דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

נותנים באהבה לעוטף. ניר מאיר תוקף את ביבי. ביקור בבית איל ושולחן עגול בנושא הקנאביס. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי
 28/03/2019

נותנים באהבה לעוטף

מרכזים עבור ילדי ותושבי עוטף עזה הצעות שמגיעות לאירוח (בדירות ריקות בלבד. לא אירוח אצל משפחות), הפוגה ובילוי משפחתי ואף עזרה מוסדית לקיבוצים בשלל פתרונות לצרכים השונים. הערבות ההדדית בינינו מאפיינת אותנו בשעות קשות ובשגרה ובזה כוחנו.
שנדע ימים שקטים יותר.
 
נותנים באהבה לעוטף
ילדי הגנון באחד מקיבוצי עוטף עזה. צילום: רפי בביאן

קיבוצים, חברי קיבוצים ותושבים, יוזמות פרטיות, פסטיבלים, הופעות וגופים נוספים המעוניינים לתרום אף הם, מוזמנים לפנות לאילת גלס, ראשת אגף חברה וקהילה: ayelet@tkz.co.il , בווטסאפ 050-7552532 

 

 


באנר חוברת אירועים, פעילות ומידע 2019

"תושבי העוטף חווים טרור פסיכולוגי קשה, אבל ראש ממשלת ישראל לא מרגיש צורך להגיע ולפגוש אותם
כי הם לא מצביעים עבורו"

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, דיבר בכנס "בוחרים חקלאות" והוסיף: "המציאות בעוטף עזה מוכיחה את מה שממשלת נתניהו מנסה למחוק - ציונות משמעותה חקלאות עברית ועיבוד האדמה בכל מחיר. נתניהו שכח שהציונות היא לא רק כלכלה. הממשלה הסירה כל אחריות והשאירה את תושבי העוטף להתמודד לבדם מול טרור החמאס".
 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "תושבי העוטף חווים טרור פסיכולוגי קשה, אבל ראש ממשלת ישראל לא מרגיש צורך להגיע ולפגוש אותם כי הם לא מצביעים עבורו"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית דיבר השבוע בכנס "בוחרים חקלאות" שאורגן על-ידי התאחדות חקלאי ישראל והמועצה האזורית מגידו ותקף בחריפות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו: "ביקרתי אתמול ביחד עם מטה התנועה הקיבוצית בקיבוצים צמודי הגדר בעוטף עזה. חברי הקיבוצים האלה חיים בחודשים האחרונים תחת טרור פסיכולוגי קשה. בניגוד גמור למסורת תרבות ההנהגה במדינת ישראל ב-60 השנים הראשונות, ראש ממשלת ישראל לא מרגיש שום צורך לבוא לתמוך בהם, כי הם לא מצביעים עבורו". 
מאיר הוסיף: "אנחנו נאבקים על זכותנו לחיות כאן. הציבור מחוייב לתמוך באלה העומדים בשמו, בחזית, אבל הממשלה הסירה כל אחריות והשאירה את תושבי העוטף להתמודד לבדם מול טרור החמאס. אני תובע ממקבלי ההחלטות לשמור על הפרנסה של החקלאים בעוטף. הציונות, משמעותה חקלאות עברית היא גיבוי ותמיכה כלכלית ומוראלית ליישובים ולתושבים השומרים יום יום ולילה לילה על גבולות המדינה. מי שאינו מבין זאת לא ראוי יותר להיות ראש ממשלת ישראל". 

 בכנס לקחו חלק: שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד – הימין החדש, שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ – הליכוד, יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, משה בוגי יעלון – כחול לבן, ח"כ בצלאל סמוטריץ' – האיחוד הלאומי, ח"כ תמר זנדברג – מרצ, ח"כ עופר שלח – כחול לבן, השר לשירותי דת, ח"כ יצחק וקנין – ש"ס, ח"כ חיים ילין - העבודה, ח"כ עמר בר לב – העבודה, ח"כ איתן ברושי – העבודה ורם שמואלי ממפלגת כולנו

