דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גיבור צוק איתן בחר בחייל הבודד מלהב שנפל בלבנון כדוגמא לגבורה בצה"ל

יהונתן וולסיוק עם ענבר גל, בילדותה
יהונתן וולסיוק עם ענבר גל, בילדותה

מפקד גדוד 12 של גולני שנפצע אנושות במבצע צוק איתן, שי סימנטוב, הועלה השבוע בדרגה לדרגת אל"מ. בטקס המרגש אמר אל"מ סימן-טוב כי דוגמא לגיבור בעיניו הוא סמ"ר יונתן וולסיוק ז"ל, חייל בודד שאומץ על ידי משפחתה של דלית גל מקיבוץ להב, התגייס לסיירת מטכ"ל והמשיך אח"כ לשרת ביחידת העילית "אגוז".

וולסיוק שעלה לארץ והגיע ללהב בגיל 16 במסגרת קבוצה של נעל"ה, נהרג במלחמת לבנון השנייה בקרב במרון א-ראס כאשר נכנס לחלץ נפגעים. במהלך הפינוי נשא אלונקה שעל גבה פצוע, במשך התנועה ביקש מאחד הלוחמים להחליפו על מנת שיוכל לשוב לשדה הקרב ולסייע בחילוץ שאר הנפגעים שנותרו בשטח. במהלך פעולת החילוץ נפגע מאש אויב ונהרג במקום כאשר גל אבנים גדול התמוטט על גופתו. שעות מספר הוכרז כנעדר עד שנמצאה גופתו ביום שלמחרת.

על פעולותו זו קיבל וולסיוק ציון לשבח מוענק מטעם מפקד האוגדה "על שהראה דבקות במשימה, אחריות, דוגמה אישית ורעות. סמ"ר וולסיוק ז"ל הראה במעשיו רוח לחימה, יוזמה, אומץ לב עד כדי חירוף נפש". כך כתב תא"ל אלי רייטר מפקד אוגדת געש.

דלית גל, אמו המאמצת של יונתן, סיפרה כי מאד התרגשה למשמע הדברים של אל"מ סימן-טוב: "שי היה מפקד הצוות של יונתן ולצערי הכרתי אותו רק אחרי שיונתן נהרג. כמו ששי אמר, יונתן באמת היה גיבור ואחרי שהוא נהרג שי שהיה עדיין בבסיס יחידת "אגוז" לא הפסיק לדאוג לנו מהרגע הראשון. תמיד דאג שיגיע נציג לכל אזכרה, מישהו שיביא לי שי לחג, תמיד בירר אם אני צריכה עזרה בהסעה. אין לי מילים לתאר את האיש המקסים הזה. איך ששמעתי שהוא נפצע יצאתי מיד לסורוקה. כמובן שהוא לא יכול היה לדבר, אבל דיברתי עם אשתו והמשכתי להיות איתה בקשר ולהתעדכן מה איתו. אם שי אמר שיונתן גיבור אז אני מוסיפה ששי הוא גיבור לא פחות ומאד אשמח לפגוש אותו".

 

בתמונה: סימן-טוב בטקס הענקת הדרגה. צילום: דו"צ

simantov dotz

 

הוספת תגובה חדשה