דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עשרות נערים ונערות הצטרפו לגרעיני צבר בקיבוצים

שרה נתניהו הודתה לקיבוצים ולתנועה הקיבוצית על תרומתם באימוץ החיילים הבודדים. זאת השנה ה-26 שהקיבוצים ברחבי הארץ מאמצים חיילים מפרויקט "צבר" ואת שנות השירות הצבאי הם יעברו בקיבוצים: כנרת, גבע, מעוז חיים, אורים ניר יצחק, יחיעם, לביא, יבנה ובמושב השיתופי, רגבה בגליל המערבי.
הגרעינים החדשים מצטרפים ל32 גרעינים בהם 387 חיילים בודדים השוהים, במסגרת גרעיני צבר בקיבוצים השונים.
גרעין צבר לקיבוץ מעוז חיים
גרעין צבר לקיבוץ מעוז חיים

בטקס חגיגי ומרגש בהשתתפות 250 חניכי גרעיני צבר, אשת ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו, סגן השר מייקל אורן, ראש האגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון משה צין, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, האחראית בתנועה על צבר איה שגיא והממונה על חיילים בודדים יעל אייזנר, מזכ"ל תנועת הצופים קלי כהן ומכובדים נוספים, נפתחה היום (חמישי) שנה נוספת של אחד הפרויקטים הציוניים שמובילה התנועה הקיבוצית בשיתוף עם תנועת הצופים, הסוכנות היהודית, "נפש בנפש" ומשרד העלייה והקליטה.
זאת השנה ה-26 שהקיבוצים ברחבי הארץ מאמצים חיילים מפרויקט "צבר" ואת שנות השירות הצבאי הם יעברו בקיבוצים: כנרת, גבע, מעוז חיים, אורים ניר יצחק, יחיעם, לביא, יבנה ובמושב השיתופי, רגבה בגליל המערבי.
הגרעינים החדשים מצטרפים ל32 גרעינים בהם 387 חיילים בודדים השוהים, במסגרת גרעיני צבר בקיבוצים השונים.
מי שהנחתה את הטקס היא רוני גת שהיתה חיילת בודדה בגרעין צבר בניר יצחק לפני חמש שנים ועדיין משרתת כקצינה בקבע. רוני הזמינה לבמה את אחותה עדי שהגיעה בימים האחרונים להצטרף לגרעין צבר הנכנס גם כן בניר יצחק כדי לברך אותה ליום הולדת ולהגעתה לישראל. האחיות צפו ביחד עם כל הנוכחים בהוריהם מברכים את החניכים החדשים בברכה מוקלטת, שלפתע ההורים נכנסו בהפתעה ואביהם המשיך את הברכה על הבמה.
אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו התייחסה בדבריה ארוכות לתרומתם האדירה של הקיבוצים והתנועה הקיבוצית באימוץ החיילים הבודדים של גרעיני צבר בכל רחבי הארץ. 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר בירך החניכות והחניכים הנרגשים ואת העושות במלאכה מטעם התנועה הקיבוצית – איה שגיא ויעל אייזנר והוסיף: "גרעיני צבר קיץ 2017 - עוד חוליה בשרשרת ארוכת שנים שהחלה אי-שם ב-1991 ביוזמתה הברוכה של תנועת הצופים ובשותפות גורמים רבים ומגוונים, מגיעה היום לשלב הביצוע. מיומם הראשון של גרעיני צבר היוו קיבוצי התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי עורף ייחודי ורב עוצמה למימוש הרעיון הציוני יוצא הדופן, הגלום בגרעיני צבר.
השרשרת נמשכת ואנו גאים להיות שוב חלק מרכזי ביכולת החברה הישראלית להוציא את הרעיון המרשים הזה, מן הכוח אל הפועל. גרעיני צבר – קיץ 2017, 210 המלש"בים שיתגייסו בתוך שלושה וחצי חודשים, מצטרפים למאות החיילים הבודדים, עולים חדשים וישראלים חסרי עורף משפחתי המתארחים בכל רגע נתון, בקיבוצים".

מזכ"ל התנועה סיים את דבריו בסקירה על הקושי להמשיך ולקיים את הפרויקט האדיר הזה בשל מצוקת הדיור בקיבוצים: "התנועה הקיבוצית, החווה בימים אלה רנסנס של ממש, צומחת וגדלה במהירות, מתקשה יותר ויותר לשאת בעול. הקושי ההולך וגדל, אותו אנחנו חווים בקליטתם של בנינו לחברות בקיבוציהם, מצמצם בהדרגה את יכולותינו להמשיך ולקיים את פרויקט חייו של צביקה לוי, חתן פרס ישראל. אנחנו משוועים לפתרון בר-קיימא אשר ייצב את התשתית לנכונותנו להמשיך ולהעמיד את הבית הקיבוצי לרשות המאמץ הלאומי של קליטת ואירוח גרעיני צבר בפרט והחיילים הבודדים בכלל".

אני קורא מכאן, לידידי, האלוף המילואים אודי אדם, מנכ"ל משרד הביטחון, להצטרף אלינו בעיצובו של פתרון ארוך טווח אשר יאפשר לנו להמשיך ולהוות עורף מוצק למיזמים חשובים כאלה ואולי אף להרחבתם, בעשרות השנים הבאות".

תגובות

מה אתם נותנים דריסת רגל לעבריינית (לכאורה) הזו?
דודי
גועל
"טובל ושרץ ביידו" התלמוד כבר דיבר על זה, מזמן...
עוזי בן צבי
התלמוד הוא אוצר של חוכמה יהודית רבת שנים, אינך חייב להאמין באלוהות בכדי לטבול בים החוכמה שנוצרה מכך שישבו חכמים, לפני עידן "הסחת הדעת" של ימנו ועסקו בכול מיני מצבים שביקשו תשובה, אחת השאלות עוסקת האם הטבילה כשלעצמה מטהרת את הטובל.
שאלה טובה.
כותב הדובר:"אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו התייחסה בדבריה ארוכות לתרומתם האדירה של הקיבוצים והתנועה הקיבוצית באימוץ החיילים הבודדים של גרעיני צבר בכל רחבי הארץ. "
ונשאלת השאלה הנצחית, האם האמירה דלעיל, מתאימה ככפפה מתואמת לכותרת...ודי לחכימא....
הכותרת יפה ומעודדת.....
משה שכביץ
הפתיח בעייתי "לכאורה" בעיקר כשמשתמשים בו ככותרת לצוד את תשומת הלב של הקוראים/ות

הוספת תגובה חדשה