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, אמר: ״הוויכוח הגדול שלנו הוא על תפיסת העולם. כמה חשוב הייצור המקומי, החזקת הקרקע, ערך העבודה. אידיאולוגית כולם מסכימים אותנו אבל כשמדברים על מחיר, כאן מתחיל הסיפור. כל המפלגות רואות את הדברים באופן דומה לנו אבל לא את הפתרון. יש להוריד את עלויות הייצור- במים, בעובדים זרים ועוד".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן: ״אנו פועלים להכניס את נושאי החקלאות בכלל המפלגות וכחלק מהמו״מ להרכבת הממשלה. במאה הימים הראשונים שלאחר הבחירות על הממשלה החדשה לקבל שתי החלטות חשובות שישפיעו על עתיד החקלאות כולה: הראשונה להכין תוכנית אסטרטגית לחקלאות הישראלית  והשניה להגיע להסכם חלב שיאפשר את המשך קיום הענף בצורה מתוכננת. שני הדברים הללו אפשריים למען עתידה וקיומה של החקלאות הישראלית״.

 יו״ר מרכז המועצות האזוריות וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג׳ג׳ אמר: ״אני מגיע הנה אחרי 24 שעות מתוחות בדרום. אני מבקש להגיד תודה לחיילי צהל ששומרים עלינו ולציין את גבורתם של תושבי העוטף והדרום, כמו גם את ראשי הרשויות, שכבר למודי ניסיון בסבבי הסלמה והשגרה הפכה לשגרת חירום, הכוללת הפרות סדר על הגבול, הפרות שנשמעות היטב ביישובים, הפרחת בלונים והצתת שדותינו. ותושבי הדרום והחקלאים שומרים בגאון על קרקעות המדינה, מסמנים את הגבולות ומעבדים עד התלם האחרון. רק לפני שבוע יצאנו לקציר מוקדם, על מנת למנוע את ההצתות, והחקלאים סופגים הפסדים רבים בשל כך, העיקר למנוע את המראות של השדות השרופים שראינו בשנה שעברה ולחזק את מוראל התושבים".


פייסבוק התנועה

בעקבות המאבק - הממשלה הגדילה את הפיצוי על קציר חיטה מוקדם בקיבוצי ויישובי עוטף עזה

 במסגרת המהלך חקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת יקבלו תמיכה כספית בעלות כוללת של עד 8 מיליון ש"ח, לביצוע קציר מוקדם של חיטה ושעורה
לתחמיץ ולשחת.
 
הממשלה הגדילה את הפיצוי על קציר חיטה מוקדם בקיבוצי ויישובי עוטף עזה
קציר חיטה ירוקה באשכול בתחילת החודש. צילום: מתן צורי

המהלך התקיים בהובלה משותפת של מנכ״ל משרד ראש הממשלה, יואב הורביץ, מנכ״ל משרד החקלאות,  ומשרד האוצר ובשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה.

ראשי הרשויות בעוטף, גדי ירקוני מהמועצה האזורית אשכול, תמיר עידאן ממועצת שדות נגב, אופיר ליבשטיין ממועצת שער הנגב, איתמר רביבו מחוף אשקלון ושי חג'ג', ראש המועצה האזורית מרחבים ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, ביקשו להודות למשרדי ראש הממשלה, האוצר והחקלאות: ״שקיבלו את ההחלטה האחראית והנכונה". ראשי המועצות ציינו את עבודת השרים, מנכ״ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו ומ״מ מנכ״ל משרד רה״מ, יואב הורוביץ, "שסייעו רבות בתהליך״.

התמיכה נועדה לסייע לחקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת. הזכאים לתמיכה יהיו חקלאים הנמצאים ב"קו האש", המעבדים את שדותיהם בטווח 0 עד 7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה. מדובר בשטחים בהיקף פוטנציאלי של כ- 112,000 דונם של שדות חיטה ושעורה. הממשלה תעניק את התמיכה באמצעות תשלום של עד 100 ₪ לכל דונם שיקצר לשחת ולתחמיץ, משמע השלבים בהם השדה אינו דליק.


באנר משקארד חדש

תמונת השבוע - והמנצחים בתחרות התחפושות בין מתנדבי שנת השירות הם....

