דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"עסקים קטנים. צמיחה גדולה" 

בתמונה: המשנה מזכ"ל גיל לין, ראש מחלקת יזמות חיים חבלין וראש המוא"ז מנשה אילן שדה בכנס השבוע
בתמונה: המשנה למזכ"ל גיל לין, ראש מחלקת יזמות חיים חבלין וראש המוא"ז "מנשה" אילן שדה בכנס השבוע

 

השבוע ​התקיים כנס "עסקים קטנים. צמיחה גדולה" בשותפות התנועה הקיבוצית ומרכז מעברים כרמל-מנשה, בגרנות. לכנס הגיעו כ-60 בעלי עסקים קטנים ובעלי תפקידים מהישובים במנשה ובחוף הכרמל, ונחשפו לראשונה ליוזמת התנועה הקיבוצית ​שהוצגה ע"י חיים חבלין, מנהל מחלקת חקלאות, יזמות ותיירות וגיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה, להקמת קואופרטיב עסקים חדש במרחב הכפרי. היוזמה עלתה מתוך הצורך שעלה מהשטח של אלפי עסקים קטנים לפלטפורמה אחת שתאפשר להם פתרונות שיווקיים, מיתוגיים, לוביסטים, רגולטורים ועוד. הכוונה היא לחבר את השותפויות הקיימות בשטח יחד עם מרכזי מעברים בארץ, עם מערך המעוף הארצי, ובכך לתת מעטפת שלמה למגוון המורכבויות והצרכים הקיימים, ובכך להפוך את המרחב הכפרי לכר פורה ליזמות. 

המשנה למזכ"ל התנועה,גיל לין, קישר בדבריו את ההתחדשות ותנופה שאנו רואים בקיבוצים בכל התחומים גם להתחדשות העסקית - "בימים אלו סיימנו את כנס הנהגות הקיבוצים, בו עסקנו רבות בחזרה של התנועה הקיבוצית למעורבות והשפעה בחברה הישראלית. אחד התחומים המשמעותיים בו מתמקדת התנועה, הוא הכלכלה השיתופית. אנו מקדמים בשיתוף עם איגוד התעשייה הקיבוצית, מודלים חדשים לעידוד יזמות וחדשנות. אחד הנושאים שדורש טיפול מיוחד הוא יצירת "אקו-סיסטם" שיעודד צמיחה, יצירה ולקיחת אחריות אישית. אנו מאמינים שהיוזמה הזו ביחד עם פעילויות רבות נוספות שאנו מקדמים תסייע לאותם גורמים שמחפשים לחדש וליזום. יש קשר ישיר בין ההתפתחות הכלכלית להתפתחות החברתית ואסור להזניח אף אחד מהתחומים". סיים לין

חיים חבלין: "העסקים הקטנים במרחב הכפרי הינם פוטנציאל אדיר ליצירת מנועי צמיחה כלכליים ודמוגרפים במושבים ובקיבוצים ובעיקר בפריפריות. קמ"ע בראשות היור אודי פלד והמנכל דגן לוין זיהו את הפוטנציאל הגלום ויחד עם זאת את הקשיים של העסקים בנושא שיווק רגולציה והיחסים עם הממסד המקומי האזורי והארצי. קמע לקחה על עצמה לבחון הקמת איגוד עסקים קטנים לכלל העסקים במרחב הכפרי. בין יתר השירותים שהאיגוד בוחן לתת לחבריו: שיווק, מכירות, מיתוג המרחב, רכש מוזל, ייעוץ משפטי, שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות מוזלים, מיחשוב גרפיקה, שירותי לובינג, טיפול ברגולציה ועוד. החברות בארגון תושתת על תשלום דמי חבר של 40 שח בחודש. בימים הקרובים יתכנס דירקטוריון קמ"ע על מנת לגבש החלטותיו בעניין הקמת האיגוד ומטרותיו. השותפים הטבעיים למהלך של קמע הינם תנועת המושבים, הקבה"ד ומרכז המועצות".

 

​בהמשך הכנס התקיימה הרצאתו המרתקת של רונן גפני, סופר ומממציאי המשחק הבינ"ל "פרשביז" על "היזמים החדשים" והאתגרים העומדים בפניהם בזירות המשתנות. גרנות

כמו כן, מעוף נתניה השותפים לדרך, הציגו את מערך השירותים לעסקים קטנים ובינוניים באזורינו. 
ראש המועצה האזורית מנשה אילן שדה שהשתתף אף הוא אמר: "אנו פועלים בשיתוף פעולה עם גורמים שונים, על מנת להגדיל את מקומות התעסוקה הן באמצעות קידום עסקים קטנים והן בשדרוג והקמת אזורי מסחר ותעסוקה במרחבי המועצה, וזאת תוך שמירה על הצביון הכפרי". 

משתתפי הכנס נהנו מנטוורקינג, תכנים איכותיים, אווירה טובה, וכיבוד מפנק.

בנוסף, הושק אתר "עסקינן" - אתר העסקים החדש מבית מעברים והמועצות askinan.co.il המאפשר לכל בעל עסק חשיפה לקהלי יעד רחבים באזור מועצות מנשה, חוף הכרמל והסביבה, חיבורים וחיזוק הכלכלה המקומית (כנסו והירשמו ללא עלות).
לפרטים נוספים על שירותי מרכז מעברים כרמל-מנשה לבעלי עסקים שהם תושבי שתי המועצות מוזמנים לפנות  04-7709542/38, ולעקוב אחרי פעילויות המרכז בדף הפייסבוק "מרכז ​​תעסוקה מעברים כרמל מנשה".

 

 

 

תגובות

כנס חשוב מאוד! קהילה נטוורקינג באזור חדרה
דינה שקדי
https://m.me/my.space.rentals?ref=w852899

הוספת תגובה חדשה