דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"מחויבים לקליטת עלייה. מחויבים לתת בית חם ואהבה לחיילים הבודדים"

בהתרגשות ובשמחה ציינו בשבוע שעבר את הגעתם של גרעיני החורף מתוכנית גרעיני צבר של הצופים. שמונים עולים חדשים מצפון אמריקה, אוסטרליה, דרום אפריקה ואירופה התקבצו לשני גרעינים, האחד לקיבוץ שדה אליהו והשני לרעננה, שם פועל מרכז הקליטה "כפר צבר " ובו חיים חניכי צבר רבים. לפירגון מיוחד זכתה התנועה הקיבוצית על שותפות נפלאה וארוכת שנים (כבר 28 שנים!)
טקס פתיחת גרעיני החורף של צבר

באי הטקס הזכירו בגעגוע את תרומתו של תיאו קמינר ז"ל מקיבוץ צרעה שהלך לעולמו בשבוע שעבר, איש צופים בנפשו, ופעיל התנועה הקיבוצית שהיה אחראי על התחום בעבר.

בדברים שנשאה יעל אייזנר – רכזת תחום חיילים בודדים וגרעיני צבר בתנועה הקיבוצית, היא הדגישה את מחויבותה העמוקה של התנועה הקיבוצית לקליטת עליה ולמתן בית חם דואג ואוהב למאות חניכי צבר בכל שנה המשרתים כחיילים בודדים בצה"ל.

להורים הנרגשים והסבים שהגיעו לטקס הבטיחה אייזנר לעשות הכל על מנת להוות עבור הצעירים שזה מקרוב הגיעו, לעטפם בחום, באהבה ,בתחושת משפחה ובית בקיבוץ וללוותם במסע המאתגר שלהם הכולל עלייה לארץ, גיוס לצבא וחיים בגרעין, בקיבוץ, רחוקים מכל מה שמוכר וידוע."

אייזנר מציינת כי העובדה שבמחזור זה יש גרעין אחד בלבד מיועד לקיבוצים, משמעו שבקיץ מאות חניכים צפויים להגיע, ומדגישה: "זו הזדמנות לפנות גם מכאן לקיבוצים המעוניינים לשמוע על האפשרות להיכנס למעגל הנתינה המרגש הזה, ליצור קשר ואנו נבוא בשמחה להציג את העשייה הציונית הזו, שאנו גאים בה מאוד, ולצרף קיבוצים נוספים למעגל המתרחב של תרומה גדולה לחברה הישראלית".

הוספת תגובה חדשה