דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"סרבנות אינה דרכנו"

ראש אגף הצעירים והמעורבות בחברה, אסיף איזק, רס"ן במיל. ששרת כמפקד פלגה במסתערבים, עונה להדס טל מקיבוץ יפעת שסיפרה לאתר מיינט קיבוץ כי היא מתכוונת לסרב לשרת בצה"ל בשל מה שהיא מכנה "מערכת שימור הכיבוש" שמפעיל צה"ל.
איזק: "שירות המדינה דרך התיישבות ודרך תרומה לחברה הייתה ותמיד תהיה חלק מהחינוך הקיבוצי שעליו גדלנו, כמו גם כיבוד החוק. לא נוכל לקבל כי נער או נערה יעשו דין לעצמם ויחליטו אם לשרת בצה"ל ואם לאו על-פי תפיסתם הפוליטית – בעד ההתנתקות או נגדה, בעד ההתנחלויות או נגדן וכו'".
מצטייני הנשיא הקיבוצניקים. "נרתמים להסברה בחשיבות הגיוס והשירות המיטביים של כל אחד ואחת"
מצטייני הנשיא הקיבוצניקים. "נרתמים להסברה בחשיבות הגיוס והשירות המיטביים של כל אחד ואחת"

הדס יקרה!
דרכך אינה דרכינו. 
כמי ששירת שנים ארוכות בעזה כמפל"ג לוחמים ביחידת המסתערבים שמשון הובלתי בסמטאות עזה ומחנות הפליטים את טובי בנינו. בינהם היה רוב מוחץ להתיישבות העובדת ובני הקיבוצים. בנחישות ובאומץ רב לכדנו מחבלים, אשר חלקם היו בדרכם לפגוע ולהרוג את אזרחי המדינה. האמירה של ראשי הצבא מיום הקמתו ועד היום, כי צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם לא נאמרה ולא נאמרת בחלל ריק – זאת האמת. אני יודע זאת מגוף ראשון וכמי שהצעיד חיילים צעירים בקרבות קשים. שמירת שלומם של האזרחים הפלסטינים היה חשוב לנו בכל מבצע או פעולה, למרות שידענו שחלקם מנוצלים על ידי ארגוני הטרור כדי לפגוע בטובי לוחמינו. טוהר הנשק והערכים עליהם גדלנו בקיבוץ היו תמיד נר לרגלינו. כך חינכתי את חיילי, וכך עשה ועושה כל מפקד בצה"ל. 
שירות המדינה דרך התיישבות ודרך תרומה לחברה הייתה ותמיד תהיה חלק מהחינוך הקיבוצי שעליו גדלנו, כמו גם כיבוד החוק. לא נוכל לקבל כי נער או נערה יעשו דין לעצמם ויחליטו אם לשרת בצה"ל ואם לאו על-פי תפיסתם הפוליטית – בעד ההתנתקות או נגדה, בעד ההתנחלויות או נגדן וכו'. 
בנוסף, מחלקת הביטחון בתנועה הקיבוצית בראשות נוקי גולדפישר, עליה אני ממונה במסגרת תפקידי, פועלת ומבקשת לעשות כל מאמץ למצוא לכל נערה ונער מהתנועה את המקום הנכון בשבילם ובשביל צה"ל לשירות משמעותי למען המדינה והחברה בישראל. הודות לעבודת הקודש של נוקי והשיח שלה עם הצבא אנו יוצרים או לפחות משתדלים ליצור, הלימה בציפיות של המתגייסים לצרכים השונים של הצבא. איננו מכתיבים לצבא היכן ישובץ כל חייל אבל אנחנו בהחלט נרתמים להסברה בחשיבות הגיוס והשירות המיטביים של כל אחד ואחת ואני משוכנע שנוכל לפעול ביחד איתך למצוא מקום שכזה בשבילך.  
זוהי דרכינו, הייתה ותהיה. 

אסיף איזק
סרן במיל'
ראש אגף צעירים ומעורבות בתנועה הקיבוצית

 

לקריאת הכתבה על הדס טל במיינט קיבוץ לחצו

הוספת תגובה חדשה