דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

פרויקט הנצחת השואה המיוחד בגבעת-חיים מאוחד

בגבעת חיים מאוחד החליטו לכבוד שנת השבעים למדינת ישראל להקים פרוייקט הנצחה לשואה, שאותו יובילו עדויות שורדי וגיבורי השואה שהיו ועודם חברי הקיבוץ. זאת מתוך רצון לחבר את חברי הקיבוץ והאוכלוסיה שחיה בו כיום לזכרונות וסיפורים של הוותיקים ושל ראשוני המקום.

פרויקט הנצחת השואה המרגש בגבעת-חיים מאוחד
צילום: שגית לוסטיג

מי שעומדים בראש הפרויקט המרגש הם רחל ועידן מרום (אם ובנה). רחל מספרת: "בחרנו לעשות זאת באמצעות העלאת עדויות השורדים לאתר האינטרנט של הקיבוץ וכן באמצעות מיצג הכולל 24 פוסטרים גדולים התלויים מהתקרה ונראים כאילו מרחפים בחלל הכניסה של חדר האוכל. על כל כרזה ישנו צילום פרוטרט גדול של השורד ומהצד השני קטע הלקוח מעדותו המצויה במלואה באתר האינטרנט".

עידן מוסיף: "את השורדים החיים כיום צילמנו בצילום סטדיו צבעוני ע״י צלם מקצועי, וזאת בכדי לבדל אותם מיתר תמונות השורדים שבשחור לבן.

תהליך איסוף העדויות כלל המרת הקבצים הישנים והדהויים מהארכיון, לטקסט חי הניתן לעריכה באמצעות תוכנה מיוחדת שרכשנו לשם כך. תהליך זה לקח מספר חדשים. מעבר לכאן ולעכשיו, מבחינתי האישית הפרוייקט משתלב בתעוד האינטרנטי של גבעת חיים. אני מנהל ומתחזק את אתר האינטרנט של הקיבוץ כבר מספר שנים ואשמח לעזור לקיבוצים נוספים שמעוניינים להקים פרוייקט דומה". 

רחל מסכמת: "לקחנו על עצמנו את הפרוייקט מתוך מחשבה לתת כבוד לשורדים החיים ביננו ואלו שנפטרו. חשבנו שנכון שתכנים אלה ירכיבו את ארועי יום השואה בקיבוץ. כרגע פרוייקט הדגל הוא גלריות משפחות. המטרה היא להעלות תמונות מהווי המשפחות המשתלב בהווי הקיבוץ לאתר האינטרנט. מדובר בתהליך מובנה עם המשפחות הכולל מספר מפגשים, איסוף התמונות, סריקתן עריכתן לגלריה דיגיטלית ואף לאלבום מודפס למי שמעוניין".

לצפיה בפרויקט לחצו כאן 

השניים מבקשים לפתח את הפרויקט בעתיד על-ידי תערוכות, ערבי תרבות וכל מה שנצליח לאסוף כסף בכדי לממן ולהוציא לאור.

לפרטים נוספים ועזרה אפשר לכתוב ל

idanmerom@gmail.com

 

תגובות

כל הכבוד
רבקה
נראה פרויקט יפה ומרגש מאוד. תבורכו על הרעיון והביצוע. אגיע לראות!

הוספת תגובה חדשה