דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קיבוץ זה מה שקורה בינינו!

התנועה הקיבוצית יוזמת הקמת 'חבורת פיתוח' לעיצוב דרכי השיח במרחב הקיבוצי בשנים הבאות בדרכים מהנות ומועילות
קורס לפיתוח קהילתי

הקהילה הקיבוצית משנה את פניה: שינויים חברתיים, תרבותיים וטכנולוגיים הופכים את הקיבוץ למקום מגוון יותר, את אנשי הקיבוץ לעצמאיים יותר, את צורות התקשורת למגוונות יותר ואת זירת המדיה החברתית למשפיעה יותר. כל זה מעמיד אתגרים של יצירת רלוונטיות ואפקטיביות בדרכים חדשניות בפני מוסדות הקיבוץ המסורתיים.

החיים המשותפים והערבות ההדדית מהווים מקור להזדהות עם הקיבוץ, אך נדרשים כלים חדשים לדיאלוג, שיח קהילתי, בניית הסכמות מתחדשות, התמודדות עם קונפליקטים והתארגנות.

המחלקה לפיתוח הון אנושי בתנועה הקיבוצית יוצאת ביוזמה חדשה להקמת צוות מוביל שיפתח ויעצב את דרכי השיח המתאימות והרלוונטיות לקהילה הקיבוצית בת ימינו ועוד יותר לזו של השנים הבאות. צוות זה יפעל לפיתוח מתודות אפשריות להובלת מהלך של שיח קהילתי לברור הזהות המשותפת לחברי הקיבוץ.

שלומית מספרת על היוזמה: "בשנים האחרונות, אחרי שמרבית הקיבוצים יצאו מהמשבר ועברו לעסוק בצמיחה וקליטה, התברר הצורך המשותף לחזור ולעסוק בשיח זהות ערכי ולא רק בשיח של אינטרסים. יחד עם זאת, אנחנו חיים בעידן של רשתות חברתיות וריבוי מידע, שבו קשה להוציא את החברים והחברות מהבית ולהביא אותם להשתתף בדיון קהילתי. להגדיל את מספר החברים שמגיע לאסיפות, הנוכחות וההשתתפות בדיונים בנושאים מהותיים - ולא רק בהצבעה בקלפי - אלו האתגרים איתם אנחנו רוצים להתמודד: לעשות סיעור מוחות, לחשוב יצירתית, לנסות כיוונים שונים ולפצח את האניגמה של השתתפות ומעורבות החברים.
הסדנא פתוחה לכל מי שרוצה להיות חלק מצוות חושב ומתלהב ושיכול להתחייב לחזור לקיבוצו ולהוביל שם תהליכים זהותיים. אנחנו יוצאים להרפתקה וזה מאוד מלהיב ומרגש".

העבודה תעשה במודל של שלושה שלבים: ראשית, הכרות עם המצב הקיים, איסוף תובנות וצרכים מהשטח ופרקטיקות אפשריות לדיאלוג. שנית, אפיון 'המוצרים' הנדרשים, הצורך החברתי ואת החלום. בסיום שלב זה יעשה איגום הרעיונות החדשניים לכיווני פתרון. לבסוף, שלב היצירה בפועל ופיתוחן של גישות ושיטות לדיאלוג, שיח והתמודדות עם קונפליקטים בקהילות הקיבוציות השונות.

הקורס יתקיים בהנחייתו של ד"ר שי בן יוסף, מומחה לפיתוח קהילתי ויחל בחודש מאי הקרוב.

אם אתם 'חשים בעצמותיכם' כי העניין נחוץ, אם יש לכם ניסיון בהובלת תהליכי שיח קיבוצי ואם אתם מוכנים להתחייב לתהליך ארוך, אתם מוזמנים להצטרף לחבורה.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לשלומית צימרינג hr@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה