דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחזור ב' של מכינת רעות נפתח בסערה!

בשבוע שעבר הגיעו 42 חניכי מכינת רעות, מייסודה של התנועה הקיבוצית ותנועת החלוץ, לקיבוץ יחיעם כדי לפתוח שנה חדשה ומחזור נוסף. החניכים עברו מסע שהחל באנדרטת שיירת יחיעם והסתיים במבצר יחיעם בטקס "עלייה לקרקע". דן ורדי, ראש המכינה, מספר על ההתחלה המרגשת. ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה: "רואה במכינת רעות פוטנציאל גדול להגיע לקהלים חדשים ולחבר אותם לחזון, מטרות ורוח התנועה"
מחזור ב' של מכינת רעות נפתח בסערה!
חניכי מחזור ב' במכינת רעות במסע פתיחת השנה
חניכי מחזור ב' במכינת רעות במסע פתיחת השנה

החניכים פתחו את המסע, שהחל בשעה חמש בבוקר, באנדרטת שיירת יחיעם, שם החלו להכיר וללמוד על ההיסטוריה של הקיבוץ. המסע התקיים במסלול הסמוך לציר ההליכה של מייסדי יחיעם כאשר עלו לקרקע, ולאורך הדרך קראנו פרוטוקולים וזיכרונות של מייסדי הקיבוץ על ההחלטה לעלות דווקא למצודת ג'דין ועל ההתלבטות והקשיים הגדולים שהיו בהתחלה. דרך סיפורים אלו ניסינו להבין מהי חלוציות ומה זה אומר להיות חלוץ היום. 

הגענו למבצר יחיעם לקראת הצהריים ושם קיימנו טקס "עלייה לקרקע" משלנו – עידן רז, מנהל האגודה הקהילתית בקיבוץ, בירך את החניכים ואנחנו קשרנו בין הבחירה שלהם להגיע למכינה זו לבחירה של מייסדי הקיבוץ, ועל הברית שהם כרתו היום עם מקימי יחיעם והתנועה הקיבוצית – תנועת חיים שהוקמה עם הרבה יזע ודמעות, והם מהווים חוליה נוספת בשרשרת.

התוכנית החינוכית של המכינה, אשר שמה דגש על ערכי הקיבוץ וההתיישבות וערכי השוויון והדמוקרטיה, מוצאת לה בית חם ושותפי אמת בקיבוץ יחיעם. יש משהו מיוחד מאוד בלראות את החניכים, שרובם לא היו בקיבוץ מעולם, מדברים על הנושאים האלו, מתמודדים עם הקושי ביחד ורואים עצמם חלק מהסיפור הגדול הזה - חניכים מתל אביב ומבאר שבע, בני נוער מאשקלון ומזכרון יעקב, עולים, בוגרי כפרי נוער ופנימיות וחניכים מחו"ל, דור שני לעולים וצברים, מחפשים את המכנה המשותף שקושר אותם ביחד אחד לשני ולמדינה הזאת. יש לנו זכות גדולה להיות חלק מהמסע הזה שלהם.

דן ורדי
דן ורדי, ראש מכינת רעות

בתקופה הקרובה החניכים יתחילו להרגיש בנוח ו"בבית" בקיבוץ, תוך כדי למידה, טיולים, סיורים ומפגשים עם אנשים מקרוב ומרחוק.

תודה מיוחדת מגיעה לפורום הקיבוצים למעורבות חברתית שבזכותם אנחנו יכולים להגשים את החלום הזה.

בברכת פתיחת שנת לימודים מוצלחת ושנה טובה,

דן ורדי (פלך), ראש מכינת רעות, בשם כל צוות וחניכי מכינת רעות. 

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית, מוסיף: "אני שמח וגאה על הפרויקט המיוחד הזה שאנחנו מובילים בשותפות עם תנועת החלוץ, אני רואה במכינת רעות פוטנציאל גדול להגיע לקהלים חדשים ולחבר אותם לחזון, מטרות ורוח התנועה. אנחנו מצפים לראות את המכינה ממשיכה לגדול ואת השותפות עם החלוץ צומחת במקביל."

הוספת תגובה חדשה