דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מכון ויצמן בפניה לקיבוצניקים והקיבוצניקיות - עזרו לנו לעצור את התפשטות הקורונה

בהמשך לקשר ההדוק עם מחלקת הבריאות באגף החברה של התנועה פנה פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע ומבקש שחברי וחברות הקיבוצים והתשובים, כמו כלל אזרחי ישראל ירתמו למלא שאלון שיזהה את למצוא את מוקדי התפשטות הקורונה.
מכון ויצמן בפניה לקיבוצניקים והקיבוצניוקות - עזרו לנו לעצור את התפשטות הקורונה
צילום: דוברות הכנסת/עדינה ולמן

פרופסור סגל: לאור הסכנות שעשויות לנבוע מנגיף קורונה, אנחנו במעבדה, במכון וייצמן, שמנו בצד את כל המחקרים שלנו והתגייסנו כדי לפתח כלי שלדעתנו יוכל להיות אסטרטגי במלחמה במגיפה. פיתחנו שאלון מקוון, פשוט ,שאנחנו מבקשים מכל אזרח למלא (או שימלאו עבורו), שלוקח דקה למלא. השאלון בוחן את המידה שבה אדם פיתח תסמינים שנובעים מקורונה. בעזרת המידע אנחנו בונים ״מפות חום״ שמאפיינות את כמות האנשים שפיתחו תסמיני קורונה בכל יישוב או שכונה, ואנחנו מנבאים מראש מוקדי התפשטות של המגיפה. מידע זה יוכל לשמש את משרד הבריאות לאיתור מוקדי התפשטות, שיהוי החולים שם ובידודם, וגם לאפשר הקלה במקומות אחרים בהם לא צפויה התפשטות של הנגיף".

פרופסור סגל, בפנייתו אל עדי רמות, מחלקת בריאות ורווחה של התנועה הקיבוצית מדגיש כי "המידע שנאסף הוא אנונימי והמטרה היא רק לאתר אזורים בעייתיים. הצוות כאן עובד מסביב לשעון בניתוח הנתונים והצגת המידע. אנחנו ננגיש את כל הממצאים בזמן אמת".

אנא כנסו ללינק ומלאו את השאלון 

 

הוספת תגובה חדשה