דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ פלך מצטרף למשקי המפרץ

אספת המשקים החברים במשקי המפרץ החליטה בישיבתה האחרונה לקלוט את קיבוץ פלך כחבר בארגון והוא יהיה הקיבוץ ה-27 שמצטרף למשקי המפרץ
מימין לשמאל: און ברזילי, דפנה אופק שני, יהודה בכר, דנה שלזינגר ועומר מגל
מימין לשמאל: און ברזילי, דפנה אופק שני, יהודה בכר, דנה שלזינגר ועומר מגל

קיבוץ פלך עבר מספר גלגולים לאורך השנים. הקיבוץ נוסד על ידי גרעין נח"ל בשנת 1980 ועלה לקרקע בשנת 1983. בתחילת שנות התשעים יושב פלך על ידי עולים מברית המועצות אך מרביתם עזבו, ובראשית שנות האלפיים נקלע הקיבוץ למשבר קיומי ונותרו בקיבוץ 5 משפחות בלבד.

בשנת 2001 הוחלט על ניסיון נוסף לאכלוס הקיבוץ והוא הוגדר על ידי תנועת השומר הצעיר כיעד הגשמה לבוגריה. בשנים שאחרי ההחלטה, הצטרפו לקיבוץ מספר גרעינים אליהם חברו קבוצות נוספות שאינן מבוגרי השומר הצעיר. בשנת 2007 התקבלו כ-20 חברי קבוצות חדשות לחברות, ונכנסו להובלת הקיבוץ במזכירות ובמוסדותיו השונים. מהלך זה פתח את הפרק הנוכחי בחיי הקיבוץ.

כיום מתגוררות בפלך כ-140 נפשות, מרביתם משפחות וצעירים בגילאי 25–45 וכ-65 ילדים ותינוקות. בינואר 2016 הוחל בקיבוץ מנגנון חדש של ערבות הדדית בתחומי הבריאות והחינוך. במסגרתו מממן הקיבוץ את מרבית הוצאות הבריאות של חבריו.

לקיבוץ מספר ענפים חקלאיים - רפת חלב משותפת עם קיבוץ אילון, לול פטם המהווה חלק מאינטגרציית הפטם של תשלובת מילואות, מטע אבוקדו ושטח גידולי שדה בעמק עכו. כמו כן, הקיבוץ מפעיל עסקים חברתיים, ובראשם המרכז החינוכי 'פרדס' אשר מעביר סדנאות וסיורים לתלמידים ומחנכים ברחבי הארץ. בענפים עובדים חברי הקיבוץ ושכירים.

דנה שלזינגר, מנהלת כספים וסחר במשקי המפרץ: "אנו שמחים על צירופו של קיבוץ נוסף למשפחת משקי המפרץ, ונוכחים שוב, כי הערבות ההדדית והקואופרציה חזקות במקומותינו מאי פעם. אני בטוחה שהשילוב של קיבוץ פלך בתשלובת יהיה מועיל לשני הצדדים, מודה לחברים שעשו מאמצים משמעותיים על מנת לאפשר את החבירה הזאת ומשוכנעת כי העתיד צופה לנו רק טוב".

עומר מגל-שמיר, רכז המשק של קיבוץ פלך: "ברצוני לברך על החלטת אסיפת המשקים שהצביעה פה אחד בעד קבלתנו לחברות במשקי המפרץ. ולהודות באופן אישי ליהודה בכר, דנה שלזינגר ואון ברזילאי שקידמו את כל תהליך הקבלה שלנו בהרבה תשומת לב ואהבה ולגיורא מסד, ליאת פאר ושאול שילה שתמכו בנו ועזרו לנו לאורך כל הדרך, אני משוכנע שההצטרפות תסייע לפלך להמשיך את תנופת הפיתוח הקהילתית והעסקית בה הוא מצוי בימים אלו, ואנו תקווה שנדע לתרום את חלקנו לארגון."

ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית אמר : "מילואות ומשקי המפרץ הם ארגונים עסקיים המתנהלים על פי עקרונות הגישה הקואופרטיבית. ככאלה הם מוכיחים כל פעם מחדש כי הרווח הכספי אינו המניע היחיד לפעילותם. אני מברך את משקי המפרץ על קליטתו של קיבוץ פלך, שבאה בהמשך לקליטתו של קיבוץ כישור לפני כשנתיים.

אני מקווה ומאמין כי בעתיד הלא רחוק תמצאנה הדרכים לשלב גם את הקיבוצים לוטם ותובל במארג האזורי האיתן של הגליל המערבי. זה אינו מובן מאליו... זה איננו צעד כלכלי גרידא, אך זו היא דרכה של התנועה הקיבוצית וזו כפי שהוכח, גם דרכו של האזור הייחודי הזה."

 

הוספת תגובה חדשה