דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים אייל וחורשים

כמידי יום שני ביקר גם השבוע מטה התנועה הקיבוצית בשני קיבוצים.
הביקור נערך בקיבוצים אייל וחורשים המשתייכים למועצה האזורית דרום השרון בהובלתו של רכז האיזור אייל אלקלעי.
הסיור התחיל בקיבוץ חורשים שנוסד בשנת 1955 וציין 62 שנים להיווסדו. קיבוץ אייל נוסד ב1947 ומציין השנה יום הולדת עגול- 70 שנים להיווסדו.
חורשים ואייל
מימין: הביקור באייל, משמאל: הביקור בחורשים

כמידי יום שני גם היום (שני) ביקר מטה התנועה הקיבוצית בשני קיבוצים. הפעם הביקור נערך בקיבוצים חורשים ואייל אשר שוכנים בשטחה של המועצה האיזורית דרום השרון. 

אל מטה התנועה הצטרפו גל מוסיוב מנהלת קשרי לקוחות של גרנות ושרון שלזינגר מנכ״ל גרנות בע״מ. צפי פלד סגן ראש מועצת דרום השרון כיבד אף הוא בנוכחחורשיםותו.

הסיור החל בחורשים נוהל והובל על ידי הצוות המוביל של הקיבוץ, יו"ר הקיבוץ, ברק ניר, מנהל העסקים עדי רובין ומנהל הקהילה חנן רוגלין. 
בקיבוץ חורשים מתגוררים כמאה שלושים חברים, מתוכם כארבעים גמלאים, וכ-44 ילדים. 
במהלך המפגש עם הצוות המוביל התבררה תמונה מורכבת. הקיבוץ עשה כברת דרך משמעותית מאז ההסדרים שבוצעו מול הבנקים וכעת הוא איתן מבחינה כלכלית. מאידך גיסא מסתבר כי הבעיה העיקרית של הקיבוץ היא חוסר יכולתו לבנות בתים ולצמוח דמוגרפית.
במהלך המפגש עם הצוות הניהולי נוצר דיאלוג עם חברי המטה הועלו סוגיות שונות שלחלקן ניתן מענה ולחלקן מענה חלקי
במהלך הסיור ביקרו חברי המטה במפעל תרמוקיר שמהווה מקור הכנסה עיקרי של הקיבוץ. על הסיור במפעל ניצח אלי כהן שמכהן כמנכ"ל המפעל.

מחורשים יצאו חברי המטה לחלק השני של הביקור בקיבוץ אייל, אשר נוסד 8 שנים לפני היווסדו של קיבוץ חורשים.
באייל קיבלו את פני המטה הצוות המוביל אמנון קדמן מזכיר הקיבוץֿ, עודד וויזל יו״ר העסקים, ויאיר בליץ מנהל הקהילה. 
באייל מתגוררים קרוב ל-236 חברים, מתוכם כ-40 פנסיונרים ולמעלה ממאה חמישים ילדים. קיבוץ אייל מתפרנס ממגוון רב של השקעות, עסקים, חקלאות והשכרות. הביקור נפתח בסיור בשני אתרי בנייה בהם הקיבוץ בונה בתים לחבריו.
חורשיםלאחר ארוחת צהריים בחדר אוכל נערך מפגש פורה ומפרה במועדון החברים שהוקם על שרידי המכבסה של הקיבוץ. במפגש זה נחשף קיבוץ ש"מקדים את זמנו" במובנים רבים. מדובר בקיבוץ שמגדיל באופן מתמיד את עוצמתו הכלכלית באמצעות השקעות נבונות ובאמצעות יוזמות כלכליות אמיצות. במקביל מדובר בקיבוץ שמקפיד על צמיחה דמוגרפית בלתי פוסקת.

חברי המטה יצאו מהסיור עם הרבה סיפוק לאחר שפגשו שני קיבוצים איתנים כלכלית כשאחד צומח ומשמר את דרכו הקיבוצית ובשני בוצע מהפך כלכלי מרשים אך הוא מתקשה לצמוח בגלל קשיים ביורוקרטיים בתחום הבנייה

הוספת תגובה חדשה