דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

בית קפה בנושא הטרדות מיניות

נעם קרינסקי ויובל נותקין
ערכים ומטרות הפעילות
  • הנערים יהיו מודעים לתופעות בתחום ההטרדה המינית
  • הנערים ישתתפו בשיח שינסה לעורר אצלם עמדות בנושא הטרדה מינית בחברה
  • הנערים ישתתפו בשיח המעורר אותם לאקטיביזם חברתי שמגיב ולא מקבל תופעות חברתיות שונות הקשורות בהטרדות מיניות.

 

קהל היעד
חברת הנעורים
משך הפעילות
שעה וחצי
רשימת ציוד ועזרים
  • ארבעה סוגי מאפה
  • פינת קפה/ תה / שתיה
  • תפריט לכל שולחן
  • 4 כתבות מצולמות במספר חברי הקבוצה (אפשר גם פחות) - לחצו כאן
  • 4 דפי שאלות בעקבות כתבות מצולמות 3-4 פעמים
מערך הפעילות
  • מחלקים את הקבוצה לארבע קבוצות קטנות
  • כל קבוצה יושבת סביב שולחן
  • לכל קבוצה תפריט הכולל 4 סוגי מאפה. כל מאפה הינו כתבה אחרת. (לדוגמא – ופלים זה תמיד כתבת הברבי)
  • כל קבוצה מבקשת מהמדריך מאפה אחד, ומקבלת אותו יחד עם כתבה (מצולמת כמספר ילדי הקבוצה) ודף שאלות המתייחס לכתבה.
  • הקבוצה מנהלת שיח על הכתבה, וכאשר מוצה השיח, פונה למדריכים ומקבלת מאפה אחר שהוא גם כתבה אחרת ודף שאלות אחר, המתייחס לכתבה האחרת.
  • ניתן לכל הזמנה (מאפה + כתבה) למנות את אחד המשתתפים להובלת הדיון.

 

 

שאלות לדיון- גם להטבים מוטרדים מינית:

  1. האם נחשפתם בעבר לנושא הטרדות מניות בקרב הקהילה הלהט"בית? אם כן מה אתם יודעים?
  2. שתפו אחד את השני במה שעבר לכם בראש בזמן קריאת הכתבה
  3. מדוע לדעתכם נושא זה פחות עולה על סדר היום בזמן שהמודעות להטרדות מיניות עולה?
  4. מה לדעתכם עליכם לעשות עם מצב זה? (של חוסר מודעות וחוסר עזרה)

 

שאלות לדיון- ברבי:

  1. מה אתם חושבים על מערכת היחסים בין הגבר לאישה בשיר? מה ה"מעמד" של כל אחד מהמינים?
  2. אתם מרגישים את מאזן כוחות זה גם במציאות? אם כן נושא זה קרוב אליכם או רק נמצא מסביב?
  3. מי קהל היעד של השיר? מה זה יוצר בחברה שלנו?

 

שאלות לדיון- האלימות במשפחה מתרחבת, פחות נכנסים לשיקום:

  1. הנתונים הפתיעו אתכם?
  2. מה עוררה בכם הכותרת?
  3. מה לדעתכם ניתן לעשות עם מצב זה?

 

שאלות לדיון- טוקבקים:

  1. לאיזה מהטוקבקים התחברת? איזה הרגיזו אתכם? איזה העלו בכם שאלות או מחשבות?
  2. האשמת הקורבן היא ביטוי המתאר מקרה שבו קורבן של פשע או כל פעולה פסולה אחרת נתפס כבעל אשמה לפעולה שנעשתה בו או לנזק שנגרם ממנה. אתם מרגישים שבישראל החברה נוטת להאשים את הקורבן?
  3. ציטוט מאחד הטוקבקים: " רק נשים יכולות להתחרט ,כי הן לא אחראיות על המעשים שלהן ,ובגלל שהן קלות דעת וניתנות לתמרון בקלות" . אתם מרגישים שקיימת גם הפלייה כלפי גברים בנושא הטרדות מניות?
  4. נסו לסכם את כל הצדדים במקרה ולגבש דעה מה ניתן לעשות.

 

תובנות ודגשים חינוכיים
  • חשוב מאוד לדבר על תופעת ההטרדות המיניות, ולעורר אצל נערים חשיבה ביקורתית עליה.
  • חשוב שהמדריך יסתובב בין הקבוצות, ישמע התייחסות לתופעות, ויוכל בהמשך להמשיך ולשוחח פרטנית עם חניכים בעקבות דברים שאמרו.
  • יש לערוך תיאום ציפיות מדריך – קבוצה לגבי השיח ודרך התנהלותו: מכבדת ומאפשרת.
  • יש להימנע מציניות ושיפוטיות, אשר חוסמות שיח מאפשר ומכבד.

 

 

לפעילויות נוספות בנושא מגדר ומיניות -  לחצו כאן

קבצים מצורפים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה