דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"העזרה לקהילות המפונות – בראש סדר העדיפויות התנועתי"

בישיבת הנהלת התנועה הראשונה בראשותו, אמר המזכ"ל הנכנס ליאור שמחה, כי העזרה לקיבוצי גבול הצפון, וקהילות המפונים בצפון ובדרום יעמדו בראש סדר היום בחודשים הבאים: "בצפון עדיין לא הוגדרו תקציבי מדינה לעזרת התושבים והצרכים הולכים וגדלים". ביום ראשון תתכנס מזכירות התנועה לישיבה ראשונה בראשות שמחה שתתקיים בקיבוץ בארי
בית שהורחב בבארי בשבעה באוקטובר. משלבים ידיים בשיקום
בית שהורחב בבארי בשבעה באוקטובר. משלבים ידיים בשיקום

"הטיפול בצורכי הקיבוצים אשר לא פונו בצפון, וקהילות המפונים מגבול הצפון והדרום עומד ויעמוד בראש סדר העדיפויות התנועתי בחודשים הבאים", הדגיש מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה בישיבה הראשונה בהובלתו של הנהלת התנועה, בה חברים ראשי האגפים ומחלקות התנועה. שמחה הוסיף כי "עשרות אלפי מפונים חיים כבר חודשים ארוכים מחוץ לביתם, או שנשארו ביישוב שלא פונה אך נמצא במצב לחימה ומטווח תדיר על ידי האויב, בחוסר ודאות ועם קשיים הולכים וגדולים הנובעים מהמצב החריג. בצפון עדיין לא הוגדרו תקציבי מדינה לעזרת התושבים והצרכים הולכים וגדלים".

באשר למעורבות התנועה, אמר המזכ"ל כי "התנועה תכנס לעומק, תחבור לגורמי המדינה ולמועצות האזוריות בכדי לראות איפה ומה הערך המוסף שלנו בעבודה הפרטנית מול היישובים, והקהילות המפוזרות. חשוב מאוד שנצליח לשמור על המסורות, מערכות החינוך, הכלכלה, הרווחה והבריאות וחיי הקהילה כמו שהיו לפני הפינוי. זו האחריות שלנו. היכן שהמדינה לא נמצאת או לא מבינה את גודל האירוע – נחפש את הפתרונות והמענים".

תחום פעילות נוסף בו הכוונה היא להרחיב את פעילות התנועה הקיבוצית הוא הקשר עם משפחות החטופים. בנושא זה הבהיר ליאור שמחה כי הוא מצפה שהתנועה תהיה מעורבת יותר בפעילות מטה משפחות החטופים, שיותר קיבוצים וחברי קיבוצים יהיו מעורבים בהפעלת הלחץ הציבורי, באיוש האוהל התנועתי בכיכר החטופים, ונוכחות גדולה בפעילויות הפעלת הלחץ הציבורי לשחרור החטופים. ביום ראשון תתכנס מזכירות התנועה לישיבה מיוחדת בקיבוץ בארי. 

הוספת תגובה חדשה