דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

החיילים הבודדים המאומצים בקיבוצים ממשיכים לעשות חיל

בבסיס מחו"ה אלון התקיים בשבוע שעבר טקס מרגש לסיום קורס "מולדת" המיועד לעולים חדשים עם רמת עברית גבוהה ו/או תושבים חוזרים. שניים מבין החיילים המצטיינים בקורס הם חיילים בודדים המאומצים בקיבוצים. יעל אייזנר הממונה בתנועה הקיבוצית על אימוץ וליווי החיילים הבודדים: "נמשיך ונלווה את החיילים בהמשך דרכם, בהתרגשות, בגאווה ובתפילה לשובם בשלום"
החיילים לאחר טקס סיום קורס "מולדת" במחו"ה אלון
החיילים לאחר טקס סיום קורס "מולדת" במחו"ה אלון. צילום: אוליבר שטוץ, מעגן מיכאל

הקורס אורך כ-5 שבועות וכולל תוכני העשרה בידיעת הארץ, מורשת קרב וציונות, הכנה לשירות סדיר (לחימה ותומכי לחימה) ותכנים הקשורים למנטליות הישראלית . בסיום ההכשרה החיילים והחיילות פוגשים קצין מיון על מנת להשתבץ לתפקידים בהמשך שירותם הצבאי.

הרציונל מאחורי הקורס הוא תפיסת עולם חינוכית השואפת לייצר שוויון הזדמנויות, להכין את החיילים לשירותם הצבאי, לשפר את רמת העברית ולצמצם פערים לקראת המשך השירות.

בין 350 החיילים הנרגשים שעמדו במגרש המסדרים בבסיס, היו עולים חדשים רבים שהגיעו מ- 40 מדינות, עזבו בית, משפחה וחברים והגיעו לישראל מתוך ציונות ורצון לתרום את חלקם. יחד איתם עמדו גם בני העדה האתיופית, דרוזים, מוסלמים ונוער בסיכון.

יעל אייזנר עם החייל עזרא שסיים את אולפן במשמר העמק ומאומץ כיום בגבעת עוז.
יעל אייזנר עם החייל עזרא שסיים אולפן במשמר העמק
ומאומץ כיום בגבעת עוז. צילום: אוליבר שטוץ, מעגן מיכאל

בין מאות העולים החדשים, היו גם כ- 30 חיילים בודדים המתגוררים בקיבוצים בכל הארץ, במסגרת תכנית אימוץ חיילים בודדים בקיבוצים. רובם סיימו תכנית אולפן קיבוץ באחד משבעת הקיבוצים בהם פועלים עדיין אולפנים ללימוד עברית. בקהל הנרגש בלטו משפחות מהקיבוצים המאמצות את החיילים הבודדים.

זהו המחזור הראשון אותו מסיים המפקד הנכנס, סגן אלוף אביחי שגיא, שהחל תפקידו בקיץ האחרון. כמו כן, את הטקס כיבד בנוכחותו המזכיר הצבאי של נשיא המדינה, תא"ל עלא אבו רוקן.

ויש גם גאווה מקומית: שניים מבין מצטייני הקורס  הם "משלנו" - מלכה בוזאלי שעלתה לבדה ממקסיקו ומצאה בית חם ואוהב בקיבוץ המעפיל, שחלומה להיות לוחמת חילוץ והצלה בפיקוד העורף התגשם, ואחרי התקופה בה הצטיינה ובלטה במהלך הקורס, זכתה לשיבוץ הנכסף. לצידה עמד חייל בודד חדש שלנו, שרק יום קודם עבר לקיבוץ גזר - דויד עבאדי שעלה מוונצואלה בעקבות אחיו, שגם היה מאומץ בקיבוץ, והדבר שהיה לו הכי חשוב הוא לגור בסביבת אחיו המתגורר במרכז הארץ. דויד מצא בית נהדר בקיבוץ גזר, בו נקלט יחד עם חברו הטוב מארגנטינה.

להתרגשות מיוחדת גרם החייל איוון שעלה לבדו מאוקראינה ואין לו אף אחד בארץ מלבד המשפחה המאמצת מניר עם . איוון היה החיל הראשון שנקלט בניר עם וזכה לחיבוק אוהב במיוחד. לשאלה איך הוא עבר את סוף השבוע עם סבב הלחימה בעזה, השיב: "טילים? זה שום דבר, קיבוץ בישראל - הכי טוב!" .

יעל אייזנר הממונה בתנועה הקיבוצית על אימוץ וליווי החיילים הבודדים: "השמועה על הבית החם בקיבוצים עושה לה כנפיים, חלק מהחיילים יוצרים קשר עוד מחו"ל ומגיעים לקיבוצים לפני הגיוס, אחרים מגיעים דרך הרשת, ויש כמובן מסורות משפחתיות כשאח אחד כבר היה חייל בודד בקיבוץ בעבר, וההורים רוצים שקט נפשי וממליצים לחייל/ת לגור בקיבוץ. חלק מהחיילים מגיעים כבר אחרי הגיוס דרך הפנייה של סגלי הת"ש בצבא ועם מחו"ה אלון יש לי קשר מיוחד. אני מרבה לבקר שם, מכירה היטב את כל הסגל, והעבודה מולם נהדרת.  נמשיך ונלווה את החיילים בהמשך  דרכם, בהתרגשות, בגאווה ובתפילה לשובם בשלום."

 

 

תגובות

טעות קלה בכתבה
אביב נאמן
במקרה אני מפקדת של דוד עבדי, ורק רציתי להגיד שיש בלבול קטן. הקורס אותו סיימו זה הוא קורס עברית במחוה אלון לעולים חדשים שרמת העברית שלהם נמוכה. קורס מולדת הוא לעולים או תושבים חוזרים עם עברית גבוהה. גם דוד וגם שאר החיילים המצויינים בכתבה סיימו קורס עברית ולא קורס מולדת. קורס העברית הוא גם טירונות שאורכה 3 חודשים. מבינה את הבלבול אך לידע כללי ולפעם הבאה.
(ללא נושא)
תודה על התיקון

הוספת תגובה חדשה