דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

חינוך קיבוצי - ביחד גם כשרחוקים

מערכת החינוך הקיבוצית שעברה את המאורעות לפני קום המדינה ואת כל המלחמות בתפקוד מלא או חלקי, מושבתת מפעילות פיזית, כמו כל דבר אחר במדינה.
יחד עם זאת, צוות אגף החינוך ממשיך ופועל ביחד עם מנהלות ומנהלי החינוך להפעיל מרחוק את כל מה שניתן, להיות אוזן קשבת ופה מייעץ במצב הקיים
חינוך קיבוצי - ביחד גם כשרחוקים
למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: אביק רכיב

אגף החינוך, בראשות דבי ברא"ס ממשיך לעבוד בימי הקורונה,  "השטח החינוכי" – מנהלי קהילה, מדריכים, גננות, צוותי הגיל הרך, מנהלות ומנהלי החינוך וכמובן ההורים, מבקשים סיוע עם המצב החדש והצוות נענה לכל פניה", אומרת ברא"ס, ומוסיפה: "מעבר לפגישות אגפיות ומחלקתיות באמצעות ה"זום", ערכנו שתי פגישות רבות משתתפים ומשתתפות אחת של "שבילים" עם מנהלי החינוך החברתי והשנייה של "הגן הקיבוצי" עם מנהלות הגיל הרך בקיבוצים ובמועצות האזוריות. בנוסף נערכו פגישות עם פורום יועצי "שבילים" בהתייחס להיערכות לחירום לחשיבות הקשר הרציף עם הילדים, הנוער והמשפחות, עם צוותי החינוך שברובם הוצאו לחל"ת ועם הנהלת הקיבוץ, וכמובן נמצאים בקשר שוטף עם כל מנהלי החינוך למיפוי מערכות החינוך בקיבוצים".

דבי ברא"ס
דבי ברא"ס

ומוסיפה: "אנו עוסקים בכתיבת עקרונות הפעלה לשמירה על הרצף החינוכי הקהילתי בבית הקיבוצי והמלצות למודל הפעלת מערכת חינוך קהילתית בחירום כבסיס לדיוק קהילתי שלם"

בנוסף ערכו פעילות ופעילי האגף עשרות שיחות עם ראש מנהל חברה ונוער(חגי גרוס) וראש המנהל לחינוך התיישבותי (אילנה נולמן) וראש אגף הבטחוני חברתי במשרד הבטחון, במטרה לאפשר המשך פעילותם החשובה של השינשינים- 75% ממשלחת שנת השירות ממשיכים במשימתם הנדרשת.

כאשר כמובן כל הזמן הזה נמצאים פעילי מחלקת שנת השירות בקשר רציף וקבוע עם מלווי הקומונות, השינשינים וההורים, ועורכים איתם שיחות הסברה והיערכות לאור מצב החירום.

ברא"ס מוסיפה: "בו בזמן אנחנו פועלים לאיסוף תכניות עבודה ויוזמות חינוכיות הניבנות במערכות החינוך באופן מקוון, שיתוף ולמידה הדדית - והצגתם במרכז ההדרכה של שבילים, לאור הצרכים שעולים מהשטח נפתחה קבוצת וואטסאפ ייעודית למדריכי הנעורים במטרה להתייעץ ולהיעזר זה בזה. מנהלת "הגן הקיבוצי", נועה צור ברוש יזמה בשבוע האחרון פרוייקט "מספרים לילדי הגנים" על ידי חברי אגף חינוך ופעילי התנועה וכמובן ישיבות אגף וישיבות צוות לבניית שגרה תואמת מציאות המשנה ללא הרף.  

ראשת האגף מסכמת: "מצב החירום מהווה הזדמנות מצוינת לחיזוק העבודה המערכתית עם אגף חברה לקידום וביסוס מודל עבודה המבסס את מקומו של החינוך בקהילה בחירום ובשגרה".

 

הוספת תגובה חדשה