דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

זוכרים את חללי מערכות ישראל ופעולות האיבה מהקיבוצים

היום, יום שלישי, יתקיים טקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה, באנדרטת הקיבוצים ליד משמר העמק. הטקס יתקיים במעמד ח"כ רא"ל (במיל') משה יעלון ויו"ר קק"ל דני עטר.
אנדרטת הקיבוצים - צילום דנה בר-און
צילום: דנה בר-און

כמדי שנה, תתייחד התנועה הקיבוצית עם בניה ובנותיה שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה, ועם משפחותיהם, בטקס השנתי באנדרטת הקיבוצים. הטקס השנה יהיה בסימן 50 שנה למלחמת ההתשה ותנחה אותו, כמדי שנה, בתיה רזניק מעין השופט. בטקס צפויים להשתתף ח"כ (רא"ל במיל') משה (בוגי) יעלון לשעבר שר הביטחון, יו"ר קק"ל דני עטר, אל"מ אורן שמחה מפקד חטיבה 6 מנצר סירני, ואיציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, שגם יישאו דברים, ובנוסף גם אריה מועלם, סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה במשרד הביטחון, אלי בן-שם, יו"ר יד לבנים ותמי שלח, יו"ר ארגון אלמנות ויתומי צה"ל.

את אבוקת הזיכרון תדליק השנה לובה ברייר סגל מקיבוץ עמיר, אשתו של סגן מרדכי סגל ז"ל, יחד עם בתה חגית וורד. ביום העצמאות האחרון קיבל יונתן, בנה של חגית ונכדם של מרדכי ולובה, את אות מצטיין הנשיא. את דבר המשפחות השכולות תקרא נועה שדמי, בתו של סגן אלוף אוהד שדמי ז"ל. 

לפני הטקס יתכנסו המשפחות השכולות ביחד עם נציגי אגף משפחות והנצחה, ארגון יד לבנים, ארגון אלמנות ויתומים וסניף יד לבנים הקיבוצי במרכז 'גילאור' שבמועצה אזורית מגידו.

לפני הגעתם לטקס, ישתתפו מתנדבי שנת השירות של התנועה הקיבוצית בשלושה אירועים במקביל:

בקיבוץ עברון יפגשו את ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, לשעבר קצין אג"ם של פיקוד הדרום ב"גן של פז" שהוקם לזכרו של בן הקיבוץ פז אליהו שנהרג במבצע צוק איתן. פז היה גם הוא מתנדב שנת שירות בתנועה הקיבוצית.

בכפר הנוער נווה הדסה יפגשו את סא"ל אלעד ביתן, מפקד גדוד 77 בחטיבה 7 של חיל השריון, ב"גן מורן" - פינה לזכרו של מורן כהן ז"ל מקיבוץ אשדות יעקב איחוד, שנפל במלחמת לבנון השנייה והיה שינשין בכפר.

בסמוך לקיבוץ נגבה יפגשו את אלוף (מיל') יצחק בריק, נציב קבילות החיילים לשעבר, בגן הבוטני "גבעת תום ותומר" שהוקם לזכרם של תומר קידר מנגבה וחברו הקרוב תום כיתאין שנולד בשובל וגדל בנוה שלום ונהרגו באסון המסוקים בשנת 1997.

 

הטקס פתוח לכולם/ן, בכל הגילים, והציבור הרחב מוזמן בחום להגיע ולהשתתף.

לדף של יד לבנים - הסניף הקיבוצי לחצו כאן

לסרט על אנדרטת הקיבוצים

רשימת הנופלים המופיעים באנדרטה 

טקס ההתייחדות השנתי

הוספת תגובה חדשה