דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוץ מסילות

מטה התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה הנערכים מדי שבוע בקיבוץ מסילות, המשתייך למועצה האזורית עמק המעיינות.
את הביקור הוביל וארגן ערן גליק – רכז האזור.
גרעין 'מסילה' היה אחד מהגרעינים שהקימו, באוגוסט 1937 את קיבוץ 'מעוז' (לימים – 'מעוז חיים'). במחצית שנת 1938 הקימו חברי גרעין 'מסילה' את קיבוץ מסילות, ששמו מזכיר את שם הגרעין המייסד וגם מציין את קרבתו של הקיבוץ לתוואי מסילת רכבת העמק.
ביקור במסילות
מטה התנועה בביקור במסילות

מטה התנועה הגיע לביקור במסילות, על אף שהביקור האחרון היה לפני פחות משלוש שנים, אך בתקופה שחלפה נקלע הקיבוץ למשבר כלכלי וחברתי. התנועה הקיבוצית - יחד עם הארגון האזורי והמועצה האזורית ובהסכמת אסיפת חברי הקיבוץ - פנו לרשם בבקשה למינוי ועד ממונה. מינוי הועד אושר והקיבוץ חתם על הסדר חובות עם הארגון האזורי משקי שאן, בערבות קרן קמ"ע.

את האתגרים בקיבוץ מסילות - שבו 178 חברים. 70% מהם בגיל הפנסיה – הציגו דובי מילר (מעלה גלבוע) - יו"ר הועד הממונה ועדי נצר (דברת) - מנהלת הקהילה. הם ציינו כי למרות הקשיים קלט הקיבוץ 46 חברים חדשים ב 3 שנים האחרונות ובימים אלה הולכת ונבנית שכונה קיבוצית במסילות, בפרויקט המנוהל על ידי חברת 'בית בקיבוץ'.

הקיבוץ מכר את השליטה במפעל 'חרושת כבלים מסילות' לחברת 'טרפלקס' ולצד המפעל כוללת הפעילות העסקית במסילות גם רפת עצמאית, גידולי שדה, מטעים, מדגה (בשותפות עם ניר דוד), לול לפיטום, שותפות בפרויקט סולארי ומשתלה.

איציק באנג'ו – סמנכ"ל משקי שאן ודגן לוין מנהל אגף הכלכלה בתנועה ומנכ"ל קרן קמ"ע הביעו את ביטחונם ביכולתו של קיבוץ מסילות לעמוד בהסדר החובות שנחתם. ניר מאיר חיזק את העוסקים במלאכה וציין כי הסיוע התנועתי למסילות מממש את הבטחת התנועה הקיבוצית לסייע לחילוץ קיבוצים במשבר. מאיר הוסיף שהניסיון מלמד כי "אחד היסודות המרכזיים בהיחלצות קדימה הוא קליטת חברים חדשים לקיבוץ" וכי התנועה הקיבוצית תוסיף ותלווה את הקיבוץ מקרוב עד שתהליך ההיחלצות יושלם.

הוספת תגובה חדשה