דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שבוע מתוח עבר על עוטף עזה

מזכ"ל התנועה ואנשי מטה התנועה הגיעו לסיורים בקיבוצי עוטף עזה, לאחר שבסוף השבוע הקודם נפלו שתי רקטות בשדרות. בהמשך השבוע נחשפה על-ידי צה"ל מנהרה של החמאס בין נירים לעין-השלושה
עין השלושה

 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר הגיע השבוע לסיור בקיבוץ נירים, אשר בסמוך לו ולקיבוץ עין-השלושה חשף צה"ל מנהרת טרור של החמאס. הסיור נערך על-ידי דובר הקיבוץ, ארנון אבני ואיש גידולי השדה איצל (יצחק) יעקבי שהראו למאיר את אזור גילוי המנהרה וסיפרו על החוויות שעברו חברי הקיבוץ לפני ותוך כדי החשיפה.

עם גילוי המנהרה אמר אבני לאתר התנועה הקיבוצית: "נודע לנו כמו לכולכם שהתגלתה באזורינו מנהרה. המנהרה כידוע נוטרלה, ומבחינתנו אלו חדשות טובות כי זאת מנהרה אחת פחות. אנחנו בסה"כ ממשיכים את חיינו בשלווה, אנחנו סומכים על צה"ל עד עכשיו הוכיחו שהם יודעים לטפל בזה, זאת המנהרה השנייה. אנחנו מודים לכל מי שמתעניין ודואג לנו".

מזכ"ל התנועה אמר על גילוי המנהרה: "מי שחופר מנהרות אל עבר בתי הילדים של קיבוצי עוטף עזה - דמו בראשו. התנועה הקיבוצית מברכת את צה"ל ומפקדיו ואת מערכת הביטחון ומחזקת את ידי תושבי העוטף שמגדלים את ילדיהם ובונים את בתיהם במציאות ביטחונית קשה ומורכבת.

המנהרה הזאת כמו הקודמת, ובעיקר אירועי ליל שישי "העירו" בכל אחד מן האנשים בעוטף עזה את התחושות מן השנים הקשות ההן. עשר שנים ניהלתי קיבוצים בעוטף ויחד עם ראשת אגף חברה בתנועה שגם לה יש חלק בפיתוח הקיבוצים באזור, הגענו אתמול לביקור בקיבוצים כדי לדבר עם התושבות והתושבים ולהעביר להם מסר של חיזוק בשם כל חברי הקיבוצים בישראל. שמחנו לראות שיחד עם החשש הטבעי שיוצרת תקופה כזאת, בשטח יש תנופת בנייה ופיתוח וקליטה של עשרות משפחות צעירות. צר לי שדווקא שאת המכשול הכי גדול לפיתוח האזור שמים פקידי מנהל מקרקעי ישראל, אשר בניגוד להחלטות הממשלה מעכבים ללא כל צורך את המשך פיתוח והתיישבות בקיבוצים על גדר הרצועה".

עוד לפני הסיור בנירים, סיירו בשבת מזכ"ל התנועה ביחד עם ראשת אגף חברה בתנועה ד"ר אילת גלס, בקיבוצי האזור, מלווים בראש יחידת הרכזים וחבר קיבוץ ארז, יעקב שצ'רנסקי. הביקור נערך בעקבות סוף שבוע מתוח עבר על קיבוצי וישובי עוטף עזה לאחר שביום שישי בערב התפוצצה רקטה בחצר בית בשדרות ובגן ילדים בעיר. הנפילות היו המשך לערב לא שקט במיוחד בו הופעלו מספר אזעקות בישובי העוטף.

מי שחזרו שנים רבות לאחור מבחינת המתח הבטחוני היו הקיבוצים והישובים לאורך גדר ההפרדה באזור טול-כרם וצפון השומרון. בבוקר יום שישי התבקשו חברי הקיבוצים וחברי כיתות הכוננות לשמור על עירונות גבוהה, ולהמנע מלהכנס לערים הערביות במהלך סוף השבוע בשל הפגנות שנערכו בהן.

החל משבת אחה"צ ובמשך השבוע התפתחו הפרות סדר על גדר הבטחון  מול הכפר זיתא הסמוך לקיבוץ מגל שעל קו התפר. עשרות צעירים התאמתו עם כוחות הבטחון - יידו אבנים והבעירו צמיגים. במגל חשו חברים בודדים צריבות בעיניים בעקבות שימוש בגז מדמיע בעת פיזור ההפגנה.

 

הוספת תגובה חדשה