דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"השתייכות לקהילה קיבוצית מיטבית מומלצת בשגרה, מומלצת שבעתיים בחירום"

באגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית משקיעים בהתאמת תפיסת "קהילה קיבוצית במיטבה" מימים רגילים לימי הקורונה, והשאלות מתחדדות - איך מחזקים ומשמרים קהילה קיבוצית תוך כדי האיום הנוכחי? איך הופכים את המשבר הזה להזדמנות? זו משימה שלא מסתיימת
מחלקים פרחים לחברים בתל יצחק
מחלקים פרחים לחברים בתל יצחק
ד"ר אילת גלס
ד"ר אילת גלס

אגף חברה וקהילה, בשיתוף פעולה עם כלל אגפי התנועה, ריכז המלצות לעקרונות המרכזיים שיכולים לשמש מעין "מפת דרכים" להפעלת הקהילה בימים אלה, עם הרחבה לפי תחומים, רעיונות פרקטיים, קישורים ומידע רלוונטי. הכוונה היא להמשיך ולעבות את המסמך בתחומים השונים לאורך התקופה. לטובת מי שטרם נכנס: לחצו כאן.

נשמר הקשר עם ממלאי וממלאות התפקידים החברתיים בפגישות הזום (מנהלי צמ"ד, מנהלי תרבות, מנהלי בריאות ורווחה, מנהלי מש"א). מפגשים אלו מאפשרים העברת מידע מקצועי,  שיתוף בין כולם, ולא פחות חשוב תמיכה. בקבוצות הווטסאפ ניתן מענה מיידי לשאלות בתחומים השונים וכן שיתוף רב ברעיונות. כן נשלח לממלאי התפקידים דור אלקטרוני המכיל ריכוז מידע רלוונטי לתחום, עם טיפים לכאן ועכשיו. 

"גם אנחנו נפגשות לישיבת אגף שבועית בזום, כדי לשמור על השגרה ומהוות קבוצת תמיכה בינינו", אומרת ד"ר אילת גלס, ראשת האגף, "חייבים להיות ב"כאן ועכשיו" ובו בזמן להמשיך לקיים פיתוח וגיבוש תוכניות לביצוע ליום שאחרי. זה קשה אך הכרחי, הקורונה כרגע איתנו אבל לא לתמיד... לדוגמא, צוות "שיבה בחברה טובה" נפגש בישיבת זום עם אגף כלכלה כדי לעסוק בממשק שבין אגף חברה וקהילה וכלכלה בנושא הוותיקים, בדגש על תעסוקה. יצאנו עם משימות להמשך, למרות שכל אחד מאיתנו עסוק כרגע בתחום הספציפי שלו."

אילת רואה במצב החירום שנוצר הזדמנות להרחיב את מעגלי השותפות והשותפים לעשייה החברתית-קהילתית בקיבוצים: "חיזוק הרשתות החברתיות שלנו מחזק את החוסן הקהילתי, ואם נעבוד נכון זה יישאר שלנו גם לאחר שהקורונה תחלוף. בפרפזה על דבריו של  פרופ' דוד פסיג (עתידן המתמחה בחיזוי מגמות טכנולוגיות, חברתיות וחינוכיות) – השתייכות לקהילה קיבוצית מיטבית מומלצת בשגרה, מומלצת שבעתיים בחירום."

הוספת תגובה חדשה