דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית לחשב הכללי – התאם את קרן הסיוע לעסקים גם לעסקים בקיבוצים

ראש אגף הכלכלה בתנועה הקיבוצית, רו"ח דגן לוין שלח בתחילת השבוע מכתב לסגן החשב הכללי, גילי כהן, בהמשך לדיון שהתקיים עמו בסיוע ח"כ אלון שוסטר, וביקש כי הקרן שהממשלה מייעדת לסיוע לעסקים קטנים תותאם גם לקיבוצים. בנוסף  ממשיכה המערכת התנועתית כולה לפעול בכדי למצוא פתרון למעמד של חברים שהם "עובדי פנים" או יזמים בקיבוצים, ואינם מקבלים דמי אבטלה/חל"ת.
לוגו תנועה

במכתבו, שחובר ביחד עם ראש המחלקה המשפטית בתנועה, עו"ד מיכי דרורי ומנכ"ל ברית פיקוח ויו"ר ועדת המיסוי הבינקיבוצית ירון רייכמן , נכתב בין היתר – "אנו מקבלים פניות מקיבוצים, מפעלים קיבוציים ועסקים קטנים הפועלים בקיבוצים לקבלת סיוע מהקרן, אך נתקלים בשני חסמים מוקדמים למימוש הבקשות – הראשון הינו חסם טכני - הקיבוצים מאוגדים כאגודה שיתופית בע"מ, וברשימת הטפסים אין טופס המתאים לתאגיד מסוג זה".

לטענת לוין החסם השני מהותי יותר, והם מבקשים כי משרד האוצר ישים ליבו לכך ויביא לפתרון העניין: "קבלת ההלוואה מותנה בערבות אישית של אדם בעל שליטה. בקיבוץ, אין למעשה בעל שליטה, לכל חבר "בעלות" שווה באגודה (מרבית הקיבוצים מונים בין 100 ל- 1,000 חברים), וחברי קיבוץ לעולם אינם ערבים לאגודה. כאשר גורם פיננסי מעמיד הלוואה לקיבוץ הוא משעבד כבטוחה נכסים של הקיבוץ, שביכולתם להבטיח את החזר הלוואה בוודאות גבוהה לאין שיעור מערבות אישית של ערב "בשר ודם". על כן, נדמה כי אפשר לממש את תכלית הקמת קרן הקורונה גם בקיבוצים, באמצעות הסדר חלופי שלא יחייב מתן ערבות אישית של חבר".

ראש אגף הכלכה בתנועה חותם את מכתבו לסגן החשב הכללי בבקשה להתאים את העסקים בקיבוצים לקרן הסיוע – "נודה לגיבוש התאמות הכרחיות שיאפשרו גם לקיבוצים, מפעלים קיבוציים ויזמים הפועלים בקיבוץ להנות מהקרן החשובה כל כך שהקמתם, ולצלוח את המשבר".

בנוסף  ממשיכה המערכת התנועתית כולה לפעול בכדי למצוא פתרון למעמד של חברים שהם "עובדי פנים" או יזמים בקיבוצים, ואינם מקבלים דמי אבטלה/חל"ת.

בהמשך למכתב שיצא בשבוע שעבר מוועדת המיסוי הבינקיבוצית למנכ"ל ביטוח לאומי בנדון, הועבר הנושא לדיון גם בועדות הכנסת שהוקמו לאחרונה.– חברי הכנסת אלון שוסטר ורם שפע (כחול-לבן) מלווים את הטיפול  בו בוועדת הרווחה וח"כ איציק שמולי (העבודה) פועל לפתרון העניין בוועדת הכספים. בנוסף פועלים בתנועה מול אנשי האוצר בכדי לנסות לקדם פיתרון גם שם.

כזכור, במכתב שנוסח על ידי אגף כלכלה והמחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית וברית פיקוח נכתב בין היתר:  " אין זה מתקבל על הדעת שחברי הקיבוצים לא יוכלו להנות מהסיוע של המדינה כמו כלל האזרחים. לפיכך, אנו מבקשים להחיל את ההנחיות בנוגע למתן המענק המיוחד לעובדים עצמאיים גם על חברי קיבוץ העובדים בקיבוצם, שמכל בחינה מהותית דומים לעובדים עצמאיים".

 

הוספת תגובה חדשה