דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצטרפו לחיבוק ארוך טווח לקיבוצים המפונים

יוזמת "קיבוץ מחבק קיבוץ" של התנועה הקיבוצית מבקשת להקים אשכולות של קיבוצים שיתגייסו לטווח ארוך בשביל לתמוך ולסייע בצורה מאורגנת ומסודרת לאחד מקיבוצי הנגב המערבי והצפון המפונים
קיבוץ מחבק קיבוץ

קיבוצי הנגב המערבי עברו אסון מטלטל במהלך השבת השחורה בשבעה באוקטובר, שעם השלכותיו הם מתמודדים מאז, ועוד יידרשו לתהליך ארוך של שיקום. קיבוצי הצפון פונו מבתיהם ומפוזרים בכל רחבי הארץ, מבלי שיש עדיין אופק לחזרתם או לשיקומם הפיזי של אלו שניזוקו. מאז תחילת המלחמה רואים כולם את הסולידריות הקיבוצית במיטבה וכלל קיבוצי התנועה מבקשים לסייע ולתמוך, גם לטווח הארוך.

התנועה הקיבוצית קוראת לקיבוציה לסייע לקיבוצים בכל הרבדים המשקיים והחברתיים בצורה מסודרת ומאורגנת שתהיה לתועלת הקיבוץ המחובק. המטרה היא ליצור אשכולות של קיבוצים שיתמכו בקיבוץ אחד לטווח ארוך. בכל אשכול יהיה קיבוץ מחבק מוביל וקיבוצים תומכים. צוות היגוי שמורכב מנציגי כל הקיבוצים באשכול ייפגש לעתים קרובות עם נציגי הקיבוץ המחובק, ישמעו מהם על צרכיו ויחליטו מי לוקח איזו משימה. לכל אשכול יהיה נציגה או נציגה מטעם התנועה הקיבוצית לליווי, תכלול ותיאום.

שלומית צימרינג שמרכזת את המיזם מטעם התנועה אומרת כי הסיוע יכול לכלול למשל סיוע בהקמה ובציוד של ההתיישבות הזמנית, סיוע לאורך זמן בעבודה בחקלאות ובמפעלים (שליחת צוותים שיתגברו את המשק הקיבוצי הנטוש בתורנות), סיוע במציאת מקומות עבודה חלופיים לחברי וחברות הקיבוץ, ענף חקלאי של הקיבוץ המחבק יאמץ ענף חקלאי של הקיבוץ המחובק, הפקת אירוע תרבות, אירוח נוער הקיבוץ המחובק, משפחה מאמצת משפחה, ליווי משפחות מהקיבוץ שמפוזרות ברחבי הארץ ועוד. כל המענים יהיו אך ורק בהתאם לצורך של הקיבוץ המחובק.  

"האירוע הטראגי שחווינו ועודנו חווים כתנועה קיבוצית מאז השבעה באוקטובר חשף פעם נוספת את פניהם היפות של הקיבוצים ואת הערבות ההדדית שטבועה בנו, לא רק עבור אחינו מהקיבוצים אלא כלפי כלל החברה. אני קוראת לקיבוצים להמשיך ולתמוך לטווח ארוך בקיבוצי הנגב המערבי והצפון שעודם זקוקים לעזרתנו ועוד יזדקקו, מי יותר ומי פחות", מוסיפה צימרינג.

על מנת להיות חלק מאשכול קיבוץ מחבק קיבוץ יש צורך בהחלטת הנהלה ובאיש קשר לאשכול (עדיף ממלא.ת תפקיד או נציג.ת הנהלה). קיבוץ שרוצה להיות חלק מהמיזם מוזמן לכתוב לשלומית צימרינג בדוא"ל: hr@tkz.co.il. יש לציין פרטי קשר של נציג הקיבוץ באשכול שעליו הוחלט. לשאלות והבהרות: 052-5017232

הוספת תגובה חדשה