דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרידה מצביקה לוי – "ממשיכה את דרכך, ברוחך"

יעל אייזנר שהחליפה את צביקה לוי בתפקידו בתנועה הקיבוצית, בטור מיוחד: "מצדיעה לך גיבור אלוף על מה שעשית במדינה בגזרה הצבאית והאזרחית, על ההתמודדות האמיצה במחלה הארורה, על ההשראה שאתה עבור כל כך הרבה אנשים ועל כך שאפשרת לי להמשיך ולטפח את מפעל חייך"

פרידה מצביקה לוי – ממשיכה את דרכך ברוחך

צביקה ואני הכרנו לפני כ15 שנים, עת עבדתי בתנועה הקיבוצית והוא היה מגיח מעת לעת לאגף חברה, כרוח סערה בחיוכו המאיר וקולו הרועם ומשאיר את כולנו משתאים לנוכח האנרגיה החיוניות וחיפזון בדרך לעוד חיל בודד או משימה אחרת. במהלך השנים אימצנו משפחתי ואני לא מעט חיילים בודדים וצביקה היה שם בשבילנו בכל בעיה, לעצה, תמיכה וסיוע, בשגרה כמו גם במבצעים שונים בהם מפלס הדאגה עלה וצביקה היה שם לתמוך ולחזק. חיי המקצועיים היו אז במסלול אחר ומעולם לא העליתי בדעתי שאהיה ראויה יום אחד להיכנס לנעלי הענק הללו ולהמשיך את דרכו.

לפני כשנתיים וחצי, צביקה כבר היה רתוק לביתו ולכסא גלגלים, ואני נבחרתי להמשיך את דרכו. בחיל ורעדה אמיתיים חיכיתי לפגישה עימו לקבל את האישור במבט עיניו לבחירה בי להמשיך ולטפח את ה"בייבי" שלו. הפגישה בינינו לוותה בדמעות של שנינו, על מה שהיה ועל מה שיהיה ועל כל מה שהיה יכול להיות לו יכול היה להמשיך או לפחות להדרכני וללמדני את כל נפלאות דרכו.

יצאתי לדרך לא מוכרת, בעולם צבאי שלא היה עולמי כבר הרבה שנים, עם חששות לא מעטים אבל עם הרבה תמיכה מצביקה, מהתנועה הקיבוצית וממעגל החברים והקרובים לו.

בהצדעה, בהערכה ובאהבה אנו נפרדים מצביקה באופן מוחשי. בדרך הרוחנית אנו לא נפרדים, ואתה מלווה צעדיי יום יום וכל בוקר בקומי לעוד יום של עשייה ונתינה למען החיילים הבודדים בקיבוצים ובכלל. התחייבתי בפניך לא פעם ואני מתחייבת כאן קבל עם ועולם להמשיך ולתת מכל מרצי וככל יכולתי למען מתן בית חם לכל חיל בודד בקיבוצים, לטפח את סביבתו הפיזית, לחזק את תחושת הבית בעזרת המשפחות המאמצות בקיבוץ ותחושת ההשתייכות לקהילה הקיבוצית כולה.

תכנית זו שאתה יצרת בדמותך של אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים היא אחד מעמודי התווך של העשייה החברתית בקיבוצים כבר כמעט שלושה עשורים. מעל עשרים אלף חיילים בודדים מצאו בקיבוץ בית חם למהלך השירות הצבאי וחלק מהם גם לאחריו. לבטח תשמח לדעת שאנו ממשיכים במרץ גם בתכנית ממוסדת לחיילים בודדים משוחררים בקיבוצים ומאפשרים היום גם נחיתה רכה וליווי בצעדיהם הראשונים באזרחות תחילת הפרויקט במתחם המדהים ברמת יוחנן, שנקרא לכבודתך בשם בית צביקה לוי, והוא מתרחב גם לקיבוצים אחרים.

