דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מנהל מקרקעי ישראל מנסה לשנות את חלופת האגודה

בימים האחרונים מבקשים ברשות מקרקעי ישראל ליצור שינוי בהחלטה 1488 – חלופת האגודה. בתנועה הקיבוצית פועלים מול הפקידות הבכירה למניעת השינויים
בניה בקיבוצים

בימים האחרונים מבקשים ברשות מקרקעי ישראל ליצור שינוי בהחלטה 1488 – חלופת האגודה.
השינוי אותו מבקש ר"מי להעביר בישיבת מועצת מקרקעי ישראל הקרובה בשבוע הבא הוא לתפיסת גורמי המקצוע בתחום הבנייה בתנועה הקיבוצית – "פגיעה קשה בפוטנציאל הצמיחה והקליטה של חברים חדשים, לרבות חוסר אפשרות לעגן את אזורי העדיפות הנוכחיים וערכי הקרקע הנוכחיים".
כך קבעה המדינה בפני בג"צ: "המהלך נוגד את רוח החלופה ועומד בסתירה לקביעות וועדה שדנה ביתרונות חלופת האגודה וקבעה כי זהו המסלול המועדף גם על גורמי הממשלה וגורמי המקצוע במדינה. זו פגיעה חמורה במהות חלופת האגודה שאחת מהתכליות המרכזיות שלה היו הקטנת החיכוך בין הקיבוץ לרמ"י (מתוך תגובת המדינה לבג"צ חלופת האגודה)".
מנהל המחלקה המשפטית בתנועה עו"ד מיכי דרורי וגורמי המקצוע בתחום הבנייה והקרקעות בתנועה – דגן יראל ורפי עשת, ביחד עם מזכ"ל התנועה, ניר מאיר ופעילים נוספים, פועלים מול הדרגים הבכירים ברשות מקרקעי ישראל ופקידים בכירים אחרים בכדי להסביר את הנזק שינבע מן הפגיעה בחלופת האגודה, כפי שכבר נדונה והוחלטה בעשרות קיבוצים. "אין צורך להיכנס לפאניקה בעניין, אנחנו מאמינים כי בשיח נכון ומקצועי, יגיעו כולם למסקנה כי הנזק הגלום בשינויים הללו כבד מדי ואינו נחוץ", אומרים בתנועה. בימים הקרובים תתקיים פגישה בין הצוות התנועתי לצוות הבכיר בר"מי, שם ילובן ויידון הנושא.

תגובות

אם זה הולך כמו ברווז, בסוף זה גם צולע כמו ברווז
עוזי בן צבי
מיד אמרתי, אמרנו, לא מעטים בתנועה הקיבוצית, שלחלופת האגודה, אהובת התק"צ ומוסדותיו, אין באמת בסיס קיום, העניין נבדק, נחרש, רגביו נהפכו ופוררו עד דק.
עכשיו גם רמ"י הבינו את ה"תרגיל" והחליטו להכניס שינויים שיובאו למועצה בשבוע הבא, אז כן, ניר ידידי, מיכי ושאר חברי הצוות, יינסו בכול כוחם לשנות את רוע הגזרה, אבל הכתובת על הקיר כבר מאז התקבלה ההחלטה האומללה הזו, העובדה היא, שאף קיבוץ (נכון לכתיבת שורות אלו), גם כאלה שוויתרו על 751 ובנותיה, לא ביצעו את החלופה, כן, ידידי, צריך כנראה לקבל פטיש 5 קילו בראש בכדי להבין, שתם עידן ובעידן החדש, כנראה שרק שיוך קנייני מוצא חן בעיני המדינה, ואני מניח שהמצב רק יילך וידרדר, רמ"י תעשה כול שביכולתה שהחלופה הזו תעוקר, ולמען האמת? לדעתי בגדול הם צודקים, מתי יובילו את החלופה לקבורת חמור, איננה שאלה של אם, אלא שאלה של מתי, צר לי על התק"צ שבוודאי הוציא עד היום מאות אלפי שקלים בקימום החלופות, והנה מעל ל 50 קיבוצים כבר סיימו את הליכי השיוך הקנייני, ומסתבר שאין "סורים על הגדר" וה"קיבוץ" ממשיך להתקיים גם אחרי.

הוספת תגובה חדשה