קומונת בן שמן אינדיאנים בפורים תשעט 2019
קומונת בן שמן מחופשים לאינדיאנים

זאת לא תכנית הישרדות ידוענים
מדובר בשבט אינדיאנים אמתיים
הנוצות שזורות מכנפי נשרים
הבנות עם צמות הקלועות על ראשים
קומונת בן שמן חזק ומרשים


באנר שבילים

יו"ר הקרן הקיימת לישראל דני עטר הציג את תוכנית 2040: "חצי מיליון תושבים לגליל ולנגב"

בכנס במכללה האקדמית כנרת הוענק פרס יקירי המכללה לשר לשעבר דוד לוי ולזמרת חוה אלברשטיין. בתום הכנס הושק גם מרכז כנרת לחדשנות - פרי שיתוף פעולה בין מספר גופים בהובלת המכללה האקדמית כנרת
וצמח מפעלים.
דוד לוי וחוה אלברשטיין שקיבלו את פרס יקירי מכללת כנרת. צילום: ארזביט - Visual Storyteller
דוד לוי וחוה אלברשטיין שקיבלו את פרס יקירי מכללת כנרת. צילום: ארזביט - Visual Storyteller

השבוע התקיים במכללה האקדמית כנרת כנס כנרת החמישי לחינוך, אקדמיה ופריפריה שעסק במגמות ומדיניות סביב המרחב הכפרי בישראל.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "התפקיד החשוב ביותר של כל ההתיישבות הכפרית הוא לשמר את עתודות הקרקע לדורות הבאים. הבעיה היא שכל השלטון עובד מהיום למחר, ולא חושב בצורה מסודרת על העתיד... אם תהיה הבנה אצל 'הממלכה' לחשיבות של המרחב הכפרי וייתנו לנו כלים – אנחנו כבר נדע מה לעשות איתם".

גם יו"ר הקרן הקיימת לישראל, דני עטר נשא דברים בכנס, והציג את "תכנית 2040" של הקרן שעיקרה שינוי דמוגרפי שיתבטא במעבר חצי מיליון תושבים לאזור הגליל והנגב. עטר התייחס גם לסוגיה המדאיגה שצעירים בורחים למרכז הארץ והישובים הפריפריאליים מתרוקנים.

ד"ר מיכי דרורי, מנהל המחלקה המשפטית של התנועה הקיבוצית, הציג את המחקר שערך ביחד ובהנחיית פרופ' רחל אלתרמן, שבחן באיזו מידה עדיין עומד מישטר המקרקעין הציבורי החל על הקרקע החקלאיות והכפרית בישראל במבחן המטרות הציבוריות שמגזר זה מיועד לשרת, כמקובל כיום בקרב מדינות ה OECD. לפי תוצאות המחקר, שערך השוואה בינלאומית וגם סקר חלוצי בקרב חברי מושבים וקיבוצים (בעזרתה של פרופ' מיכל פלגי) , נראה שמשטר המקרקעין הישראלי הייחודי מהווה כיום אילוץ ומכשול בפני התמודדות עם הבעיות הנוכחיות של המגזר הכפרי והחקלאי. בין היתר, עולה מהמחקר כי המדיניות הקרקעית והתכנונית הנוכחית תורמת מצד אחד לזילות של הקרקע החקלאית ללחצי פיתוח עירוניים, ומצד שני למסחור מאולץ וקיצוני של המשקים ובתי המגורים במושבים ובקיבוצים, וזאת בניגוד לעמדת מרבית החברים. המדיניות הנוכחית גם אינה מעודדת שימושים מגוונים במשקים החקלאיים, תיירותיים וסמי-חקלאיים, כמקובל במדינות המפותחות.

בתום הכנס הושק גם מרכז כנרת לחדשנות - פרי שיתוף פעולה בין מספר גופים בהובלת המכללה האקדמית כנרת וצמח מפעלים. המרכז נועד לטפח ולגדל את הסטארטפיסטים הגדולים של הצפון. כבר עתה, ישנם 14 סטארטאפים הפועלים  במרכז, והמטרה היא עד 2022 למשוך גם חברות בינ"ל למרחב נוסף, בהקמתו מושקעים כרגע מיליוני שקלים. באירוע ההשקה לקח חלק בין היתר גם ירון גפשטיין סמנכ"ל תוכנה במלאנוקס שהציג את סיפור ההצלחה של החברה שעשתה לאחרונה אקזיט גדול.


