דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מתנדבי ומתנדבות שנת השירות ממשיכים ופועלים למען החברה הישראלית

רוב מוחלט של קומונות שנת השירות, בעיקר אלו העושות למען השכבות המוחלשות בחברה, ממשיכות לתפקד במלוא המרץ. רבים מהשינשינים והשינשיניות אשר פעילותם הופסקה בחרו להתנדב בשמירה על ילדי עובדים חיוניים במערכת הבריאות וסיוע בעבודה חקלאית
מתנדבי ומתנדבות שנת השירות ממשיכים ופועלים למען החברה הישראלית

משבר הקורונה לא פסח על המסגרות בהן פועלים מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית. רוב המסגרות, בהן פנימיות, מסגרות של אוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים וקיבוצים, ממשיכות לפעול גם כעת במתכונת מותאמת – וכך גם הש"שינים אשר מגלים מוטיבציה גבוהה ומחוייבות למשימותיהם. חלקם התנדבו להישאר במסגרות תקופה ארוכה מתוך חשש שאם יצאו הביתה לא תתאפשר חזרה למסגרת.

במסגרות בהן עצרה הפעילות (הדרכות טיולים, מסגרות חינוכיות), בחרו חלק מהש"שינים להתנדב במשימות לאומיות אחרות, כגון שמירה על ילדי עובדים חיוניים במערכת הבריאות וסיוע בעבודה חקלאית.

לירז ברנד, מנהלת מחלקת שנת-השירות: "אנחנו  גאים במתנדבי שנת השירות אשר מבינים שזוהי שעת מבחן בה הם נדרשים לעבוד קשה יותר, במשך שעות רבות יותר, ועושים זאת במסירות וברצון. זוהי בהחלט שעתם היפה של הש"שינים".

בתוך כך, הסתיים השבוע תהליך המיון לקראת שנת השירות הבאה שתתחיל (אם לא יהיו שינויים) בספטמבר 2020. את התהליך, שנמשך כחצי שנה, התחילו כ- 3000 מועמדים, רובם בני קיבוצים ומהמרחב הכפרי, ובסיומו הוגשו למשרד הביטחון פרטיהם של כ- 1100 מתקבלים ומתקבלות. אנחנו מאחלים למתקבלים החדשים שנה משמעותית ומספקת, ומודים לכל המועמדים שרצו להתנדב אך לא הצלחנו לקבלם. גם בימים אלו ממשיכה התנועה הקיבוצית להוביל את המאמץ להגדיל את מכסות שנת השירות, על מנת שכל בוגר ובוגרת י"ב יוכלו להתנדב אם יבחרו בכך.

הוספת תגובה חדשה