דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה בפניה אישית לחברי ותושבי הקיבוצים

העולם כולו ומדינת ישראל בתוכו, עוברים בימים האלה טלטלה רב ממדית. אנו ניצבים בפני משבר בריאותי, המתגלגל במהירות למשבר כלכלי חמור ונדרשים לציית לכללים שלא בחרנו. כללים אלה הוטלו עלינו כחלק אינטגרלי של החברה הישראלית, מטרתם להקטין את הפגיעה בתוכנו והם מחייבים את כולנו
כולנו יחד גם כשמבודדים

אני מצרף כאן את פנייתן של דבי בראס, מנהלת אגף החינוך, ושל ד"ר אילת גלס, מנהלת אגף הקהילה והחברה בתנועה הקיבוצית:

"קהילה קיבוצית במיטבה – תודעה קהילתית מתקיימת גם כשכל אחד בביתו"

"בימים אלה, היכולת שלנו לשמור על עצמנו ועל זולתנו תלויה בהתנהגותו של כל אחד ואחת מאיתנו .

הקפדה על הנחיות משרד הבריאות נדרשת בעיר הגדולה וקריטית במיוחד בקהילה קיבוצית - המשפחתית בכדי  למנוע הדבקה המונית. זה קשה. זה לא טבעי לכולנו. ההנחיות שמחייבות בידוד, מרחק ונתק מגע בין כולנו הפוכות לתחושות החופש והמרחב בה אנו מורגלים לחיות וזרים להרגלים הקהילתיים שלנו.

מוטלת עלינו החובה להקפיד על ההנחיות כבחירה אישית לטובת הכלל, לטובת הבית שלנו. בעת בה אנו נדרשים להישאר בבית, בקהילה רב דורית ממשיכים להתקיים החיבורים המבטיחים את הידיעה שאף אחד מאיתנו לא לבד, כי כולנו יחד בעת הזו.

זה היתרון שלנו כקהילה קיבוצית. יש בנו אכפתיות, יכולת להכיל שונות ולקיים את הערבות ההדדית כדרך חיים. יש לנו מעטפת קהילתית שמייצרת מוגנות וביטחון הייחודיים לנו. החוויות המשותפות שלנו לא יעלמו - הן הן הבסיס לתחושת ההמשכיות, גאוות היחידה שלנו והזכות להיות חלק מקהילה שלמה.

אז בואו ונהיה יצירתיים ונתאים את ה"ביחד" שלנו לתנאים המאתגרים, ננצל את כל האמצעים הטכנולוגיים, לא נשאיר אף אחד לבדו וניקח אחריות אישית, נקפיד על הנחיות משרד הבריאות לטובת יחד בריא , שומר ונכון לימים הטובים שבדרך!"

הבה ננהג באחריות אישית. זוהי, ברגע זה, הצורה המחייבת של הערבות ההדדית

ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית

הוספת תגובה חדשה