דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האמנים מתגייסים למען הצלת הגליל המערבי מהרחבה של מחצבת אשרת

תושבי מטה אשר יקיימו ערב התרמה מיוחד בהשתתפות גבע אלון, עלמה זהר ועוד למען המאבק במחצבה המאיימת על הגליל המערבי. לטענת מטה המאבק:
כבר כיום מפירה המחצבה את תנאי הרישיון שלה וגורמת למפגעי רעש ולכלוך והרחבתה הצפויה פי 6 תגרום נזק אדיר לאזור

האמנים מתגייסים למען תושבי הגליל המערבי.  ב- 10 באוגוסט צפוי להתקיים אירוע מיוחד במתחם בירה מלכה שבקיבוץ יחיעם למען מודעות וגיוס תרומות למאבק נגד הרחבתה של מחצבת אשרת. האמנים גבע אלון, עלמה זהר ואמנים נוספים ישתתפו באירוע הגדול ויצטרפו למאבק נגד הריסת הירוק של גליל המערבי. באירוע תשתתף גם חה"כ יעל פארן מהמחנה הציוני הפעילה בנושאי סביבה והתגייסה למען המאבק.

 

ראשי מטה המאבק: "לפני כמה שנים נודע לתושבי הגליל המערבי שקיימת תכנית להרחיב את מחצבת אשרת שנמצאת  בסמוך לישובים כליל, געתון, יחיעם, עין יעקב וכפר ורדים "למגה מחצבה" שתורחב פי 6 מהיקפה הנוכחי עד לשטח עצום של 4532 דונם )בערך 650 מגרשי כדרוגל) ותספק 60% מחומרי החציבה באזור צפון. הדבר הזה יגלח הר עצום וייצור פצע אקולוגי אדיר בנוף שיראו אותו מחיפה ובכל רחבי הגליל המערבי, ייצור זיהום אוויר, בעיות תחבורה ויהווה פתח לאזור תעשייתי ענק במקום הירוק של הגליל המערבי. 

ההרחבה נעשית כחלק מתכנית ארצית (תמ"א 14 ב') שלמעשה מרחיבה את כל המחצבות בישראל. אבל אם כל המחצבות מתרחבות בקצב הגיוני של עשרות אחוזים בשנה, כאן נעשית הרחבה משמעותית מאוד שממש מגיעה עד פאתי הבתים. הישובים הגישו התנגדויות ומונה דוח חוקר מטעם משרד האוצר. החוקר קבע שיש פגמים חמורים באישור המחצבה כפי שהיא, אך נפטר ממש מיד לאחר הגשת הדוח. התוצאה היא שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה את התכנית למרות התנגדות החוקר מבלי שעשתה תסקיר בריאותי ובדקה את ההשלכות של כך.

כעת זה מובא לאישור קבינט הדיור (טרם פורסם תאריך לדיון).  הישובים כבר נמצאים בהכנות לקראת הגשת בג"ץ.  במסגרת ערב ההתגייסות יופיעו האמנים גבע אלון, עלמה זהר, רוסו & ווינברג  ועוד באירוע שיימשך בשעות הערב ובו יהיו גם הפעלות לילדים, מופעי מחווה וכמובן דוכני אוכל ובירה מלכה מהחבית. כל התרומות מהאירוע יוקדשו למאבק בהתרחבות המחצבה ושמירה על בריאות תושבי הגליל המערבי"

ערב המחאה יתקיים במתחם בירה מלכה קיבוץ יחיעם

מתי: ה-10.8 בשעה 17:00

כמה עולה (כל ההכנסות תרומה למאבק ): ילדים עד גיל 5 חינם, מגיל 5 ועד חיילים 30 ₪

מבוגר: 60 ₪

כל המשפחה: 200 ₪

הוספת תגובה חדשה