ביטוח חקלאי

זוכרים את הנופלים בלבנון ב"בית איל"

בשבוע שעבר ביקרו נציגי התנועה הקיבוצית ב"בית איל" בקיבוץ אשדות יעקב מאוחד. בית איל הוקם לזכרו של איל שמעוני ז"ל, בנה של אורנה שמעוני שנהרג בדרום לבנון בשנת 1997
 
זוכרים את הנופלים בלבנון ב"בית איל"
בית איל מתוך אתר האינטרנט של המקום

שמעוני היתה ממקימות תנועת "ארבע אמהות", ובנה נהרג בלבנון לאחר שהחלה פעילות זו, אשר היוותה זרז ליציאת צה"ל מרצועת הבטחון בדרום לבנון.

 לדברי שמעוני, לאחר שאיל נהרג היא החליטה "להקים בית אשר ישלב בין אנשים בריאים ובין אנשים עם צרכים מיוחדים וינציח את הנופלים בגבול הלבנון לאורך השנים. ואכן, הבית מהווה מרכז ספורט וספא בו מתאמנים זה לצד זה אנשים וילדים מכל שכבות האוכלוסיה. בבריכה, בספא ובחדרי הכושר מתאמנים ילדים עם צרכים מיוחדים שונים במקום המותאם במיוחד לצרכיהם כאשר הדגש של המקום הוא שילוב אמיתי עם ילדים אחרים".

בקומה העליונה של הבית, משקיף על הבריכה מסדרון ארוך המתאר את אירועי גבול הלבנון משנת 1941 ועד היום.

בקיר ההנצחה מונצחים שמותיהם של מעל ל-1300 חללים שנפלו במלחמות השונות ובאירועי הטרור, בנוסף לכ-300 נרצחי פעולות איבה, שנרצחו על ידי טרוריסטים שיצאו מלבנון.

ניתן לתאם ביקור ליחידים או לקבוצות טלפון: 04-6757767  דוא"ל:avioz28@gmail.com 


באנר משקארד 2

שולחן עגול בנושא הקנאביס

אישור הממשלה לייצוא קאנביס נתן זריקת עידוד להתפתחות תעשיית הקאנביס בישראל. תחום זה שהינו עתיר רגולציה ואתגרים מחייב את החותרים להצלחה ללמוד את התחום על כל רבדיו.
שולחן עגול קנאביס
שולחן עגול קנאביס

איגוד התעשייה הקיבוצית מזמין אתכם לשולחן עגול להכרות עם השחקנים הקיבוציים בתחום הקנאביס, ללמוד על חסמי הרגולציה, לקבל טיפים לתוכנית העיסקית, לחדד את ההתייחסות למותגים ולייצוא, לייצר חיבורים עיסקיים פוטנציאליים, לשמוע ולהשמיע, בתאריך 4.4 יום חמישי בבית התנועה הקיבוצית בתל אביב, מיועד  לכל ממלאי התפקידים בקיבוצים העוסקים או מתעניינים בנושא. המפגש ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש לא יאוחר מתאריך ה- 31.3.

לפרטים נוספים: מרים דרוק miriamd@kia.co.il


באנר שבילים

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית - קונצרט: אורח בלתי צפוי עם ינס לונדברג

להזמנות: 077-4661766 או 3579*
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית
תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית

רק במאה ה-20 מצא הבנדוניאון את דרכו לאולמות הקונצרטים. אחד הכוכבים המבריקים ביותר בנגינת בנדוניאון הוא ינס לונדברג משוודיה, תלמידו לשעבר של חוזה מוסאליני מארגנטינה.

מנצח: כריסטיאן לינדברג

סולן: ינס לונדברג, בנדוניאון

בתכנית:

בטהובן: הפתיחה " קריולן"

פיאצולה: ארבע העונות בבואנוס איירס

הומאז' למוסורגסקי: יצירה חדשה מאת תומר רוזן מבי"ס למוסיקה ע"ש בוכמן מהטה

מוסורגסקי/לינדברג: תמונות בתערוכה


 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png

הוספת תגובה חדשה