דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוץ בביה"ס "מנדל"- יום עיון בהשתתפות ד"ר גבי אסם מאגף חינוך והילית בן צבי ממחלקת נשים ומגדר בתנועה הקיבוצית

מכון מנדל

השבוע הוזמנו ד"ר גבי אסם ראשת אגף חינוך והילית בן צבי מנהלת היחידה לנשים ומגדר לייצג את התנועה הקיבוצית בפני סטודנטים של ביה"ס "מנדל", בי"ס החורט על דגלו מנהיגות חינוכית, ששואף להעשיר את מערכת החינוך הישראלית באנשים בעלי הרגשת שליחות, מחויבות ותבונת המעשה.
מנדל הגיעו לסיור באזור עמק יזרעאל, ליומיים שעסקו בנושא "שינוי ושימור- הסתכלות על התנועה הקיבוצית כמקרה בוחן", במסגרת סיורם ביקרו בקיבוץ השיתופי ובקיבוץ המתחדש.
השיחה עם ד"ר גבי אסם התפתחה לכיוון מעמיק ומרתק בשאלת הבידול והגדרת הייחודיות של "החינוך הקיבוצי" המוטמע כגישה חינוכית בארץ ובעולם ולא רק "כחינוך בקיבוץ", כאשר אסם סיפרה למשתתפים על התהליכים הרבים וההתאמות שעבר אגף החינוך הקיבוצי ואיתו המודלים החינוכיים בקיבוצים לאורך השנים.
הילית בן צבי סקרה את תפקידה של האישה בקיבוץ השיתופי אל מול הקיבוץ המתחדש תוך הצגת השאלה האם בעקבות השינוי שחל בקיבוצים חל גם שינוי במעמדה של האישה? האם אכן ניתנת לה האפשרות לבחור ו"להשתנות" גם כן?
 
ואם כבר במגדר אנו עוסקים, אז בזמן שבן צבי שוחחה עם הסטודנטים של מנדל במטרה לייצר שינוי בשטח, במועצה איזורית גליל עליון, למדו ונהנו 270 אנשי ונשות חינוך מהרצאה בנושא "חינוך מודע מגדר" שמקדמת היחידה לנשים ומגדר בכל שטחי המועצות האזוריות ברחבי הארץ.
 
מדברות, חושבות ועושות  – ככה מייצרים שינוי!

הוספת תגובה חדשה