דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מיטבתה דרך סיירת מטכ"ל – אורי גורדין יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד העורף

גורדין שעשה את כל שירותו ביחידה המובחרת עד לפיקוד עליה, סיפר בראיון עיתונאי שכאשר היה ש"ש בתנועה הקיבוצית זכה לפחות יציאות הביתה מאשר בצבא.
מיטבתה דרך סיירת מטכ"ל – אורי גורדין יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד העורף
גורדין עם הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (מיל.) גבי אייזנקוט

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי באישור שר הביטחון, נפתלי בנט, הודיע השבוע כי תת-אלוף אורי גורדין (בן יטבתה), המשמש כיום כראש מטה מפקד זרוע היבשה יועלה לדרגת אלוף וימונה למפקד פיקוד העורף.

גורדין, שנולד בארה"ב בעת שליחות של הוריו בשיקגו, התנדב לסיירת מטכ"ל ועבר ב"יחידה" את כל שרשרת הפיקוד, עד למינויו בשנת 2007 למפקדה.

תוך כדי הפיקוד על היחידה קיבל גורדין דרגת אל"מ כאות הערכה על פעילות היחידה תחת פיקודו, כאשר במקביל קיבלה הסיירת את צל"ש הרמטכ"ל. לפניו רק מפקד אחד של מטכ"ל קיבל את דרגת אל"מ תוך כדי תפקידו, ח"כ משה (בוגי) יעלון, גם הוא כמובן חבר קיבוץ וגם הוא מהערבה.

לאחר מכן, פיקד על חטיבה 55 ועל חטיבת הנח"ל. ב-2015 הועלה לדרגת אל"מ וקיבל את הפיקוד על "עוצבת האש" ולאחר סיום תפקיד זה מונה, כאמור, לראש מטה זרוע היבשה.

גורדין הוא "ילד סנדוויץ'" בין אחות גדולה לאח צעיר ממנו. אביו הלל, הוא מהמומחים הגדולים בעולם בתחום החקלאות הימית, וניהל במשך שנים את המכון לחקר ימים ואגמים באילת. אמו רחל היא אשת חינוך שלימדה בבית הספר האזורי בערבה הדרומית וכן, קלטה כיתות של עולים באיזור.

בראיון ליוחאי עופר באתר NRG נכתב כי בשנת השירות שעשה תחת התנועה הקיבוצית הודבק לו הכינוי "חבובון", ולדבריו באותה הכתבה בשנת השירות הוא זכה לצאת הביתה פחות פעמים מאשר בעת שירותו בסיירת מטכ"ל.

חבריו לקבוצה ביטבתה, נעם מלר וניר אלעד, מספרים: נולדנו בקיץ 1969. שנתיים אחרי מלחמת ששת הימים ומספר ימים לפני שהאדם נחת על הירח. אורי נולד בארה"ב והצטרף אלינו בגיל שנתיים. 
גדלנו בקיבוץ יטבתה שהיה אז ישוב קטנטן. 11 בנים ו 5 בנות, מה שהפך אותנו לקבוצה "שובבה" במיוחד. את רזי הקומנדו למד אורי כבר אז במשחקי א"ש לילה, קרבות עם הכיתות מעלינו והמון טיולים בטבע שסביבנו, ביום ובלילה. הבחירה של אורי בקריירה צבאית די הפתיע אותנו. בניגוד להיום, אורי לא היה ילד גדל מידות. הוא גם לא מצ'ואיסט באופיו. הוא היה ילד ונער מאוד מחושב, תלמיד מצטיין, בעיקר במדעים מדוייקים והאמנו שילך בעקבות אביו ואמו לקריירה אקדמאית.
בשנות הנעורים התחביב העיקרי שלו היה רכיבה וטיפול בסוסים. הוא בילה באורווה את רוב הזמן הפנוי שלו ואפילו לבחינת הבגרות במתמטיקה הגיע באיחור, ישר מהסוסים ועם בגדים מלוכלכים מקש. הוא קיבל ציון טוב בבחינה. מבחינתנו הוא תמיד יהיה גם אותו ילד שהכרנו וגם המפקד המצטיין שהוא צמח להיות.
אנחנו עוקבים בהתפעלות אחרי המסלול הצבאי המרשים שלו ומחכים להמשך.

 

הוספת תגובה חדשה