בשנה האחרונה עסקתי לא מעט עם גורמים שונים בגיוס תרומות ושיפוץ ועיצוב חדרי החיילים בקיבוצים השונים. כמה שמחת לראות עוד קיבוץ זוכה למתנת השיפוץ ומילותייך המפרגנות לי אחרי שהסתיים השיפוץ החמישי השנה בקיבוץ חניתה, היו עבורי המחמאה הכי טובה בעולם. שמחתי שאתה שמח בעשייה הזאת, ואני גאה לספר לך שבשבוע שעבר סיימנו כבר שיפוץ נוסף בקיבוץ מעלה החמישה. אני מתחייבת להמשיך ברוחך ולהגיע לכל קיבוץ שיחפוץ בכך ולהמשיך להשקיע גם בכיוון זה.

בתקופה זו של השנה כפי שאתה יודע זו תקופת שיא של גיוסים של גרעיני צבר ואחרים. שמחת לדעת שאני מטפחת מערכת יחסי עבודה מעולה עם הצופים ושיחד אנו פועלים להרחיב מספר העולים הנקלטים בגרעיני צבר בקיבוצים. גם יוזמות חדשות של גרעינים של חיילים בודדים ילידי הארץ חסרי עורף משפחתי קורמים עור וגידים ומתחיל לפעול כבר גרעין ראשון כמו גם גרעין בהתהוות של תנועות נוער נוספת. אני ממשיכה את דרכך באמונה מכל ליבי שהקיבוץ הוא המקום הטוב ביותר לחיל בודד ומעטפת האישית האנושית שיכולה להעניק לו תנאים להצלחה בשירות הצבאי. אותם בוגרי מסגרות חינוך חוץ ביתיות נוגעים בליבי במיוחד, מה שעימו התחלת את המסע למפעל חייך הוא כנר לרגליי והיית גאה לבטח בשיתופי פעולה מרגשים שנוצרו בשנה האחרונה ובמסגרתם נקלטו מספר חיילים גדול בסיום הפנימייה ועוד טרם גיוסם לצה"ל, למגורים ועבודה בקיבוץ עד לגיוס.

יחד עם רכזי החיילים הבודדים בקיבוצים ורכזי צבר המופלאים אנו ממשיכים במרץ לטפח את רווחתם של החיילים, שמך נישא בפינו בכל מפגש ומורשת עשייתך היא כוכב הצפון שלנו. כפי שאמרתי לא פעם אני ממשיכה את דרכך אמנם בדרכי, שכן אני לא אשת צבא, אבל עובדת עם הצבא בצמידות וביחסי עבודה טובים. אני ממשיכה את דרכך בעזרת מעגל חברייך שמושיטים יד ומחברים ועוזרים עד בלי די ועל כך אני מוקירה תודה גדולה בכל יום מחדש.

צביקה אהוב, קצרה היריעה מלבטא את גודל הערכתי הערצתי וההשראה שאני שואבת מדמותך ומעשייתך הרחבה העמוקה המופלאה במשך כל כך הרבה שנים למען החיילים הבודדים. אני נפרדת ממך היום בהתחייבות ובנדר חילוני להמשיך את דרכך בדרכי, בכל מירצי (שהלוואי והיה כשלך) בכל ליבי (שהלוואי והיה גדול כשלך) בכל הדרכים שלמדתי ממך (וחבל שלא יותר) ובכל הדרכים שעוד אלמד ואשכלל למען החיילים הבודדים בקיבוצים ובכלל.

מצדיעה לך גיבור אלוף על מה שעשית במדינה בגזרה הצבאי והאזרחית, על ההתמודדות האמיצה במחלה הארורה, על ההשראה שאתה עבור כל כך הרבה אנשים ועל כך שאפשרת לי להמשיך ולטפח את מפעל חייך.

נוח בשלום יקירי, בידיעה שנמשיך את מפעל חייך באהבה רבה.

תגובות

(ללא נושא)
אורה גיל
יעלי, יכול תוכלי, בזכות ליבך הגדול , תבונתך, חכמתך ויכולות הביצוע המדהימות שלך. תמשיכי ברוחו של צביקה שילווה אותך, כמנטור, כמורה רוחני, והמפעל הנפלא והחשוב הזה ימשיך ויתעצם.

הוספת תגובה חדשה