דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ראשי המרחב הכפרי בפניה לראש הממשלה – הפעל מייד תוכנית סיוע לצמיחת החקלאות הישראל

במכתב כתבו בין היתר:  "דווקא בימים אלה, עולה חשיבותה הקריטית של החקלאות הישראלית בעת משבר, על גבול מצור, כמו משבר הקורונה. לווה אותנו דאגה עמוקה לשמור למדינת ישראל את יכולת ייצור המזון באופן עצמאי , וללא תלות בייבוא, בכול ענפיה וכן , להיות אטרקטיביים לטיפוח הדור הצעיר בחקלאות"
חקלאות ישראלית שליחות  לאומית

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר ביחד עם מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים, יעקב בכר, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח, נשיא התאחדות האיכרים, דובי אמיתי ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג' , פנו השבוע לראש הממשלה, בנימין נתניהו על מנת  שיבטיח וודאות ויציבות בחקלאות הישראלית  המבטיחה בתקופה זו את בטחון המזון של אזרחי ישראל.

במכתב כתבו בין היתר: "דווקא בימים אלה, עולה חשיבותה הקריטית של החקלאות הישראלית בעת משבר, על גבול מצור, כמו משבר הקורונה.

נקדים ונאמר כי אין אנו מעוניינים להסתכל אחורה, אלא, פנינו אל העתיד. מלווה אותנו דאגה עמוקה לשמור למדינת ישראל את יכולת ייצור המזון באופן עצמאי , וללא תלות בייבוא, בכול ענפיה וכן , להיות אטרקטיביים לטיפוח הדור הצעיר בחקלאות. הנדרש ביותר בחקלאות הוא מוטיב הוודאות. רק הוודאות יכולה להביא בטווח הבינוני והארוך צמיחה משמעותי ת ומכאן הצעותינו.

אנו מבקשים לתמוך בענפי הצומח והשדה, בענפי בעלי החיים לרבות ביצים וחלב, וכן,  בהשקעות לטובת צמיחה עתידית".

 ראשי החקלאים פרטו בפני ראש הממשלה מספר צעדים, אשר לדבריהם יבטיחו את בקשתם לימים אלו ולעתיד לבוא. בין הצעדים – החזרים כסף על מכסות מים וחלב, ביטול מלא של אגרת עובד זר, השקעה מיידית של 50%  מתוך 400 מיליון ₪ של תוכנית השקעות שהובטח לענף החקלאות ועוד.

הוספת תגובה חדשה