דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כנס ההנהגות – כל מה שמעניין מנהלים ומנהלות בקיבוצים

אלוף במיל' יאיר גולן, צילום: דו"צ, חנה רדו, צילום: עדי כהן עדיגיטל
אלוף במיל' יאיר גולן, צילום: דו"צ, חנה רדו, צילום: עדי כהן עדיגיטל

כנס ההנהגות השישי יתקיים בים המלח, ויחל ממש בעוד כמה שעות. כבכל שנה בחמש השנים האחרונות, גם השנה יפגשו כ-500 ממלאי תפקידים מכל הקיבוצים ברחבי הארץ, מהמועצות האיזוריות ומהארגונים הקשרים לתנועה הקיבוצית לשלושה ימים של למידה משמעותית ודיאלוג על נושאים שנמצאים בסדר יומו של הקיבוץ הבודד, הקיבוצים בכלל ועל סדר היום של המדינה.

מנכ"לית התנועה, הדס דניאלי-ילין מסבירה את מעבר המקום: "אחרי חמישה כנסים במעלה החמישה ובעקבות הגידול במספר המשתתפים היה צורך לחפש משכן חלופי לכנס. חיפשנו מקומות בקיבוצים אך לא היה זה פשוט למצוא קיבוץ שיכול להכיל כנס בהיקף כה גדול, לכן נאלצנו לרדת מתחת לפני הים ולקיים את הכנס בים המלח, במלון שתוכנן מראש לאירוח כנסים בסדר גודל כזה".

כמו תמיד יכבדו בנוכחותם את מנהלי ומנהלות הקיבוצים אישים רבים ממגוון נושאים, סגן הרמטכ"ל שפרש ממש בימים אלו, האלוף (מיל.) יאיר גולן יסקור את המצב הבטחוני, חנה רדו, המשנה ליו"ר מקאן תל-אביב ויזמית חברתית-פמיניסטית תדבר על נשים וגברים בעידן הmetoo, נפגוש את מנכ"ל משקי הקיבוצים רן רונן ומנכ"ל ביטוח חקלאי אלעד שלף, שידברו על הקשר של הקיבוצים לגופים השונים ועוד דוברות ודוברים רבים בנושאים מקצועיים ותחומי העשרה שונים ומגוונים.  

בנוסף אליהם יגיעו גם נבחרי ציבור - שר האוצר, יו"ר כולנו מר משה כחלון, יו"ר התנועה ח"כ ציפי לבני, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, יו"ר קק"ל דני עטר, יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ עפר שלח, יו"ר מפלגת מרצ ח"כ תמר זנדברג.

כמו תמיד יעלו במושבי שיח את השאלות הבוערות שעל שולחנו של כל מי שממלא תפקיד בקיבוץ. בין הנושאים שידוברו - היחסים בין האגודה החקלאית לאגודה הקהילתית במלאת 20 שנה להרחבות הקהילתיות; הסדרים פנימיים בתהליך שיוך הדירות ותהליכי קבלת החלטות בתנאי אי הודאות שמאפיינים תהליך זה; הסדרת שימושים חורגים; חיבור הצעירים לעשייה בקיבוץ ומחוצה לו; היבטי ההסדרה של החינוך הקיבוצי מול משרדי הממשלה; הסדר החלב; מדיניות  רשות החשמל בקשר למשטר החשמל בקיבוצים; עידוד השיח הקהילתי; בניית כוחו של המחנה הפוליטי בכלים הקיימים לתנועה הקיבוצית ועוד.

מנהלת התוכן של כנס ההנהגות, שלומית צימרינג: "השנה נקדיש חלק מהכנס למרחב פתוח- מקום למשתתפים להעלות נושאים שמעניינים אותם ועליהם הם מעוניינים להשפיע, זה גם המקום ליצירת דיאלוג בין המשתתפים ולהכיר כלי ליצירת שיח רבים בקיבוצים. כנס הנהגות הפך כבר למסורת, רובם הגדול של קיבוצי התנועה מקפידים לקחת בו חלק. זהו מפגן של אחדות ושל עוצמה. הזדמנות למלא מצברים, להרחיב אופקים ולהתעשר בידע, להתעדכן מה קורה אצל אחרים וגם לפגוש עמיתים מקרוב ומרחוק. מה שלמדתי משנותיי בתנועה שכל הקיבוצים שונים אך יחד עם זאת קיבוץ הוא קיבוץ הוא קיבוץ וביחד אנחנו כוח".

 

לתוכניית כנס ההנהגות

הוספת תגובה חדשה