דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה הקיבוצית מסייר בקיבוצים: והפעם - בקיבוצים חנתון ואלונים

מטה התנועה הקיבוצית בראשות ניר מאיר ביקר במסגרת סיורי מטה התנועה הנערכים מדי שבוע בקיבוצים חנתון ואלונים המשתייכים למועצה האזורית עמק יזרעאל.
את הביקור הוביל וארגן רוני ברניר – רכז האזור.
קיבוץ חנתון הצעיר, נוסד בשנת 1984 ונקרא על שם יישוב מקראי בנחלת שבט זבולון, המוזכר בספר יהושע. קיבוץ אלונים נוסד בשנת 1938 ונקרא על שם האזור שופע צמחיית עצי האלון.
אלונים

מטה התנועה החל את הביקור בקיבוץ חנתון בבית תמ"ר (תרבות מפגש רוח) במרכז הקיבוץ, חנתוןהקיבוץ המיוחד היחידי בארץ שחי ברוח היהדות ליברלית שחורט על דגלו חיי דת פלורליסטיים מגוונים לצד חיי קהילה חילונית.

נכחו והציגו את האתגרים והמשימות שהקיבוץ מתמודד איתן רומן וטין – יו"ר המזכירות, גל אבריאל – מנהל עסקים, הרבה איימי לוין – מנהלת הקהילה, עינת בנטל – מנהלת היישוב. הפעילות הכלכלית של הקיבוץ עיקרה בחקלאות, גד"ש בעל, לול משותף עם קיבוץ אלונים, רפת משותפת עם כפר מכבי, חממות, יקב מקומי ומערכות סולריות על גגות הרפת. נכון לשנת 2014 החובות שולמו הקהילה גדלה והקיבוץ במצב של פריחה וצמיחה מתמדת, ישנה הרחבה גדולה, הקיבוץ שוקד על קידום תב"ע חדשה שתפתח את הקיבוץ, בנוסף נערך כעת פרויקט שדרוג תשתיות ציבוריות נרחב באזור הקיבוץ הוותיק.

ניר מאיר חיזק את העוסקים במלאכה וציין שהתנועה הקיבוצית תעמוד לצד הקיבוץ ע"פ החלטותיו.

בקיבוץ אלונים המטה התנועה נפגש עם כל בעלי התפקידים והועדות במועדון לחבר, שם שמעו מפי החברים, משלמה ניימן – יו"ר הקיבוץ, ארנון ורדי – מנהל העסקים, גלית אבירם – מנהלת הקהילה ומיכל רייס יו"ר העסקים על תמונת המצב הנוכחי של קיבוץ אלונים, והאתגרים הכלכליים שהקיבוץ מתמודד איתם בנושא המפעלים התעשייתיים וענף הלול שבקיבוץ אלונים הוא מאוד משמעותי.
קיבוץ אלונים סיים בימים אלו לפתח אזור גדול של מגרשים לבניה לבנים, כשמונה משפחות יכנסו לתהליך בניית הבתים בשבועות הקרובים, ובשנים הבאות ימשך תהליך הקליטה ובניית הבתים.

אלוניםהדס ילין – מנכ"לית התנועה שכיהנה בעבר כיו"ר אלונים, הדגישה שקיבוץ אלונים היה הקיבוץ הראשון שהחליט וסיים את כל התהליכים של חלופת האגודה ולמעשה רק בגלל התנהלות רמ"י עדין לא השלים את ביצועה.
ניר מאיר ציין לטובה את התנהלותו של קיבוץ אלונים לאורך השנים ואת יכולתו והתאמתו לאתגרים העומדים במהלך השנים.
 

הוספת תגובה חדשה