דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כלכלה קיבוצית בימי הקורונה - מהנעשה באגף כלכלה מאז פרוץ המגפה

דגן לוין, ראש אגף כלכלה, אומר כי העיסוק העיקרי של האגף השבוע היה בתיקונים, שיפורים והתאמות בתוכנית הכלכלית של הממשלה כך שתחול גם על הקיבוצים וחבריהם, ותסייע לנו לחצות את אוקיאנוס משבר הקורונה באמצעות גלגלי ההצלה המרכיבים את התוכנית, כמו כל אזרחי ישראל
קולאז' כלכלה

הצוות התנועתי, בראשות מזכ"ל התנועה ניר מאיר, הכולל את מנהל המחלקה המשפטית עו"ד מיכי דרורי וראש אגף כלכלה, דגן לוין, יחד עם חברי הכנסת שלנו, אלון שוסטר ורם שפע, מזכ"ל הקיבוץ הדתי אמיתי פורת ומנכ"ל ברית פיקוח ירון רייכמן, פעל במישור הפוליטי ובמישור המקצועי עם אנשי האוצר בארבעה נושאים עיקריים:

  1. החלת המענק המיוחד לעצמאיים גם על יזמים ועובדי פנים בקיבוצים. במהלך השבוע פעלנו באינטנסיביות מול אגף התקציבים ורשות המיסים, בין היתר באמצעות דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, כדי לשכנע אותם שעצמאים ועובדי פנים בקיבוצים שעבודתם נפגעה בשל משבר הקורונה זכאים כמו כל אזרחי ישראל למענק המיוחד שיקבלו העצמאיים. נכון למועד כתיבת הדיווח, טרם גובשו ונחקקו פרטי הסיוע (לכלל אזרחי ישראל), ועל כן לא ידוע האם חברי הקיבוצים ייהנו גם הם מההסדר.
  2. התאמת דרישות הקרן לעסקים קטנים ובינוניים לקיבוץ, ובפרט איתור הסדר חלופי לדרישה לערבות אישית של ממלא תפקיד בקיבוץ/במפעל להלוואה. נכון למועד כתיבת הדיווח נמסר לנו שבקשתנו התקבלה ואנו בוחנים את יישומה בפועל על ידי הבנקים והגופים המפעילים.
  3. התאמת הפרמטרים של הסיוע הישיר לעסקים לקיבוצים.
  4. השתתפות ב"נשיאות המעסיקים והמייצגים", גוף המייצג בין היתר את התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר והתאחדות חקלאי ישראל בראשות אבו וילן, המייצג את המגזר העסקי, משקף לאוצר את מצוקתו ומקיים עמו מו"מ על הסיוע הנחוץ למגזר העסקי.

במקביל עסקו באגף כלכלה במגוון רחב של נושאים אחרים הקשורים למשבר הקורונה כמו: סוגיית המפעל החיוני בחקלאות ולמחלקי החשמל, עובדים זרים ופלסטינים ומתנדבים ישראלים בחקלאות, ועוד. תחום פעילות מרכזי נוסף הוא בחינת צרכי ומצוקות הקיבוצים, ובהמשך ככל שיידרש השתתפות בגיבוש פתרונות לקיבוצים שיקלעו לקשיים.

פעילויות נוספות הקשורות למשבר:

  • כמתחייב מרוח התקופה, אנו עוסקים בהעברת נהלי חירום ומידע חיוני לרכזי האזורים בתנועה לצורך העברתם למרכזי המשקים, ובהחלפת מידע והתייעצויות בקשר לנזקים לכלכלה הקיבוצית ומהלכים שיש לנקוט עם מנהלי קיבוצים וארגונים.
  • קרן קמ"ע נערכה למתן שירות מלא גם אם יוטל סגר כללי, בפרט בענף המשכנתאות לחברים.
  • במחלקת המשכנתאות לחברים בקמ"ע האורות דולקים עד מאוחר בלילה שכן נדרש  סיוע על סטורואידים לחברי קיבוצים להקדמת קבלת הלוואות משכנתא, קודם לעליית הריביות.
  • ולבסוף כמו כולם, אנו עוסקים בהתארגנות תאגידי התנועה, התאמת פעילותם למצב החירום וייצוב תזרים המזומנים שלהם.

במקביל, מנסים לשמור באגף על שגרה של פעילות שוטפת בכל תחומי הפעילות של האגף, בהתאמות המתחייבות – שיחות טלפוניות ופגישות זום תחת פגישות פרונטליות וכדומה.

 

הוספת תגובה חדשה