דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

שלוש חברות מתוך שבע שזכו בפרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל מידיו של נשיא המדינה - קיבוציות

פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל לשנת 2016 הוענקו השבוע על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. הפרסים חולקו על ידי שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא מר רמזי גבאי
שלוש חברות מתוך שבע שזכו בפרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל מידיו של נשיא המדינה - קיבוציות
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

פרס היצואן המצטיין ואות סחר החוץ של מדינת ישראל לשנת 2016 הוענקו השבוע על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, בבית הנשיא. הפרסים חולקו על ידי שר הכלכלה אלי כהן, נשיא התאחדות התעשיינים מר שרגא ברוש ויו"ר מכון היצוא מר רמזי גבאי במעמד הנשיא. שלוש חברות מתוך השבע שקיבלו את הפרס הן חברות קיבוציות – ביו-בי משדה אליהו, כבירן מקיבוץ כברי ונטפים מחצרים, מגל ויפתח שזכתה ב"פרס היצוא" על תרומה מיוחדת ליצוא הישראלי, למיצובו בשווקים ולהאדרת שמה של התעשייה הישראלית.

את התעשייה הקיבוצית ייצגו בטקס מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין ומנהל החדשנות באיגוד, רפי נבו.

"כמו לכל הצלחה מסחררת, גם להצלחה של הטפטפות אבות רבים. אבל, וזה לא במקרה, כולם ישראלים. כל אחד וחלקו במהפכה". פתח הנשיא והמשיך: "היום כשאנו מעלים על נס את "נטפים", זוכת פרס הייצוא, זה פחות משנה אם הרעיון עלה לראשונה בראשו של שמחה בלאס או יעקב מוטס, או אם הקרדיט האמיתי שייך דווקא למשיא המשואה אפי מהודר. העובדה היא שהטפטפות שנפרשות לאורך מאות אלפי קילומטרים בכל רחבי העולם, נולדו כאן, אצלנו. העובדה היא, שאילולא נתתם אתם, היושבים כאן, והיזמים הישראלים לדורותיהם, דרור לניצוץ היצירתי שבכם, ספק אם מדינת ישראל הייתה מגיעה לאן שהגיעה בשבעים שנות קיומה". הנשיא סיפר על ביקוריו בהודו וברחבי העולם כשהוא חוזה בפיתוחים הישראלים הפרושים בשדות רבים ואמר: "קשה לי לתאר לכם את תחושת הגאווה שלי בכל ביקור במדינות העולם. בשכל וכנראה גם בלא מעט מזל, הצליחה מדינת ישראל הצעירה להקים תעשייה לתפארת. כזו שתתפתח ותהיה תמיד חדשנית, יצירתית, וחותרת ליצירת שיתופי פעולה. איננו עשירים במשאבי טבע, אבל באנשים, אוהו – איך אנחנו עשירים באנשים". 

הנשיא ציין כי יש לשמור את החברות הישראליות בידיים ישראליות ואמר: "דווקא בימים האלה, עלינו לזכור כי החברות הגדולות, המפוארות, המשמעותיות שהקמנו - הן הנכסים האסטרטגיים, הלאומיים, שלנו. עלינו להקדיש מחשבה לשאלה כיצד אנחנו שומרים את החברות האלה ישראליות. איך אנחנו מתגברים על היצר הישראלי שרוצה הכול כאן ועכשיו, ומצליחים לטפח אורך רוח, להשקיע בהמצאות ובחידושים, אך בלי למהר לעשות אקזיט, שיכול לסייע בהרחבה ובפריצה קדימה, אך גם עלול להותיר אותנו בלי החברות שהן הבסיס של המשק הישראלי. איך אנחנו מבססים כאן לא רק את הסטארט-אפ ניישן, אלא את הטק-ניישן, ומשקיעים בפיתוח התשתית והשדרה הניהוליות לחברות ענק ישראליות, בידיים ישראליות".

בסיום דבריו התייחס הנשיא למיקום הגיאוגרפי של החברות ובירך את המעסיקים על הגיוון של העובדות והעובדים ואמר: "אות סחר החוץ של ישראל הוא אות של הוקרה למי שאחראים על יצוא של כתשעים וחמישה מיליארד דולר. מנוף קריטי לצמיחה הכלכלית, שמהווה כשליש מהתוצר הישראלי, ובשאיפה רק ילך ויגדל. אולי אנחנו כבר התרגלנו, אבל האמת היא שהצמיחה של מדינת ישראל מהקמתה ועד היום מתעלה על כל דמיון". 

בנוסף לפרס זה, זכה השבוע מפעל "עלבד" ממשואות יצחק בפרס "תעשייה יפה ומקיימת בישראל יפה" 2017 על 25 שנה של 5 כוכבי יופי!

הפרס הוענק על-ידי אלי כהן שר הכלכלה ואופיר ליבשטיין מנכ״ל איגוד התעשייה הקיבוצית בטקס חגיגי במועצה לישראל יפה בשיתוף התאחדות התעשיינים בישראל ואיגוד התעשייה הקיבוצית.

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אופיר ליבשטיין אמר לאחר הטקסים: "זה יום חג וגאווה גדולה לתעשייה הקיבוצית קבלת אות ההוקרה למפעלים הקיבוציים על תרומתם למשק הישראלי והיצוא לעולם וכל וזאת בזכות היוזמה, היצירתיות וההון אנושי מעולה של המנהלים והעובדים בתעשייה הקיבוצית".

שר הכלכלה אלי כהן אמר באירוע בבית הנשיא: "ליצוא הישראלי חשיבות רבה לכלכלת ישראל כקטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי חברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית, המתמודדים בהצלחה מרובה מול שווקים זרים מול חברות מתחרות. אנו מפעילים מגוון כלי סיוע לחברות הישראליות בכלל ולחברות המייצאות בפרט, באמצעות מנהל סחר חוץ ובאמצעות יחידות נוספות במשרד הכלכלה והתעשייה. נמשיך לפעול יחד מתוך ראיה ארוכת טווח לחציית רף המאה מיליארד דולר ביצוא, כבר בשנה הקרובה. פעילות התעשייה הישראלית ובמיוחד זו המצטיינת בשווקים בחו"ל מבססת את חוסנה של התעשייה הישראלית ושל מדינת ישראל. קיימים עוד אתגרים רבים לפנינו אך במאמץ ובנחישות נצליח לקדם את התעשייה הישראלית בכלל ואת הייצוא הישראלי בפרט לשיאים חדשים למען כלכלה ישראלית חזקה וחברה איתנה." 

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש אמר באירוע בבית הנשיא: "ברכות ליצואנים המצטיינים, הם אכן חוד החנית של התעשייה הישראלית בעולם. צריך לזכור שהתעשייה הישראלית ממשיכה להוביל בחדשנות ובטכנולוגיה ברחבי העולם למרות הקשיים הביורוקרטיים והרגולטוריים שהמדינה ממשיכה להציב בפניהם. אני קורא מפה היום לממשלה, קצצו ברגולציה, הפחיתו הביורוקרטיה, טפלו בשערי המטבע הבעייתיים, הקלו על הקשיים היומיומיים של התעשייה המייצאת, ובכך תמנעו ממנה להעביר את מפעליה אל מעבר לים. חייבים להמשיך ולחזק את התעשייה, היא מנוע הצמיחה האמיתי של המשק".

תגובות

נטפים???
דודי
נטפים כבר מזמן איננה חברה קיבוצית
היא נמכרה מזמן לחברות זרות

הוספת תגובה חדשה