכתם בשינויים שמבקש יו"ר המפלגה לעשות ויובאו להצבעה ביום חמישי בשבוע הבא, אותם הציג היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד שימי בר-און מקיבוץ שפיים. בסיום הכינוס הצביעו חברי מחוז הקיבוצים בעד תמיכה בשינויים שהציע אבי גבאי בחוקת המפלגה וקראו לכל חברי הכנסת להתייצב מאחורי היו"ר הנבחר של המפלגה.

הוספת תגובה חדשה