דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות: ממשיכים לתרום לחברה ולסייע במגוון המשימות הלאומיות גם בתקופת הקורונה

התקופה הנוכחית הביאה עימה יציאה משגרה, חוסר ודאות והמון שינויים. למרות המציאות המורכבת, מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ממשיך לפעול, ומתאים את עצמו ואת פעילותו לתקופה הנוכחית.
מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ומעגל הקבוצות: ממשיכים לתרום לחברה ולסייע במגוון המשימות הלאומיות גם בתקופת הקורונה
קאמי ברעם, חיילת מגרעין סיני משחקת עם אחד מילדי הצוות הרפואי בבית החולים שניידר

התקופה הנוכחית הביאה עימה יציאה משגרה, חוסר ודאות והמון שינויים. למרות המציאות המורכבת, מסלול הנח"ל של התנועה הקיבוצית ממשיך לפעול, ומתאים את עצמו ואת פעילותו לתקופה הנוכחית. חן זרחיה, רכזת מסלול הנח"ל: "אני מאמינה שמשברים הם מלמדים ונותנים הזדמנות להסתכל על הדברים הברורים אחרת. אנחנו לומדים לייצר ולדרוש עשיה משותפת בתוך השינויים ולפי הצרכים".

מתנדבי שנת השירות שנמצאים בשלב התגבשות והקמת הגרעינים יצאו במהלך השבוע לחזק את ידיהם של החקלאים ולעזור בהתנדבות. בימים האלו הם נמצאים באדמית ומסייעים בחקלאות ובשאר העבודות הנדרשות בישוב.

חיילי פרק המשימה הלאומית, שבימים הרגילים עוסקים בעשייה חינוכית, ממשיכים גם כעת לסייע ולפעול ברשות המקומית. הם לוקחים חלק במסגרות החינוכיות בבית החולים לילדי הצוותים הרפואיים, חמ"ל טלפוני שמסייע לקשישים ונזקקים ועזרה בשינוע מוצרי מזון והיגיינה לתושבים.

גם בקרב שאר גרעיני הנח"ל שהתגייסו כבר ונמצאים בצבא, החיילים שומרים על קשר בין חברי וחברות הקבוצה במקביל לעשייה בתפקידים השונים. החיילים ממשיכים בפועלם במסגרת הנחיות משרד הבריאות וחלקם אף נשלחו לפרק זמן ארוך לבסיס בכדי לסייע בשמירה על ביטחון המדינה, תוך צמצום מגע עם אזרחים. בנוסף חיילים בתפקידים תומכי לחימה שינו את יעדם לתמיכה בעורף בתפקידים שונים מול אוכלוסייה אזרחית.

שלו מוסל, הרכז החינוכי של המסלול: "דווקא בימים לא פשוטים אלו, חשוב לנו להצליח לשמור על קשר טוב עם החניכים ולדאוג שהם יקבלו את כל המענים שהם זקוקים להם. אנחנו בקשר רציף עם החניכים בכל הגרעינים, עשינו ישיבות מרחוק עם כלל צוותי המדריכים ואנחנו מתאימים את רוב הפעילות למציאות בה אין מפגש פנים אל פנים והרבה מהקשר נעשה מרחוק".

למרות שהסמינרים נדחו כרגע, ימי הגרעין, ורוב הפעילות השוטפת עברו למפגשים מרחוק דרך אפליקציית ה-ZOOM הפופולרית עכשיו. גרעינים מקיימים שיחות ופעילויות שיא מרחוק, כמו קבלת שבת, הרצאות TED, ובדרכים מאוד יצירתיות מצליחים לשמור על קשר ועל אווירה חיובית. המסלול שומר על עשייה צבאית וחינוכית בשטח, וימשיך לפעול ולהיות משמעותי לחברה ולמדינה, ככל שהמצב יימשך.

 

הוספת תגובה חדשה