דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תל"מ מול רקיע - שיתוף פעולה מיוחד בהחלט

יעל ברגיל-בזנר ואיציק שפרן, ממובילי תוכנית תל"מ; משה דרס - בוגר התכנית מקבוץ ברעם
יעל ברגיל-בזנר ואיציק שפרן, ממובילי תוכנית תל"מ; משה דרס - בוגר התכנית מקבוץ ברעם

את תכנית תל"מ המארחת צעירים ישראלים בני העדה האתיופית בקיבוצים רובכם בוודאי מכירים. אחד משיתופי הפעולה המיוחדים שמנהלת התכנית הוא עם "תכנית רקיע", המנוהלת על ידי "עמותת אגמון" מייסודם של גימלאי "משרד ראש הממשלה" ועוסקת בתרומה לחברה הישראלית בתחומים שונים.
את "רקיע" מובילים שורה של אנשים מופלאים אשר במסגרת תפקידיהם (הסודיים והגלויים) היו שותפים למבצעי העלאת יהודי אתיופיה ובשל הקשר המיוחד שפיתחו עם בני העדה, החליטו לעת פרישתם לפעול לשילוב בני העדה בחברה הישראלית, להכשיר ולהעצים את יכולותיהם ברמה האישית והקבוצתית, לכדי הצטיינות בתחום פעילותם, קבלת מנהיגות והובלה בתחומים שונים.
שיתוף הפעולה מתבטא במפגשים הדדים, אירוח הקבוצה להכרת הקיבוץ, חילופי מידע, המלצה על שמות מועמדים מתל"מ לתכנית המשך ב"רקיע" ועוד.
שורה של בוגרי תכנית תל"מ כבר השתלבה בחמשת מחזורי "תכנית רקיע" ובינהם יקירתנו הזמרת אבבה דסה שהחלה את דרכה להצלחה בקבוצת תל"מ בגלעד.
 
במפגש שהתקיים במשמר העמק לפני שבועות אחדים בין עמיתי (החניכים) ומובילי "רקיע" ובין צוות תל"מ, בוגרים וחניכים, השתתף גם משה דרס – בוגר התכנית מקבוץ ברעם, אשר התקבל לחברות בקיבוצו ברוב של 99% מהמצביעים. משה שיתף את הנוכחים בסיפורו המדהים על עלייתו כילד מאתיופיה, קשייו בתהליך הקליטה ועד לקבלתו לחברות בקבוץ, בו השתתף בקבוצת תל"מ.
יעל ברגיל- בזנר ואיציק שפרן, ממובילי תוכנית תל"מ, ברכו אותו והעניקו לו את תעודת הגמר והמדליה להצלחה (בתמונה).

הוספת תגובה חדשה